Angst og sovemedicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2018

Anonym trådstarter

HBV skriver:

Ja den var god ... 55+  

Jeg kender og har hørt til adskillige børn og unge der får det 

Ja, det lød lidt mærkligt.
Kan det være fordi at han var udlandsk afløser? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2018

Anonym trådstarter

Shiaz skriver:

Ja, der er nemlig en del børn (med forskellige andre vanskeligheder og diagnoser) der får melatonin. 

Dog er det noget med, at der kun er dokumenteret effekt af melatonin med depotvirkning (circadin) hos personer over 55. Men selvom der ikke er dokumenteret effekt er det jo ikke ensbetydende med at der ikke er en effekt  Det virkede i hvert fald for mig. 

Hmm.. underligt. Han har måske ikke turde?
Jeg er kun 24 år, men jeg bliver snart 55 hvis jeg ikke for sovet 

Anmeld Citér

29. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg køber melatonin 3 mg på nettet (dansk side) så intet problem at skaffe ��

Han sagde nemlig at jeg kunne købe på nettet eller spørge apoteket.
Apoteket syntes det var noget mærkligt noget at sige til sine patienter - at køber medicin på nettet.

Hvor køber du det? 

Anmeld Citér

29. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

På grund af langvarig stress - og meget lidt søvn - udskrev min læge mirtazapin til at sove på. Det er et antidepressiv som også bruges til at sove på - her får man så kun 7.5 mg. Jeg tog dog voldsomt meget på, på meget kort tid og stoppede derfor med dem. 

Jeg bestilte selv cbd olie og melatonin (har før brugt cbd mod smerter) og med de 2 ting 1/2 time før sengetid får jeg nu 6-7 timers søvn om natten. Jeg falder i søvn senest 3 kvarter efter jeg er gået i seng ca 6 ud af 7 aftener. 

åh, det lyder bare dejligt 

Jeg får Sertalin mod min angst, som også er en antidepressiv, så det er måske ikke så smart med en til 

Hvor køber du Melatoninen? 

Anmeld Citér

29. august 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar!
Så er det ikke kun mig (og apoteket) der synes det er mærekligt 

Jeg skal måske lige nævne, at jeg bor på færøerne og lægen var dansk afløser (har kun afløsere) så måske han er extra forsigtig?

Han vil gerne tale med mig igen om det (var hos læge med min datter da jeg nævnte det) men jeg skulle ikke forvænte at han kunne give mig noget. Så jeg ikke planer om at gå tilbage. 

Kender i en side hvor man kan købe Melatonin på nettet, som sender til færøerne? 

Anmeld Citér

29. august 2018

Anonym

Ville undgå at købe over nettet i starten.  Ville få lægen med på sidelinjen.  Selvom han ikke er fuldt med på ideen kan han måske godt arbejdes med.  husk stadig få spændt ud osv.  Jeg får behandling i rygge nak når psyken driller da jeg spænder helt vildt.  Så derved undgår jeg hovedpine. 

Anmeld Citér

30. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ville undgå at købe over nettet i starten.  Ville få lægen med på sidelinjen.  Selvom han ikke er fuldt med på ideen kan han måske godt arbejdes med.  husk stadig få spændt ud osv.  Jeg får behandling i rygge nak når psyken driller da jeg spænder helt vildt.  Så derved undgår jeg hovedpine. 

Kan godt se hvad du mener. Men 1-2 uger, så er der ny afløser.. så måske jeg kan vente og se hvad h*n siger til det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.