Selvfølgelig skal man da gå på kompromis begge parter, men du behøver jo ikke vise mere storsind end ham. Dit ønske er ikke mindre end hans. Jeg ville deles om det, som i også først var enige om. Han kan ikke overrule dig og han kan faktisk kun blive sur. Og ærlig talt så er det ham, der på den måde ikke viser, at han ønsker et godt samarbejde. Ikke fordi man skal sætte ting på spil, og dette skal ødelægge alt, men du skal også kunne være i det hele så alle bliver glade og tilfredse. Hold fast i det !
(Jeg var selv meget sød imod mine drenges far, som endte med at “misbruge dette” (på forskellig vis). Vi plejede at finde løsninger, men det endte næsten altid med jeg gav mig, fordi jeg tænkte det var bedst for mine drenge. Set i bakspejlet, så skulle jeg istedet have holdt fast i diverse, som ville have været bedre for dem, men det er selvfølgelig en helt anden sag ! Jeg gik bare m mange irritationer indeni over mig selv, fordi jeg ikke kunne sige fra, og følte jeg lidt svigtede dem).
Mine drenge skiftede efternavn, da de blev store, og hedder nu det, som som jeg og deres nye søskende. Deres far flyttede nemlig langt væk og var ikke interesseret i dem længere, så da han oveni skiftede efternavn efter hans nye kone, lå den lidt til højrebenet.
Tillykke med den lille pige.
Anmeld
Citér