Eksperthjælp: Vaginal seeding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

453 visninger
0 svar
0 synes godt om
19. august

Karen Bøhrnsen

Har et spørgsmål til Vaginal Seeding.

Sagen er den jeg skal ha kejsersnit med barn nr 2 det kan ikke undgås.

- Hvor meget fremme, er det med vaginal seeding? Og hvor vigtigt mener man det er?

- Ironien er den vi er 4 søskende jeg er den eneste født på akut kejsersnit, og fejler intet, mens mine “vaginal” søskende døjer blandt andet med astma, overvægt, osv.

Er det noget som man gøre i DK? Som man gøre i USA hvor man får en steril “klude” op i sig i en time, hvor så når barnet er født med kejsersnit, at man tørre denne klude over baby, da man mener barnet går glip at en masse gode bakterier når de kommer ud igennem maven?

Hilsen
En nervøse mor

Karens svar

Kære Nervøse mor

Evidensens for vaginal seeding er (endnu) ikke valid, så man har i Danmark ikke gået så vidt at Sundhedsstyrelsen har lavet en general anbefaling om brug af vaginal seeding.

Når det er sagt, står det dig frit for ved dit næste kejsersnit, at lave vaginal seeding på eget initiativ. Du kan - når du skal indlægges inden indgrebet - selv lægge en ren bomuldsklud ned ved skeden og få din partner til efter operationen til at tørre dit barn i hovedet med kluden.

Held og lykke med operationen.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.