Konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.010 visninger
22 svar
36 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. september 2018

Anonym trådstarter

Vores pige skal konfirmeres til næste år. 

Vi snakker om prisen  på hendes gave.  Hvad mener i er rimelig?

Kom med jeres mening  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

1000kr.

Det bliver sikkert mere når tiden kommer, fordi ungerne forventer mere og jeg giver efter for presset. Men jeg synes vitterligt 1000kr BURDE være rimeligt.  

Anmeld Citér

2. september 2018

A38

Jeg fik selv en konfirmationsgave til 1000 af mine forældre. Når min egen datter skal konfirmeres om 13 år, så bliver det ideelt set i samme leje, måske et sted mellem 1-2000. Men man har som sagt er standpunkt til man tager et nyt, så hvem ved hvad det ender med.

Mht hvad der er rimeligt at give, så kommer det jo helt an på familiedynamikken og forældrenes økonomi. Ingen bør skulle ud at låne, eller ikke spise aftensmad i en måned eller lignende for at betale en dyr konfirmationsgave. 

Anmeld Citér

2. september 2018

Carina:-)

Man skal give som man ønsker og kan.

Folks økonomi er forskellig og ikke mindst prioteringer.

Vi har venner/fam   der har givet vidt forskelligt.

Nogen giver festen og ikke mere

Andre for 1000 og andre igen for 10.000

Vi giver ret store gaver til vores børn . Men det er ikke mere rigtigt end en gave til mindre  

Det er bare noget vi priotere. 

Så giv det i Kan/har lyst til og så er det ligemeget hvad andre gør.

Anmeld Citér

2. september 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Vores pige skal konfirmeres til næste år. 

Vi snakker om prisen  på hendes gave.  Hvad mener i er rimelig?

Kom med jeres mening  

Efter min mening kan man ikke sætte pris på hvad der er rimeligt, hos nogle familier er 500 kr en fin (stor) gave, hvor imod hos andre, er man op i mange tusind kroner. 

Anmeld Citér

2. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Som andre skriver så er 500 kr meget for en familie, imens 5.000 kr for en anden familie er normen.

Hvis vores søn ville konfirmeres var vi nok landet et sted mellem 2.000 - 5.000 kr. Nu har han valgt at han ikke vil, så får han et større beløb.

Anmeld Citér

2. september 2018

henh01

Min datter får et stort beløb men det er fordi det er et tilskud til en sprogrejse. (Hun får 10000 af os og 10000 af mormor og morfar og rejsen koster 20000) ellers havde jeg MAX givet for 5000. 

Anmeld Citér

2. september 2018

Anonym

Her fik jeg selv 5000kr af min mor og 5000kr af min far (de skilt) + fest

Anmeld Citér

2. september 2018

MoarMoar

Det kommer vel også anpå hvad hun ønsker sig? 

Mine børn vil nok få omkring 2/3000kr 

Anmeld Citér

2. september 2018

Anonym

Mom skriver:

Som andre skriver så er 500 kr meget for en familie, imens 5.000 kr for en anden familie er normen.

Hvis vores søn ville konfirmeres var vi nok landet et sted mellem 2.000 - 5.000 kr. Nu har han valgt at han ikke vil, så får han et større beløb.

Det virker for mig ulogisk. Dvs. at det faktisk i jeres søns tilfælde vil være en fordel ikke at blive konfirmeret, frem for at blive det? 

Undres bare, det skal ikke forstås negativt. 

Vi har en der skal konfirmeres om 3 år og her har vi talt om at konfirmation så, er det med fest og gaver, ingen konfirmation, ingen fest og ingen gaver. Måske meget firkantet, vil nogen sikkert mene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.