To ud af to

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2018

Soonmom

God-mor skriver:

Det bliver vi nødt til da hun ellers kommer til skade. Hun kaster sig rundt og slår hovedet ind i væggen og på sengekanten når det er slemt. Vi har altid holdt om hende når hun havde disse "anfald". Hun kan aldrig huske det bagefter. Jeg fik rådet for flere år siden at jeg skulle vække hende når det stod på. 

Så er det bedre at gøre noget ved omgivelserne i stedet så barnet ikke kan komme til skade, det værste du kan gøre med en med natteterror er at røre dem og de er i øvrigt også næsten umulige at vække 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2018

Newsence

Her plejer vi bare at sætte os ind til ham ( 2 år haft det siden han var ca. 1 år) og snakke beroligende og så bare vente på det går over. 

vi har prøvet sang og alt muligt men intet virker. Ville ønske jeg kendte en metode. Nogen gange går der jo laaaang tid inden han vågner af trancen og så er han som regel ulykkelig bagefter og det tager også tid. 

Vi rører ham helst ikke. Dog får han nogen gange den ide at han skal stikke af ( vel fra noget i drømmen) og her må vi så blokkene udgangen med vores krop da han ellers løber rundt og vælter ind i ti g og kommer til skade, men oftest sidder han bare i sengen. 

Anmeld Citér

4. september 2018

Sprit25

Newsence skriver:

Her plejer vi bare at sætte os ind til ham ( 2 år haft det siden han var ca. 1 år) og snakke beroligende og så bare vente på det går over. 

vi har prøvet sang og alt muligt men intet virker. Ville ønske jeg kendte en metode. Nogen gange går der jo laaaang tid inden han vågner af trancen og så er han som regel ulykkelig bagefter og det tager også tid. 

Vi rører ham helst ikke. Dog får han nogen gange den ide at han skal stikke af ( vel fra noget i drømmen) og her må vi så blokkene udgangen med vores krop da han ellers løber rundt og vælter ind i ti g og kommer til skade, men oftest sidder han bare i sengen. 

Åh sølle dreng altså. 

Jeg synes det væreste er vi ikke må røre ved ham. Alt inden i mig skiger jo jeg skal tage ham op! 

Anmeld Citér

4. september 2018

ChesireKitty

På min pige hjælper det at nynne en bestemt melodi. Det hjælper ikke at synge, men nynnen hjælper. Så ligger hun sig stille og roligt ned igen og sover videre.

Nu har vi bare en radio der konstant kører med en optagelse af mig der nynner den melodi når hun skal sove. Hun har ikke haft et anfald siden vi begyndte på det.

Anmeld Citér

4. september 2018

God-mor

Soonmom skriver:

Så er det bedre at gøre noget ved omgivelserne i stedet så barnet ikke kan komme til skade, det værste du kan gøre med en med natteterror er at røre dem og de er i øvrigt også næsten umulige at vække 

Hvad havde du forstillet dig? Vi kan desværre ikke fjerne vægge eller sengekant. Det vi gør har altid hjulpet, og det er den erfaring som jeg har valgt at give videre. Om man vil bruge den eller ej, det er da op til en selv. Hvad der hjælper på det ene barn hjælper måske ikke på det andet, men trådstarter spurgte hvad hun kunne gøre, og jeg skrev fordi selv har erfaring med nightterror. Behøver ikke dine gode råd. 

Anmeld Citér

4. september 2018

Soonmom

God-mor skriver:

Hvad havde du forstillet dig? Vi kan desværre ikke fjerne vægge eller sengekant. Det vi gør har altid hjulpet, og det er den erfaring som jeg har valgt at give videre. Om man vil bruge den eller ej, det er da op til en selv. Hvad der hjælper på det ene barn hjælper måske ikke på det andet, men trådstarter spurgte hvad hun kunne gøre, og jeg skrev fordi selv har erfaring med nightterror. Behøver ikke dine gode råd. 

Ej slap dog lige lidt af...

Det er en almindelig "regl" at man ikke må røre børn der har natteteror, det står alle steder.

Men også min erfaring, min erfaring er vel lige så god som din.

i perioder med natteteror var det måske en ide med en madras midt på gulvet, så hun ikke rammer sengekanten og væggen og I ikke behøver at røre hende 

Anmeld Citér

4. september 2018

God-mor

Ej slap dog lige lidt af...

Det er en almindelig "regl" at man ikke må røre børn der har natteteror, det står alle steder.

Men også min erfaring, min erfaring er vel lige så god som din.

i perioder med natteteror var det måske en ide med en madras midt på gulvet, så hun ikke rammer sengekanten og væggen og I ikke behøver at røre hende 

Du debattere på en super ubehagelig måde. 

Jeg har ikke skrevet at dit råd ikke var lige så godt som mit, men det var dig som citerede mig til at starte med og ikke omvendt. Jeg vidste ikke at der var regler om sådan noget, som sagt gør vi blot hvad der fungere for os og vores datter. Så betyder det ikke så meget for mig, hvad reglerne er. Jeg fik rådet egen læge for flere år siden, og om han har forstand på det, det aner jeg ikke. Kan bare konkludere at det virker her at holde om hende, og forsøge at vække hende når det er slemt. 

Jeg har altså ikke peget fingre ad nogen som helst, men jeg har ikke bedt dig om råd og vejledning. Det har trådstarter. 

Anmeld Citér

4. september 2018

Sprit25

Tråden tager en træls drejning så jeg melder mig ud

Anmeld Citér

4. september 2018

God-mor

Sprit25 skriver:

Tråden tager en træls drejning så jeg melder mig ud

Det har ikke været min mening at ødelægge tråden. Jeg håber at I finder en måde som fungerer for jer, og du alligevel har fået nogle gode råd du kan bruge med på vejen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.