Leje hus ud til familie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2018

ChesireKitty

Tommelise skriver:

Men er det så ikke, fordi skat ikke vidste noget om det ?

Min farbror boede til leje i et hus, som min far ejede, og min farbror betalte kun en beskeden leje. Det var først, da min far kom til at tale med en fagmand, at han blev klar over, at han gjorde noget forkert.

Min far slap for et skattesmæk, men han blev pålagt at sætte lejen op. Min far er død, og huset, som min farbror og tante stadig bor i, ejes nu af min mor, og det bliver betragtet som udlejningsvirksomhed.

Så selv om man ikke ved det - så snyder man i skat. 

Nej, SKAT var skam informeret og om ikke andet så blev de det da med sikkerhed da mine forældre købte huset sidste år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2018

Tommelise

ChesireKitty skriver:

Nej, SKAT var skam informeret og om ikke andet så blev de det da med sikkerhed da mine forældre købte huset sidste år.

Hov - jeg ville citere, men kom til at like.

Jeg tænker bare - var skat informeret om, at de boede til leje i så mange år og kun betalte forbrug ?

Min mor må ikke leje huset ud til min farbror og tante uden det man kalder en "rimelig" husleje.

Mystisk - hvis jeg var TS ville jeg spørge skat for en sikkerheds skyld - for ikke at få næsen i klemme på et senere tidspunkt. 

Anmeld Citér

3. september 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Jeg tror altså, du er forkert på den. 

Du betalte ikke skat. Men var det ikke, fordi skat ikke vidste det ?

Man kan blive pålagt at betale skat, for den indtægt, man KUNNE have haft, hvis man havde lejet huset ud 

Sådan har det i hvert fald været før. 

Skat var godt klar over det. For da jeg lejede den ud ringede jeg til skat for at hører hvordan jeg skulle forholde mig. Og de fortalte at jeg ikke skulle betale skat af lejen da jeg ikke tjente på den og betalte mit lån selv. Lejeren dækkede kun forbrug og ydelse. 

Men måske det er fordi det var andels lejlighed og ikke hus at reglerne er forskellige. Det ved jeg selvfølgelig ikke 

Anmeld Citér

3. september 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Skat var godt klar over det. For da jeg lejede den ud ringede jeg til skat for at hører hvordan jeg skulle forholde mig. Og de fortalte at jeg ikke skulle betale skat af lejen da jeg ikke tjente på den og betalte mit lån selv. Lejeren dækkede kun forbrug og ydelse. 

Men måske det er fordi det var andels lejlighed og ikke hus at reglerne er forskellige. Det ved jeg selvfølgelig ikke 

Ja, det kan jo være, der er forskel. Det kan godt være lidt af en jungle at finde rundt i.

Anmeld Citér

4. september 2018

ChesireKitty

Tommelise skriver:

Hov - jeg ville citere, men kom til at like.

Jeg tænker bare - var skat informeret om, at de boede til leje i så mange år og kun betalte forbrug ?

Min mor må ikke leje huset ud til min farbror og tante uden det man kalder en "rimelig" husleje.

Mystisk - hvis jeg var TS ville jeg spørge skat for en sikkerheds skyld - for ikke at få næsen i klemme på et senere tidspunkt. 

Ja, SKAT var fuldt informeret. Både min moster og min far ringede derind og forhørte sig.

Men jeg vil da helt sikkert også opfordre TS til at ringe derind.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.