To ud af to

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.929 visninger
18 svar
4 synes godt om
3. september 2018

Sprit25

Åh gud. Min datter led af natteskræk og det samme gør min søn. Havde fuldstændig glemt hvor hårdt/ uhyggeligt det er. Min søn er dog noget mindre end min datter var og ved ikke hvad fanden jeg skal gøre. 

Han er kun 1 år

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2018

God-mor

Sprit25 skriver:

Åh gud. Min datter led af natteskræk og det samme gør min søn. Havde fuldstændig glemt hvor hårdt/ uhyggeligt det er. Min søn er dog noget mindre end min datter var og ved ikke hvad fanden jeg skal gøre. 

Han er kun 1 år

Hvad er natteskræk? Er det, det samme som nightterror? Det har min ældste lidt af siden hun var omkring 1 år gammel, og hun er 5 nu, og har det stadig sommetider. Vi plejer at holde om hende, og snakke til hende. Når det er meget slemt så tænder vi lys og gør hvad vi kan for at vække hende helt op for at hun kan komme til sig selv. Det er ikke rart  Jeg ved ikke om natteskræk er det samme? 

Anmeld Citér

3. september 2018

Soonmom

God-mor skriver:

Hvad er natteskræk? Er det, det samme som nightterror? Det har min ældste lidt af siden hun var omkring 1 år gammel, og hun er 5 nu, og har det stadig sommetider. Vi plejer at holde om hende, og snakke til hende. Når det er meget slemt så tænder vi lys og gør hvad vi kan for at vække hende helt op for at hun kan komme til sig selv. Det er ikke rart  Jeg ved ikke om natteskræk er det samme? 

Man må ikke røre dem når de har natteskræk/night terror
Så bliver det værre og man kan risikerer at blive en del af deres mareridt.
Hvis det virker at røre dem, så er det ikke natteskræk/night terror, men blot et alm mareridt.

Anmeld Citér

3. september 2018

Sprit25

God-mor skriver:

Det er det samme

Anmeld Citér

3. september 2018

Mullemee

Jeg vidste ikke helt om jeg skulle skrive, da jeg ikke selv har prøvet det, men jeg har et par veninder, som har prøvet det. Den ene fandt ud af, at det kom, når barnet skulle tisse men ikke selv kunne vågne og være bevidst om, at det var fordi det skulle tisse.

Det andet barn kom ud af trancen, når det fik en drikkedunk med en tud, der skulle bides op, fordi det åbenbart blev et symbol på noget trygt. 

Jeg har også hørt, at det hjælper at synge den mest velkendte godnatsang for barnet, så det igen kan mærke trygheden. 

Som sagt har jeg ikke selv prøvet det, og kan derfor ikke udtale mi stensikkert.

Pøj pøj med det. 

Anmeld Citér

3. september 2018

Sprit25

Soonmom skriver:

Hvis det virker at røre dem, så er det ikke natteskræk/night terror, men blot et alm mareridt.

Min søn skal ikke røres. Flytter ham dog fra sengen over i barnevognen og vugger den til han finder ro. Det er nemlig forfærdelig ikke at kunne røre ham! 

Anmeld Citér

3. september 2018

CBbaby

Syng og syng og syng!

vores datter led af det rigtig meget. Det hjalp når vi ikke rørte hende og bare sang og sang. 

Anmeld Citér

3. september 2018

God-mor

Soonmom skriver:

Det bliver vi nødt til da hun ellers kommer til skade. Hun kaster sig rundt og slår hovedet ind i væggen og på sengekanten når det er slemt. Vi har altid holdt om hende når hun havde disse "anfald". Hun kan aldrig huske det bagefter. Jeg fik rådet for flere år siden at jeg skulle vække hende når det stod på. 

Anmeld Citér

3. september 2018

Lisette W

Vi vækkede min søn når han havde det. Han var 1-2 år da han led af det. Vi åbnede et vindue helt op eller bar han udenfor med dynen omkring ham. Han vred sig og skreg så det var næsten umuligt at holde ham men når han fik den kolde vind i ansigtet kom han ud af det og lagde hovedet mod mit bryst og faldt til ro. 

Det er frygteligt når de har det sådan. Føler med dig! 

Anmeld Citér

3. september 2018

Sprit25

Lisette W skriver:

Vi vækkede min søn når han havde det. Han var 1-2 år da han led af det. Vi åbnede et vindue helt op eller bar han udenfor med dynen omkring ham. Han vred sig og skreg så det var næsten umuligt at holde ham men når han fik den kolde vind i ansigtet kom han ud af det og lagde hovedet mod mit bryst og faldt til ro. 

Det er frygteligt når de har det sådan. Føler med dig! 

Det er frygteligt. Han er jo en hel anden dreng! 

Håber aldrig mine forældre oplever det! Han sover indimellem hos dem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.