Kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.992 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. oktober 2009

ninnaand

Hejsa,

Jeg leder efter en kvinde fra Esbjerg-området, som har valgt at få kejsersnit, selvom det ikke er "medicinsk begrundet".

Jeg er journalist på JydskeVestkysten og skriver på en historie om, at flere kvinder vælger at føde ved kejsersnit, selvom de sådan rent lægefagligt vurderes til godt at kunne føde almindeligt - hvis man kan kalde det almindeligt. I den forbindelse vil jeg selvfølgelig meget gerne høre en, der har valgt det, om tankerne bag.

Det betyder ikke umiddelbart noget, om kvinden har født eller først skal føde ved selvvalgt kejsersnit senere.

Er det dig eller kender du en, der passer på beskrivelsen, og kunne du/hun tænke sig at dele historien, kan jeg fanges på mail nan@jv.dk eller telefon 7912 4633.

De bedste hilsner

Ninna Andreasen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg er godtnok fra Aalborg,men jeg fik kejsersnit på moders ønske.Hvis du kan bruge mig er du meget velkommen til at skrive

Anmeld

16. oktober 2009

mor_sabina

Pernilleh skriver:

Jeg er godtnok fra Aalborg,men jeg fik kejsersnit på moders ønske.Hvis du kan bruge mig er du meget velkommen til at skrive

Må jeg gerne lige blande mig og spørge hvorfor?

Anmeld

16. oktober 2009

Pernilleh

mor_sabina skriver:

Må jeg gerne lige blande mig og spørge hvorfor?

Det må du da i hvert fald

Det lyder meget banalt,men jeg turde simpelthen ikke føde naturligt.En af grundene til at jeg blev så forholdsvis gammel(33 år)før jeg fik mit første barn er,at jeg har været så angst omkring den fødsel.Så da man begyndte at kunne bede om kejsersnit begyndte jeg også at planlægge barn.

Jeg har døjet meget med angst i mit liv,og skal ikke kunne sige om det er en faktor for min uforholdsmæssigt store angst for fødslen,men det har nok lidt at sige.Bl.a det der med kontrollen,som er ret vigtig for angst patienter.Der følte jeg at med et kejsersnit var jeg "i kontrol" hvis du forstår.Jeg var og er også afsindig bange for smerte,og selvom jeg udmærket godt var klar over at ks ikke er smertefrit,så ville jeg alligevel foretrække det...der vidste jeg ligesom hvad det var,og så var det overstået.Med veer ved man jo ikke hvor længe,hvor meget osv.Den uvished kunne jeg bare ikke klare...

Jeg var til nogle samtaler med en overlæge,og blev også sendt hjem for at tænke.Jeg var også meget tæt på at ændre mening,må jeg sige,men kunne alligevel ikke.Og der var så heller ingen problemer med at få det.

Det skal så siges at i sidste ende endte det med akut ksJeg havde foranliggende moderkage som ikke flyttede sig,så jeg måtte slet ikke føde selv,og da jeg begyndte at bløde i uge 36 tog de ham.Så det var egentlig både planlagt,akut og på moders ønske

Hvis du har flere spørgsmål må du endelig skrive

Anmeld

18. oktober 2009

mor_sabina

Pernilleh skriver:

Det må du da i hvert fald

Det lyder meget banalt,men jeg turde simpelthen ikke føde naturligt.En af grundene til at jeg blev så forholdsvis gammel(33 år)før jeg fik mit første barn er,at jeg har været så angst omkring den fødsel.Så da man begyndte at kunne bede om kejsersnit begyndte jeg også at planlægge barn.

Jeg har døjet meget med angst i mit liv,og skal ikke kunne sige om det er en faktor for min uforholdsmæssigt store angst for fødslen,men det har nok lidt at sige.Bl.a det der med kontrollen,som er ret vigtig for angst patienter.Der følte jeg at med et kejsersnit var jeg "i kontrol" hvis du forstår.Jeg var og er også afsindig bange for smerte,og selvom jeg udmærket godt var klar over at ks ikke er smertefrit,så ville jeg alligevel foretrække det...der vidste jeg ligesom hvad det var,og så var det overstået.Med veer ved man jo ikke hvor længe,hvor meget osv.Den uvished kunne jeg bare ikke klare...

Jeg var til nogle samtaler med en overlæge,og blev også sendt hjem for at tænke.Jeg var også meget tæt på at ændre mening,må jeg sige,men kunne alligevel ikke.Og der var så heller ingen problemer med at få det.

Det skal så siges at i sidste ende endte det med akut ksJeg havde foranliggende moderkage som ikke flyttede sig,så jeg måtte slet ikke føde selv,og da jeg begyndte at bløde i uge 36 tog de ham.Så det var egentlig både planlagt,akut og på moders ønske

Hvis du har flere spørgsmål må du endelig skrive

Det synes jeg lyder som en meget rimelig grund. Og uanset hvordan de kommer til verden så er de jo antastiske. Så tillykke med at du gennemførte graviditeten og tillykke med den skønne guldklump du fik ud af det

Anmeld

18. oktober 2009

Pernilleh

mor_sabina skriver:

Det synes jeg lyder som en meget rimelig grund. Og uanset hvordan de kommer til verden så er de jo antastiske. Så tillykke med at du gennemførte graviditeten og tillykke med den skønne guldklump du fik ud af det

1000 tak skal du have

Anmeld

19. oktober 2009

ninnaand

Hej Pernille,

Tak for dit svar! Desværre så handler historien om, at der har været en stigning i antallet af selvvalgte kejsersnit i Esbjerg. Men din historie kan alligevel give mig et indblik - selvom jeg desværre ikke kan bruge den til avisen.

Men tak for dit svar og held og lykke med den bette

Bedste hilsner

Ninna

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.