IPad apps

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.324 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. august 2018

Anonym trådstarter

Søger gode Apps til iPad og iPhone der kan hjælpe træning af tale til en 3 årig  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2018

Tip!

Anonym skriver:

Søger gode Apps til iPad og iPhone der kan hjælpe træning af tale til en 3 årig  

Bøger! 

Ingen apps kan det, som at få læst op, og øve øv og øve sig på udtale.

Anmeld Citér

25. august 2018

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Bøger! 

Ingen apps kan det, som at få læst op, og øve øv og øve sig på udtale.

Det var ikke det jeg spurgte om. 

Anmeld Citér

25. august 2018

Tip!

Anonym skriver:

Det var ikke det jeg spurgte om. 

Men at tale og udtrykke sig, kommer af at dit barn efterligner dig.. 

meget kan iPads hjælpe med, men teknologien kan også bruges for meget! 

Anmeld Citér

25. august 2018

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Men at tale og udtrykke sig, kommer af at dit barn efterligner dig.. 

meget kan iPads hjælpe med, men teknologien kan også bruges for meget! 

Stadig ikke det jeg spørger om. 

Jeg spørger om gode apps der kan hjælpe til sproget. Du kender ikke baggrunden for min søgning, hvad vi gør herhjemme, hvor meget vi læser, snakker, træner, øver osv. Ej ved du heller hvilken dreng jeg har. 

Så igen spørger jeg. 

Nogle gode apps til børn på 3 år der hjælper til træning af sproget. 

Anmeld Citér

26. august 2018

Anonym trådstarter

Har tidligere set flere der har anbefalet herinde. Men kan ikke huske trådene 

Anmeld Citér

26. august 2018

Anonym

Der er apps der hedder børnespil de koster 40 kr mine børn har dem og de elsker den. Der er tal, former, farver, bogstaver, klokken osv når børnene kommer hjem fra børnehave får de en time med iPads og spiller disse spil. Der udover har LEGO en masse Apps fx duplo kanin er sulten efter en is og så skal man hjælpe ham igennem med hans venner.

Anmeld Citér

26. august 2018

Anonym

Du har helt ret. Irriterende når man stiller et spørgsmål og så folk skal være bedre vidende. Og apps kan være et mega fedt supplement. 

Det kommer jo meget an på behovet.

selv har vi brugt pixiline og ramasjang. Det var det der fangede vores datter og så snakkede vi jo om hvad vi spillede og satte ord på. 

Lego dublo har også været et hit.

Ved der også findes interaktive bøger hvor man skal løse opgaver for at komme videre i historien og hvor den siger ordet på den genstand man trykker på. Men kan ikke huske hvad de hedder.

Min erfaring er at det vigtige er at finde noget der fanger og så udbygge selv ved at snakke om spillet.  

Anmeld Citér

26. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der er apps der hedder børnespil de koster 40 kr mine børn har dem og de elsker den. Der er tal, former, farver, bogstaver, klokken osv når børnene kommer hjem fra børnehave får de en time med iPads og spiller disse spil. Der udover har LEGO en masse Apps fx duplo kanin er sulten efter en is og så skal man hjælpe ham igennem med hans venner.

Har ikke lyst til at betale før jeg ved om det er noget for ham. Men vil da prøve at søge på LEGO. Tak 

Anmeld Citér

26. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du har helt ret. Irriterende når man stiller et spørgsmål og så folk skal være bedre vidende. Og apps kan være et mega fedt supplement. 

Det kommer jo meget an på behovet.

selv har vi brugt pixiline og ramasjang. Det var det der fangede vores datter og så snakkede vi jo om hvad vi spillede og satte ord på. 

Lego dublo har også været et hit.

Ved der også findes interaktive bøger hvor man skal løse opgaver for at komme videre i historien og hvor den siger ordet på den genstand man trykker på. Men kan ikke huske hvad de hedder.

Min erfaring er at det vigtige er at finde noget der fanger og så udbygge selv ved at snakke om spillet.  

Præcis. Bare fordi man bruger iPad/iPhone betyder det ikke at det er den der skal lærer barnet en masse. 

Men det er et godt supplement. 

Han har svært ved udtale af mange bogstaver. Så ville være fedt med et spil hvor han kan gentage. 

Vi træner meget med ham. Men det ville være rart med noget nyt materiale. 

Vil prøve at hente LEGO. Han har allerede ramasjang men den fanger ikke rigtig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.