Love Angel skriver:
godaften de damer 
jeg er gravid og er 39+6 idag. Så det vil jo sige jeg er 40+0 imorgen
Og der er ikke tegn på noget. Self kan jeg stadig nå at føde til tiden. (Det vil sige imorgen)
men hvis jeg ikke gør. Så gå jeg over tid.
Og her kommer så mit spørgsmål. Ved godt at der nogle der føder først over termin selvom de er 2 gangs gravide, men har altid hørt og læst at de fleste kvinder føder før til og at det både kan være 1-2 uger før tid og at det gå hurtigere med at føde end første gang.
Men hvornår fødte i andet gang og hvor hurtigt gik det i forhold til første gang?
uhh lige om lidt :D
Jeg gik over tid denne gang også :)
men kun 5 dage i stedet for 8 ;)
Denne gang havde jeg veer i 12 timer som meget tydeligt kunne mærkes (damn det gjorde ondt i alle 12 timer så jeg nu forstår de onde skul jeg fik første gang hvor jeg intet mærkede til dem :P)
da vandet gik (af sig selv denne gang, det sprang da jeg gik på toilettet efter en ve) tog det kun 4 presseveer hvoraf jeg skulle holde pause og puste på de 2 for at få ham ud..
med den første tog det 10 presseveer...
det gik meget hurtigt anden gang efter vandet gik..
første gang havde jeg 20 minutter fra vandet blev taget til at presseveerne kom..
denne gang kom de så jeg ikke engang nåede at sige sætningen færdig med at jeg da sagtens kunne nå op i sengen inden de kom...
havde også en jordemoder denne gang der sagde at hvis vandet gik når jeg satte mig på toilettet så skulle jeg bare af uanset om jeg var færdig for hun gad ikke griseriet med at fiske baby op af toilettet.. jeg troede hun jokede med at det kunne gå så hurtigt når vandet gik.. jeg blev klogere... jeg nåede kun op i sengen igen fordi min kæreste på en eller anden måde svingede mig fra toilettet til sengen i en flydende bevægelse så jeg ikke nåede at opfatte det helt...
så vær forberedt på presseveerne godt kan komme meget hurtigt efter vandet denne gang..
jeg er glad for at vi tog på hospitalet 2 gange forgæves førend det var rigtigt for var rart at blive fulgt så tæt og vide at jeg altså ikke var tosset men at det var i gang og at de vidste det og var klar til mig når det blev alvor...
så ring hellere 10 gange når veerne trækker op end at vente for pludselig kan det gå stærkt...