Gå over tid som 2. Gangs gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

41+3.

Første fødsel startede 40+2. Anden fødsel startede slet ikke. Jeg blev sat igang 9 dage over termin og fødte så på 10. dagen, altså 41+3. 

Førsre fødsel tog 2 døgn og endte i aks, anden fødsel måtte for det første sættes igang og dernæst holdes igang med ve-drop, heldigvis var det noget der blev gjort med det samme da vi kunne se jeg ikke fik veer efter vandafgang, så anden fødsel kunne nøjes med 7 timer det var rigtig fint men havde jeg ikke fået hjælp af ve-drop havde det nok været samme tur på et par døgn som første gang. Min krop er ikke så god til at lave effektive veer åbenbart. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2018

Camillos

Love Angel skriver:

godaften de damer 

jeg er gravid og er 39+6 idag. Så det vil jo sige jeg er 40+0 imorgen

Og der er ikke tegn på noget. Self kan jeg stadig nå at føde til tiden. (Det vil sige imorgen)

men hvis jeg ikke gør. Så gå jeg over tid. 

Og her kommer så mit spørgsmål. Ved godt at der nogle der føder først over termin selvom de er 2 gangs gravide, men har altid hørt og læst at de fleste kvinder føder før til og at det både kan være 1-2 uger før tid og at det gå hurtigere med at føde end første gang. 

Men hvornår fødte i andet gang og hvor hurtigt gik det i forhold til første gang? 

1 gang 40+4  fik hjælp 3 gange med hindeløsning før det gav resultater. Fødslen tog 14 timer. 2 gang 40+4 fik hjælp med hindeløsning dagen før, fødslen tog 2,45 min, efter de hjalp mig med at prikke hinden om min datters Hoved. Mit vand gik dagen før  de troede ikke på mig, ja hun stadigvæk havde en tæt hinde om hovedet. Vandet var gået længere oppe fra,.. Så hun kom ud med ridser på issen... 

Anmeld Citér

27. august 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Love Angel skriver:

godaften de damer 

jeg er gravid og er 39+6 idag. Så det vil jo sige jeg er 40+0 imorgen

Og der er ikke tegn på noget. Self kan jeg stadig nå at føde til tiden. (Det vil sige imorgen)

men hvis jeg ikke gør. Så gå jeg over tid. 

Og her kommer så mit spørgsmål. Ved godt at der nogle der føder først over termin selvom de er 2 gangs gravide, men har altid hørt og læst at de fleste kvinder føder før til og at det både kan være 1-2 uger før tid og at det gå hurtigere med at føde end første gang. 

Men hvornår fødte i andet gang og hvor hurtigt gik det i forhold til første gang? 

uhh lige om lidt :D

Jeg gik over tid denne gang også :)

men kun 5 dage i stedet for 8 ;)

Denne gang havde jeg veer i 12 timer som meget tydeligt kunne mærkes (damn det gjorde ondt i alle 12 timer så jeg nu forstår de onde skul jeg fik første gang hvor jeg intet mærkede til dem :P)

da vandet gik (af sig selv denne gang, det sprang da jeg gik på toilettet efter en ve) tog det kun 4 presseveer hvoraf jeg skulle holde pause og puste på de 2 for at få ham ud..

med den første tog det 10 presseveer... 

det gik meget hurtigt anden gang efter vandet gik..

første gang havde jeg 20 minutter fra vandet blev taget til at presseveerne kom..

denne gang kom de så jeg ikke engang nåede at sige sætningen færdig med at jeg da sagtens kunne nå op i sengen inden de kom...

havde også en jordemoder denne gang der sagde at hvis vandet gik når jeg satte mig på toilettet så skulle jeg bare af uanset om jeg var færdig for hun gad ikke griseriet med at fiske baby op af toilettet.. jeg troede hun jokede med at det kunne gå så hurtigt når vandet gik.. jeg blev klogere... jeg nåede kun op i sengen igen fordi min kæreste på en eller anden måde svingede mig fra toilettet til sengen i en flydende bevægelse så jeg ikke nåede at opfatte det helt...

så vær forberedt på presseveerne godt kan komme meget hurtigt efter vandet denne gang..

jeg er glad for at vi tog på hospitalet 2 gange forgæves førend det var rigtigt for var rart at blive fulgt så tæt og vide at jeg altså ikke var tosset men at det var i gang og at de vidste det og var klar til mig når det blev alvor...

så ring hellere 10 gange når veerne trækker op end at vente for pludselig kan det gå stærkt...

Anmeld Citér

27. august 2018

HBV

Love Angel, jeg synes sgu ikk rigtig at vi har statistikken med os her som 2. gangsfødende  der er mange der åbenbart føder senere end første gang. 

Fælles for de fleste er dog, at 2. fødsel som regel går væsentligt hurtigere  dét kan jeg godt blive lidt nervøs over på forhånd, for første gang fødte jeg 7 timer efter første ve - som jeg på daværende tidspunkt ikke regnede som en ve 

Held og lykke til os begge to  Mærker du ingen ændringer what so ever?

Anmeld Citér

27. august 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
HBV skriver:

Love Angel, jeg synes sgu ikk rigtig at vi har statistikken med os her som 2. gangsfødende  der er mange der åbenbart føder senere end første gang. 

Fælles for de fleste er dog, at 2. fødsel som regel går væsentligt hurtigere  dét kan jeg godt blive lidt nervøs over på forhånd, for første gang fødte jeg 7 timer efter første ve - som jeg på daværende tidspunkt ikke regnede som en ve 

Held og lykke til os begge to  Mærker du ingen ændringer what so ever?

Haha nej du har sku ret, ser slet ikke sådan ud

og ja jeg kan serøs også føle mig lidt bange for om hvor hurtig det vil gå mig denne her gang og okay det var hurtigt. Jeg fødte dog ikke så hurtigt første gang. Fik første ve ved 2-3 tiden om natten og fødte kl 18:28. 

Og nej mærker intet. Gør du? 

Og ja held og lykke til os begge

Anmeld Citér

27. august 2018

Mullemee

Ved min første fødsel gik jeg 8 dage over tid. Vandet gik kl. 17 og hun var ude kl. 19.45 efter 25 minutter med presseveer.

Min anden fødsel gik jeg 5 dage over tid. Jeg havde veer i ca. 2 timer og vandet gik samtidig med første presseve, hvor hun også blev født. Jeg havde heldigvis åben indlæggelse efter første fødsel. 

Anmeld Citér

27. august 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

1. gang i uge 38+6, 12 timer

2. gang i uge 40+5, 22 timer

Anmeld Citér

27. august 2018

HBV

Love Angel skriver:

Haha nej du har sku ret, ser slet ikke sådan ud

og ja jeg kan serøs også føle mig lidt bange for om hvor hurtig det vil gå mig denne her gang og okay det var hurtigt. Jeg fødte dog ikke så hurtigt første gang. Fik første ve ved 2-3 tiden om natten og fødte kl 18:28. 

Og nej mærker intet. Gør du? 

Og ja held og lykke til os begge

Natten til lørdag var jeg ret sikker på at nu var det nu. Fik ret kraftige "mens " smerter så jeg må indrømme at jeg tog 2 Panodiler og gik i seng for at få lidt søvn.. om morgenen var der intet ! 

Har haft en anelse mens smerter on and off lige siden men ikke noget jeg tænker videre over 

Anmeld Citér

27. august 2018

Love Angel

Mor til 4
Wampires skriver:

uhh lige om lidt :D

Jeg gik over tid denne gang også :)

men kun 5 dage i stedet for 8 ;)

Denne gang havde jeg veer i 12 timer som meget tydeligt kunne mærkes (damn det gjorde ondt i alle 12 timer så jeg nu forstår de onde skul jeg fik første gang hvor jeg intet mærkede til dem :P)

da vandet gik (af sig selv denne gang, det sprang da jeg gik på toilettet efter en ve) tog det kun 4 presseveer hvoraf jeg skulle holde pause og puste på de 2 for at få ham ud..

med den første tog det 10 presseveer... 

det gik meget hurtigt anden gang efter vandet gik..

første gang havde jeg 20 minutter fra vandet blev taget til at presseveerne kom..

denne gang kom de så jeg ikke engang nåede at sige sætningen færdig med at jeg da sagtens kunne nå op i sengen inden de kom...

havde også en jordemoder denne gang der sagde at hvis vandet gik når jeg satte mig på toilettet så skulle jeg bare af uanset om jeg var færdig for hun gad ikke griseriet med at fiske baby op af toilettet.. jeg troede hun jokede med at det kunne gå så hurtigt når vandet gik.. jeg blev klogere... jeg nåede kun op i sengen igen fordi min kæreste på en eller anden måde svingede mig fra toilettet til sengen i en flydende bevægelse så jeg ikke nåede at opfatte det helt...

så vær forberedt på presseveerne godt kan komme meget hurtigt efter vandet denne gang..

jeg er glad for at vi tog på hospitalet 2 gange forgæves førend det var rigtigt for var rart at blive fulgt så tæt og vide at jeg altså ikke var tosset men at det var i gang og at de vidste det og var klar til mig når det blev alvor...

så ring hellere 10 gange når veerne trækker op end at vente for pludselig kan det gå stærkt...

Ja nu det så tæt som det kan blive

er mega spændt hvordan det kommer til at gå her andet gang

og ja som jeg kan læse mig til, af de svar der kommer at det gå stærkere andet gang. 

Anmeld Citér

27. august 2018

Love Angel

Mor til 4
HBV skriver:

Natten til lørdag var jeg ret sikker på at nu var det nu. Fik ret kraftige "mens " smerter så jeg må indrømme at jeg tog 2 Panodiler og gik i seng for at få lidt søvn.. om morgenen var der intet ! 

Har haft en anelse mens smerter on and off lige siden men ikke noget jeg tænker videre over 

Okay. Tænkte du ikke at du vil se tiden og vente måske 1-2 timer og se om det var rigtig veer?

men når det ikke udviklet sig, hvad var det så endelig? Ved du det?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.