Bider sutten i stykker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.449 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2018

Anonym trådstarter

Vores datter på 2,2år bider sine sutter i stykker. Vi smider mindst 1 sut ud om dagen, fordi hun har bidt den i stykker.

Er der andre, der har prøvet det? Vi overvejer om vi simpelthen er nødt til at tage sutten fra hende allerede. Jeg synes bare, hun stadig er lille. Men jeg er meget bange for, at hun en dag synker et stykke af sutten..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2018

Anonym

Jeg ville forsøge: 

1) At vise hende at ødelagte sutter bliver smidt ud. Og i øvrigt sikre at hun ikke har tilgængelige sutter, men bare den ene hun har brug for (af gangen forstås) 

2) Tage sutten fra hende hvis ikke hun stopper. 

- og så ville jeg i øvrigt ikke være bange for at hun spiser et stykke sut, det skal nok komme ud igen, og det er formentlig ikke i søvne hun ødelægger dem. 

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym trådstarter

Tak for dit svar. 

Hun får altid kun én sut af gangen og kun når hun er ked af det, meget træt eller skal sove. 

Når hun har tygget den i stykker, viser jeg hende, at den er gået i stykker, fordi hun tygger på den og så viser jeg hende, at vi smider den ud.

Men det gentager sig bare igen og igen. Det har stået på i 1-2mdr nu.

Hun får en sut i sengen om aftenen, men næste morgen har hun oftest tygget den i stykker.

Jeg er nok bare bange for om hun kan få det galt i halsen, hvis hun sluger den

Anmeld Citér

20. august 2018

Stivdie

Jeg ville nok vise hende alle husets sutter og fortælle hende "Der er Xx sutter tilbage og så er der ikke flere". Hver gang hun bider en i stykker så vis hende den, vis den bliver smidt ud, og når hun så skal bruge sut næste gang, så fortæl igen hvor mange, der er tilbage.

Når hun så bider den sidste sut i stykker med overlæg - jamen så er der ikke flere, og så er hun uden sut. På den måde styrer hun selv nedtællingen til, hvornår hun bliver suttefri. 

Går det så helt galt og hun stadig vræler sig i søvn efter en uge, så kan man jo snakke om, at hvis der skal købes flere sutter, så skal de ikke bare bides i stykker med det samme. Forbarmer I jer og køber flere, så køb kun en 2-pak, og hvis hun bider dem i stykker igen, så er det helt slut. Så konsekvent ville jeg nok være. 

Anmeld Citér

21. august 2018

Bissen

Er det latex eller gummi? 

Da vores datter begyndte at bide hul skiftede vi til gummi, som holder bedre. Samme mærke og type sut selvfølgelig. 

Anmeld Citér

21. august 2018

Ano18

Min gør det samme - og det er gummi. Sk... irriterende  også fordi det er mega dyrt. Og hun er ikke klar til at slippe dem og forstår ikke helt konsekvensen men alligevel så lidt. Hun smider dem selv ud i skraldespanden og jeg snakker m hende om der snart ikke er flere. Hun får den dog også kun når hun skal sove. Og bruger kun en model som selvf er den dyreste da hun kun bruger Natursutter og aldrig har ville have andet. 1 ! Bid og den er ude ���� Her bliver konsekvensen dog - trods hun egentlig som sagt ikke er klar til at smide den - at hun må undvære helt. 2 sutter er 75 kr og det ryger der hurtigt.

vil dog sige det er blevet lidt bedre og at jeg fakstisk fik hende til at tage en bibs som åbenbart er lidt stærkere. Ift kvælning ville min spytte det ud - hun gør det jo ikke i søvne. Men hun punkterer dem bare :0/

Anmeld Citér

21. august 2018

Mortilmajbørn

Har du set hvordan hun bider i den? Er det over ved kindtænderne? For så kunne det måske være fordi der er tænder på vej og gummerne er irriteret.

Anmeld Citér

21. august 2018

MoarMoar

Min søn bid også en sut over, jeg var også bange for han skulle få noget af sutten galt i halsen. Så vi tog sutterne fra ham, han var 13 mdr og det gik fint. Så han holdt op med at bruge sut da han var 13 mdr. 

Hvis jeg var dig, ville jeg tage alle sutter fra hende, hun bider jo i dem om natten hvor I ikke kan holde øje med hende. 

Anmeld Citér

21. august 2018

NosaNosa

Du kan sagtens tage den fra hende nu. Det er også meget bedre for hendes tandstilling at undvære. Når hun bider i den bruger hun den i hvert fald ikke il at sutter på. Og det er jo farligt hvis hun får slugt den. Sådan ville jeg gøre. Vores pige på 16 mdr fjoller nogle gange med sin sut, så vurdere jeg at hun er glad igen og behovet ikke er der.

Anmeld Citér

22. august 2018

ErDuHerIkkeSnart

Jeg tænker også, at du fint bare kan tage den fra hende, når nu du er bekymret. Der er jo ikke noget "naturligt" over en sut - og det behæver ikke være spor sværere for hende nu, end om et halvt år. Vores smed sutten her i sommerferien (samme alder som din), mest bare fordi der er en lillebror på vej og jeg tænkte, at det var fint at få gjort - også før tandstilingen blev for påvirket. Det gik så fint - vi talte om det når hun blev ked af det og savnede den, og ellers var det overstået på et par dage. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.