Hej
Jeg har et spørgsmål ang. barsel. Jeg har ved nakkefoldscanning fået at vide at jeg har termin den 17 december. Pga graviditetsbetinget sygdom her på de sidste har jeg fået at vide at jeg skal føde 2 uger før termin. Jeg vil føde ved planlagt kejsersnit, netop pga de helbredsproblemer der er opstået på de sidste. Mit spørgsmål går ud på hvilken dato skal jeg oplyse min arbejdsgiver når vi skal opfylde barselspapirerne? Jeg ved at barsel bliver beregnet fra den dato man føder. Man FØR barsel hvad skal jeg oplyse af dato? Planlagt kejsersnit eller forventet termin?
Hilsen, Simona
Helenes svar
Hej Simona
Først stort tillykke med det lille ny liv, du venter dig.
Dit spørgsmål er mere ovre i ansættelsesret end familieret, så du bør nok spørge nogen, der arbejder med det til daglig. Prøv og ring til Udbetaling Danmark eller din fagforening.
Skulle der dukke nogle spørgsmål op, som jeg kan hjælpe med, er du altid velkommen igen. Det kan f.eks. være om børnetestamente, forældremyndighed, o.m.a.
Nyd din graviditet fortsat.
Bedste hilsner
Helene Treschow
Helene har stor erfaring med at rådgive og føre sager om forældremyndighed, børns bopæl og samvær. Helene rådgiver derudover i forbindelse med (overvejelser om) separation og skilsmisse, ægtefællebidrag og bodeling, samt om børnebidrag. Endvidere rådgiver Helene ugifte samlevende og (kommende) ægtepar, blandt andet om samejeoverenskomster, ægtepagter, og testamenter, herunder også børnetestamenter
Se Helenes hjemmeside: TVC Advokatfirma
Anmeld
Citér