Eksperthjælp: Måske gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

233 visninger
0 svar
0 synes godt om
19. august

Karen Bøhrnsen

Hej. Jeg har lidt brug for hjælp.

I april fik jeg spontan abort (7+?) og for 4 dage siden testede jeg positiv, dog en svag streg, men den var der! Jeg tog så en test igen dagen efter, men der var den bragende negativ.. ?? har taget to mere efterfølgende, og fra forskellige mærker, men den er stadig negativ. Er det muligt jeg kan være gravid, eller har det været en fejl fra testen?
Det skal lige siges, at jeg har den sidste uge følt mig usædvanlig træt og svimmel. Havde ekstrem følsomme nippels for 4-5 dage siden (derfor jeg tog en test) men det er de ikke mere.
Er så forvirret?????

Karens svar

Hej med dig

Ja, jeg kan godt forstå, du bliver forvirret....!

Som udgangspunkt er du gravid, når testen viser positiv, men vi ser enkelte gange - omend meget sjældent - at testen viser falsk positiv. Det kan også mere spektakulært være, at du har været gravid og aborteret og den helt svage positv test var inden graviditetshormonet var helt ude af kroppen.

En sidste mulighed er, at nogle test kræver mere hCG (graviditetshormon) ende andre for at slå ud som positiv.... 

Mit råd til dig: Tag en ny test om 14 dage, hvis den er positiv er du gravid.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.