Hvornår potte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.625 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. september 2018

Anonym trådstarter

Min datter er 18 mdr. Og kan se at flere på samme alder er blevet introduceret for potten. Jeg synes det er tidligt og havde tænkt engang mellem 2,5 og 3, men det er første barn så er på par bund.

hvornår er i begyndt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

2-2,5. uden held nogen af gangene.  De har begge smidt bleen helt af dem selv lige omkring  3 års alderen, i en periode hvor vi ikke havde fokus på at øve noget som helst.  

Anmeld Citér

3. september 2018

AlwaysAno

Jef synes halvandet år er en passende alder at indtroducere wc/potte. 

Mine var renlige da de var 2 og 2 1/2. ☺️

Anmeld Citér

3. september 2018

Ano18

2 af mine startede potte / toilettræning som 2 årige pga de var interesserede. De stoppede med bleen som 2 + 1 mdr og 2 + 2 mdr. De andre to var først parate og havde lyst som 2,5 år og stoppede næsten m det samme derefter. Min søsters børn havde først lyst og interesse, som 3 årige, hvilket jo også er meget normalt.

Anmeld Citér

3. september 2018

Soonmom

Vi introducerede den da han var 2 år og i starten var den populær og han lavede både det ene og det andet, men så dalede interessen og nu som 2,5 år holder han det tilbage både på potten og toilettet 

Lillebror på 1,5 år har også prøvet at sidde på toilet, fordi han kan se at storebror gør, han laver dog ikke nogen endnu 

Jeg tror ikke man kan introducerer for tidligt, men tror man skal gribe den når interessen er der, jeg fortryde vi ikke gjorde mere ud af det i starten og måske havde taget hans ble, men mon ikke det vænner igen på et tidspunkt 

Anmeld Citér

3. september 2018

Mortilah

Introducerede inden 1 år.. brugte den ofte med 1,5 år..

Jeg har et blefrit barn som var 100% blefri inden 2 års fødselsdag. Jeg kan ikke se noget galt i det. Det er super lækkert at slippe for at gå rundt med - og sove i våde/lortebleer.. 

Anmeld Citér

4. september 2018

Anonym trådstarter

Tak for svar allesammen!

jeg køber en potte i dag og så introducere vi hende for den og er interressen den bliver vi ved og ellers gemmer vi den væk og prøver igen senere. Jeg tænker bare hun godt kunne have interessen da hun ofte tisser kort tid efter bleen kommer af. F.eks. Når hun skal i bad eller har rendt nøgen i sommerheden

Anmeld Citér

4. september 2018

Anonym

Vi købte en potte til vores datter da hun blev halvandet. Den første måneds tid med NUL interesse fra hendes side. Nu, godt 2,5 måned senere er hun meget interesseret i vores toiletvaner, og går gerne med på toilettet. Hun siger også til når hun har tisset, men vil ikke sidde på hverken toilet eller potte. En sjælden gang imellem sætter hun sig på potten ved siden af os når vi går på toilet. Hun bruger kun str 4 i Remas bleer, ellers ville jeg gerne snart afprøve buksebleer, det gør det noget nemmere at “lege” med potten. 

Anmeld Citér

4. september 2018

Anonym

Når barnet er klar. 

Dvs. når barnet viser tegn på at kunne finde ud af det og være interesseret i det - ikke når mor og far synes, det kunne være fedt at fortælle omverdenen, at præmiebarnet Constantin-Theodor nu også er næsten renlig laaang tid før sine jævnaldrende.

Jeg har aldrig rigtig forstået den der prestige, nogle forældre ser i at deres børn bliver tidligt renlige. Der er aldrig nogen børn, der er blevet hverken klogere eller dygtigere motorisk at at lære at gå tidligt på potten - Derimod findes der en del børn derude, som har fået mere eller mindre alvorlige problemer ved at forældrene er kommet til at presse for meget for tidligt.

Jeg siger ikke, at der sker noget ved at introducere en på 18 mdr. for potten, men gem den for pokker væk igen, hvis barnet viser det mindste tegn på ikke at gide det.

De fleste professionelle ville fortælle dig, at du skal holde øje med barnets egne tegn på at være klar - det kan være sådan noget som at begynde at gemme sig, når der kommer afføring, eller at barnet begynder at sige "nu tisser jeg".

Skal der en alder på, ville jeg teste det ved 2,5-års alderen og gemme den lidt væk igen, hvis det ikke fænger. 

Anmeld Citér

4. september 2018

JD

Det kommer an på hvornår det enkelte barn er klar. Men det skader bestemt ikke at lave hyggelige potte ritualer og rutiner tidligt. Det betyder bare ikke de smider bleen tidligt. 

Vi har haft potten som en del af dagen siden vores datter var lidt over 1 år. Hun nåede lige at blive 2 og så var hun helt ble fri uden uheld. Også om natten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.