Anonym skriver:
Hej, min pige er 18 mdr.. Og ammer en del.
Når min datter bliver passet i vuggestue, hos familie eller venner så er hun det gladeste barn, græder sjælden, spiser godt og leger fint.
Men en alm. Dag hjemme sammen med mig, så er hun simpelthen så pyller, vil amme Hele tiden, spiser næsten intet alm mad. (hun er iforvejen undervægtig og vi skal til tjek på sygehuset om 2 uger)
Jeg ammer hende i søvn.. En time til halvanden bruger vi..... Og en del gange om natten også.!
Jeg elsker at amme! Men jeg er træt. Træt af og have en pylleret baby når hun er sammen med mig. Men ikke når hun er sammen med andre..
Har i gode råd? Skal jeg stoppe amning helt? Skal jeg stoppe amning om dagen og kun gøre det til nat og morgen? Og hvordan gør jeg? For at min datter får de bedste stop .? Hjælp,?!
Jeg ammer på 17. måned og min søn er også virkelige ammeglad. Men for et par måneder siden besluttede jeg at han kun få morgen og aften, og så om natten, hvis han vågner. Ellers siger jeg bare nej, når han ikke og hiver ned, og siger til ham at han kan få sin drikkedunk og at han får senere. Det acceptere han nu. Men du skal tage beslutningen om, at det er sådan det er, og så er min erfaring, at børn faktisk hurtigt accepterer det.
Han efterspørger aldrig babs i vuggestuen eller når han bliver passet. Han har dog aldrig sovet ude før, men næste måned skal han sove hos min mor for første gang, og er virkelig nervøs for hvordan det vil gå. Der er jo ingen amning hverken aften, nat eller morgen.
Jeg håber du kan bruge min erfaring til noget. Du kan også tage en lidt højhalset kjole eller bluse på så det ikke frister for meget.
Hilsen en som også elsker at amme, men bare ikke hele tiden