Pige på 6 år savner sin mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2018

Sandbjerg

Profilbillede for Sandbjerg

Tak. Det er en god pointe! At det er fordi man elsker. 

Hvor gamle var dine piger da den periode opstod? 

Vi prøver også at lade vær med at gøre et stort nummer ud af det. Anerkende hendes følelser og ellers tale om noget andet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2018

Manna

Kunne det egentlig ikke være en reaktion på din graviditet?

Børn laver mange finurlige tanker og konklusioner. 

Anmeld Citér

31. august 2018

Sandbjerg

Umiddelbart er der timingemæssigt ikke nogen sammenhæng, men jeg skal ikke kunne afvise at det kan have noget med hinanden at gøre.

Anmeld Citér

4. september 2018

Dididiva

Bare rolig, det er en fase.

Jeg har været igennem det samme med min bonusdatter. Det var mor/datter tid der manglede. Her er det meget vigtigt at kende forskel på samvær og nærvær, for det forstod min bonusdatters mor ikke. Hun kunne sagtens bruge 4 timer med hendes datter, men hun var der bare ikke mentalt. Hun sad med næsen i mobilen det meste af tiden.

Den med at ringe til mor har vi også prøvet og det gav samme resultat som hos jer, så det stoppede vi også med.

På et tidspunkt ændrede hun også taktik og begyndte at bruge den til at opnå ting som: sove i vores seng, sove på sofaen, blive længere oppe, blive forkælet med ture i legeland m.m.

Til sidst kæmpe kram til dig og din mand, for det er så pisse hårdt at gennemgå.

Anmeld Citér

4. september 2018

Mullemee

Sandbjerg skriver:

Umiddelbart er der timingemæssigt ikke nogen sammenhæng, men jeg skal ikke kunne afvise at det kan have noget med hinanden at gøre.

Jeg er selv skilsmissebarn og ud fra hvad du skriver, så gør I alt rigtigt. Ja man savner den forælder man ikke er sammen med. Mine piger på 4 og 6 savner mig hver dag de er i skole - og jeg er stadig sammen med deres far.  

Der sker en masse når man er 6. Du skriver ikke om hun lige er begyndt i skole, eller om hun startede sidste år. Hele verden vender på hovedet, når man starter skole. 

Find ro i at I gør det rigtige og tro på at hun nok skal komme igennem det med en masse kærlige forældre ved sin side. Hun bliver glad for jer alle sammen senere hen i livet. 

Pøj pøj med det.

Anmeld Citér

4. september 2018

Sandbjerg

Hun er lige startet i skole for en måned siden. Så der er ikke nogen tvivl om, at der sker meget i hendes liv med skolestart, hun skal snart være storesøster og mors kæreste fylder mere og mer. 

Vi havde en lignende situation i går aftes hvor hun har været hos mor og alene med mor hele weekenden. I går kommer hun hjem til og under aftensmaden begynder hun at græde fordi hun savner sin mor. Vi fortæller hende, at hun ser hende i morgen (i dag) og at hun jo lige har været sammen med hende i to hele dage. Men hun holder fast i at hun savner hende helt forfærdeligt og bliver jublende glad da hun finder ud af at hun skal være hos mor de næste 4 dage.

Puha sådan en aften trækker godt nok tænder ud og følelsen af magtesløshed og demotivation sidder i min krop stadig og gør at jeg er i et mærkeligt håbløst humør. 

Jeg er glad for at høre at andre har oplevet det samme og at det går over. Nu har det varet 3-4 måneder��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.