Er dette noget farligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skal tage en snak med din læge, men ikke for at diskutere de 2 meget ligegyldige pletter, som nogle af os har rigtig mange af (de kommer med alderen, så du får flere). Du skal snakke med ham om din angst, som skal vurderes, det er i overkanten at gå med frygt i den grad, at du panikker og (måske?) går med daglig frygt for at dø af alt muligt.

Tak for alles svar. 

Når jeg fortæller min mor om mine tanker, kalder hun mig en hypokonder. 

Nogle gange kan jeg græde over hvis jeg dør fra mine børn. Nogle gange ser jeg gule pletter og bliver fysisk dårlig og nogle gange bliver jeg meget forvirret og ikke kan koncentrere mig hvis jeg fx er ude og shoppe med en veninde. Da jeg fik lavet vipper i en kort periode, blev jeg fysisk dårlig og alt snorede og jeg skulle nærmest kaste op også grunden til jeg stoppede.

Mit spørgsmål er, er dette angst? Er alt sammen angst.. 

Folk griner af mig når jeg har talt med nogle om, om det er angst, det som jeg beskriver.

Håber i kan svare på det, da jeg føler det er et tabu at snakke om..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Tak for alles svar. 

Nogle gange kan jeg græde over hvis jeg dør fra mine børn. Nogle gange ser jeg gule pletter og bliver fysisk dårlig og nogle gange bliver jeg meget forvirret og ikke kan koncentrere mig hvis jeg fx er ude og shoppe med en veninde. Da jeg fik lavet vipper i en kort periode, blev jeg fysisk dårlig og alt snorede og jeg skulle nærmest kaste op også grunden til jeg stoppede.

Folk griner af mig når jeg har talt med nogle om, om det er angst, det som jeg beskriver.

Det kan det sagtens være. 

Der er flere former for angst, men ja at du går rundt og være bange, er tegn på angst og du skal have hjælp/støtte. For dine børns skyld. 

Anmeld Citér

18. august 2018

ErDuHerIkkeSnart

Ja, du lider af angst og det lyder på ingen måder godt for hverken dig eller dine børn. Dit fokus på og frygt for sygdom skal du få hjælp til - og jo hurtigere, jo bedre. Kontakt din læge på mandag og bed om en snak 

Anmeld Citér

18. august 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Tak for alles svar. 

Ja, det lyder son angst. Snak med lægen, så du kan få en henvisning og blive udredt. 

Anmeld Citér

18. august 2018

Anonym trådstarter

Tullemoar skriver:

Ja, det lyder son angst. Snak med lægen, så du kan få en henvisning og blive udredt. 

Hvad betyder det egentligt at blive udredt?

Anmeld Citér

18. august 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Hvad betyder det egentligt at blive udredt?

Nu kan jeg kun snakke om min erfaring, men jeg blev udredt ved at jeg skulle svare på en masse spørgsmål og var til samtaler. Her fandt derud af, at jeg lider af angst.

At blive udredt betyder, at de blandt andet finder ud af, hvad du fejler, hvis du gør det - om det er angst og hvilken form for angst du har. 

Anmeld Citér

18. august 2018

Anonym trådstarter

Tullemoar skriver:

Nu kan jeg kun snakke om min erfaring, men jeg blev udredt ved at jeg skulle svare på en masse spørgsmål og var til samtaler. Her fandt derud af, at jeg lider af angst.

At blive udredt betyder, at de blandt andet finder ud af, hvad du fejler, hvis du gør det - om det er angst og hvilken form for angst du har. 

Okay. Men hvad sker der så mere? Hvad med familie osv ?

Anmeld Citér

18. august 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Du kan komme på medicin, til psykolog. Få midler til at klare hverdagen. 

Familie? Tænker du på hvad der sker med din familie? 

Du bør nok snakke med din mand, så han kan støtte dig.  Om du fortæller resten af familien, er op til dig selv. 

Angst er jo ikke en dødelig sygdom, men noget der giver problemer for en, men man kan arbejde med det, lære at leve med det i hverdagen. 

så ring til lægen på mandag, og han kan hjælpe dig videre og hvad der er bedst for dig. 

Anmeld Citér

19. august 2018

ErDuHerIkkeSnart

Det der sker videre er forhåbentlig, at du får den rette hjælp til ikke at lade dit og dine børns liv styre af irrationel angst. Det kræver tid og hårdt arbejde - og selvfølgelig skal din familie indvolveres i det omfang de kan støtte dig. Det ud over “sker der” ikke noget med din familie, hvis det er det du spørger til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.