Efterårs tøj | Vintertøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.365 visninger
11 svar
8 synes godt om
22. august 2018

BabyMama2016

Tænker pædagoger i en insustion kan svare på dette

Er der forskel på dyrt vintertøj og det billige vintertøj fra Bilka? 

- Vinterstøvler til 700-1000kr til en 3 årig er det ikke overkill? Tror i, ikke Bilkas vinterstøvler er “ ligeså varme og tørre”????

- Flyverdragter? Behøvist de være så dyre? 

- Vores barn går i en udendørs BH, og de skal ALTID være udenfor jeg synes det mindste jeg kan gøre er at klæd mit barn godt på, så han hygger sig udenfor og ikke sidder og er kold :/ eller våd, fordi mor her vil spare 500kr - 

Jeg kunne ikke engang finde på at købe en jakke til 1000kr til mig selv, men jeg er hellere ikke 3 år, og skal opleve verden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2018

2babygirls

BabyMama2016 skriver:

Tænker pædagoger i en insustion kan svare på dette

Er der forskel på dyrt vintertøj og det billige vintertøj fra Bilka? 

- Vinterstøvler til 700-1000kr til en 3 årig er det ikke overkill? Tror i, ikke Bilkas vinterstøvler er “ ligeså varme og tørre”????

- Flyverdragter? Behøvist de være så dyre? 

- Vores barn går i en udendørs BH, og de skal ALTID være udenfor jeg synes det mindste jeg kan gøre er at klæd mit barn godt på, så han hygger sig udenfor og ikke sidder og er kold :/ eller våd, fordi mor her vil spare 500kr - 

Jeg kunne ikke engang finde på at købe en jakke til 1000kr til mig selv, men jeg er hellere ikke 3 år, og skal opleve verden. 

Pompdelux er ikke så dyrt, men rigtig god kvalitet og højt vandsøjletryk og åndbarhed 

Anmeld Citér

22. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej, dyr er ikke partout lig med bedre  

kig på materialet, vandsøjletrykket og åndbarheden.  

jeg kan bedst lide at købe den slags i fysisk butik så jeg kan mærke på varen. Om dragten føles som en med god Varme i, om lynlåsene virker robuste osv. Og støvlerne, er de tunge og stive eller lette og bøjelige? Kan de imprægneres eller har de goretex? Og vigtigst af alt, passer pasformen rent faktisk på barnet? 

Jeg har haft forskellige mærker og oftest købt brugt af flyverdragter. Vi har haft fra mikkline, Bilka, Kvickly, danefæ og Hummel. Alle har holdt varm og tæt. Men priserne fra ny er meget forskellige  

Anmeld Citér

22. august 2018

Soonmom

Så længe støvlerne har goretex er det ligemeget med mærket - er dog ikke sikker på at Bilkas har det?

- og så handler det vel også om at pasformen er rigtig .

flyverdragter fra pomp deluxe skulle være gode, men så meget billigere er de altså ikke i forhold til fx Hummel som også er super gode

Anmeld Citér

22. august 2018

Babilooo

Vi har ALTID købt Reima Tec - designet til nordisk  vinter og sne. Udviklet i Finland.

de holder altid tørt.

har haft ticket der var noget høg og Molo er jeg bestemt heller ikke imponeret af

ecco vinterstøvler er også et must her... køber aldrig andet.

når dit barn er i udebørnehave ville jeg Ikke gå på kompromis.

kan godt være du ikke vil give 1000 for en vingerjakke - men du er heller ikke ude og skal sidde ned på Våde grene osv i flere timer.

hvis du har pengene så køb Reima og Ecco. 

Du kan også få en god Rema flyverdragt brugt - det er bedre end Bilkas i ny version. Her er der tale om st kvalitet altså ofte passer med prisen. 

Jeg køber altid på tilbud - så kan jeg få flyverdragten der koster 1400 kr til kun 700kr fx

Anmeld Citér

22. august 2018

Carina:-)

Man kan finde rigtig meget på udsalg.

Jeg synes der er forskel på både kvalitet og åssfprm.

Og er nærmest hysterisk med fodtøjet.

Men køber altid med rabat og det sparer man godt på når det er 5 børn der skal have.

Anmeld Citér

22. august 2018

Babilooo

Nå ja - når du køber flyverdragter er der forskellige dyre mærker.

nogle gange er prisen høj fordi det er et mærke der er oppe i tiden eller moderne (molo fx).

så er der andre mærker som er dyre men som ikke er “smarte” men som er dyre fordi de faktisk er udviklet til at være meget i sne osv. Reima er et mærke der ikke er et modmærke men dyrt fordi de fungere upåklageligt.

Jeg ville ikke købe en dyr mærke flyverdragt. De er dyre fordi de er på mode eller på grund af deres print.

Anmeld Citér

22. august 2018

Blop2

Jeg er ikke pædagog, men vi købte Bilka vinterstøvler sidste år og gør det aldrig igen. Godt nok fik jeg dem til 300kr. men de var overhovedet ikke vandtætte, vores unger havde konstant våde fødder og så blev de bare hurtigt meget deforme.

det samme med flyverdragten, de er fine til max 45 min leg hjemme i haven, men i børnehaven og nu nævner du udebørnehave syntes jeg personligt ikke de er varme og vandtætte nok. Der er ingen snefang eller fleecefor indeni.

vi køber nu hummel både i sko og vinterovertøj. Flyverdragterne har vi prøvet før og været meget tilfredse med, men det er første år vi prøver vinterstøvlerne.

ja, det koster en del flere penge men så vil jeg hellere spare andre steder.

Anmeld Citér

22. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

OBS! Det der med “jeg sværger til Ecco! Køb dem” pas lige på med det! For ja, det er lækre kvalitets sko, men! De passer ikke alle børnefødder! 

Jeg kan huske at jeg ville købe “det bedste” og kiggede derfor på Ecco til min søn. Ekspedienten tog sålen ud af skoen for at sætte min søns fod ovenpå og vurdere størrelsen og bredden. Det viste sig at han skulle have en størrelse der var 3-4 numre for lang til hans fod, for at bredden passede ordentligt.. ergo, skulle han ikke have Ecco sko ligemeget hvor lækre de end var. 

Anmeld Citér

22. august 2018

Lenchick

Mor11 skriver:

OBS! Det der med “jeg sværger til Ecco! Køb dem” pas lige på med det! For ja, det er lækre kvalitets sko, men! De passer ikke alle børnefødder! 

Jeg kan huske at jeg ville købe “det bedste” og kiggede derfor på Ecco til min søn. Ekspedienten tog sålen ud af skoen for at sætte min søns fod ovenpå og vurdere størrelsen og bredden. Det viste sig at han skulle have en størrelse der var 3-4 numre for lang til hans fod, for at bredden passede ordentligt.. ergo, skulle han ikke have Ecco sko ligemeget hvor lækre de end var. 

Jeg er helt enig. Min dreng på 4 kan kun passe fodtøj fra Arauto Rap og Angulus. Han har bred fod, høj vrist og svage ankler. Han vrider konstant om på fødderne og går altid i fodtøj med fast hæl. Ecco eller Superfit dur slet ikke til ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.