Skoletasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

Men selvom I giver dem væk er I jo med til at øge forbruget? I og med I køber en ny skal den jo produceres? 

Og vi kan sagtens tage en debat om opdragelse Synes bestemt ikke jeg konkluderer noget, men jeg spørger jo netop

Når man giver tasker, tøj og andre brugsvare væk, så skal andre ikke købe nye (og endda til fuld pris), så på den måde opdrager jeg mine børn til at hvis du ikke selv kan (eller vil bruge) det, så kan andre med mindre midler få glæde af det. Det mener jeg er god opdragelse.

Så jeg mener ikke at vi er med til at øge "brug og smid væk", kulturen - men med til at sørge for at tingene bliver genbrugt.

Jeg er enig i at vi alle sammen kan blive bedre til at tænke på miljøet (du skulle bare vide ), men så skal man gøre endnu mere drastiske ting - du skal stoppe med at flyve, køre bil, købe produkter der ikke er pakket ind i plastik, tjekke hvordan dit tøj og alle andre ting er produceret, droppe tørretumbleren, har du oliefyr skal du skifte til naturgas, stoppe din private udledning af vand, med få lavet en faskine og jeg kunne blive ved....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2018

Sprit25

Mom skriver:

Når man giver tasker, tøj og andre brugsvare væk, så skal andre ikke købe nye (og endda til fuld pris), så på den måde opdrager jeg mine børn til at hvis du ikke selv kan (eller vil bruge) det, så kan andre med mindre midler få glæde af det. Det mener jeg er god opdragelse.

Så jeg mener ikke at vi er med til at øge "brug og smid væk", kulturen - men med til at sørge for at tingene bliver genbrugt.

Jeg er enig i at vi alle sammen kan blive bedre til at tænke på miljøet (du skulle bare vide ), men så skal man gøre endnu mere drastiske ting - du skal stoppe med at flyve, køre bil, købe produkter der ikke er pakket ind i plastik, tjekke hvordan dit tøj og alle andre ting er produceret, droppe tørretumbleren, har du oliefyr skal du skifte til naturgas, stoppe din private udledning af vand, med få lavet en faskine og jeg kunne blive ved....

Men hvorfor lærer dem at det kun er folk med mindre midler, der går i genbrug? Hvorfor ikke lærer at genbrug er super godt for miljøet?

Jeg er nemlig ved at sætte mig ind i hvordan vi virkelig kan gøre noget for miljøet. Vi har faktisk netop først fået bil og den bliver bestemt ikke tændt hverdag. Manden tager cyklen tørretumbleren kører sjældent og vi arbejder på at blive mere grønne. 

Anmeld Citér

16. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

Men hvorfor lærer dem at det kun er folk med mindre midler, der går i genbrug? Hvorfor ikke lærer at genbrug er super godt for miljøet?

Jeg er nemlig ved at sætte mig ind i hvordan vi virkelig kan gøre noget for miljøet. Vi har faktisk netop først fået bil og den bliver bestemt ikke tændt hverdag. Manden tager cyklen tørretumbleren kører sjældent og vi arbejder på at blive mere grønne. 

Nu var det bare et eksempel, det med genbruget. Vi har fx. en tøjbørs på jobbet, hvor vi tager tøj med når vi har sorteret , så ja de lærer at vi alle kan gå i genbrug.

Tager du nogensinde på ferie, og hvis ja hvordan?

Jeg syntes det er rigtigt fint at I gerne vil være mere grønne, det skulle vi alle sammen være noget mere

Anmeld Citér

16. august 2018

Sprit25

Mom skriver:

Nu var det bare et eksempel, det med genbruget. Vi har fx. en tøjbørs på jobbet, hvor vi tager tøj med når vi har sorteret , så ja de lærer at vi alle kan gå i genbrug.

Tager du nogensinde på ferie, og hvis ja hvordan?

Jeg syntes det er rigtigt fint at I gerne vil være mere grønne, det skulle vi alle sammen være noget mere

Ja men det er ferier i Danmark, hvor vi så har turer rundt. Det gør vi, indrømmet ja i bil. Men hvis vi kan gå eller cykle derhen, så gør vi det  

Og dejligt de lærer at alle kan gå i genbrug, og naturligvis skal vi også leve lidt ellers er det hele jo ligemeget

Ja alle burde tænke over det, men det er desværre en svær kamp.

Anmeld Citér

16. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

Ja men det er ferier i Danmark, hvor vi så har turer rundt. Det gør vi, indrømmet ja i bil. Men hvis vi kan gå eller cykle derhen, så gør vi det  

Og dejligt de lærer at alle kan gå i genbrug, og naturligvis skal vi også leve lidt ellers er det hele jo ligemeget

Ja alle burde tænke over det, men det er desværre en svær kamp.

Det ER nemlig svært, og selvom jeg arbejder med miljø til daglig, er jeg ingen engel - man vil jo også gerne leve bekvemt

Anmeld Citér

16. august 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvor ofte får dit barn en ny skoletaske ? Min dreng er lige begyndt i 3. Klasse og har samme taske som i 0. Jeg har egentlig ikke tænkt på at købe en ny og han har ikke efterspurgt en.. spørger af ren nysgerrighed da jeg har læst en artikel om at give sin taske til fattige børn.

Min dreng er lige startet i 1. Klasse og har den samme taske som fra 0. Klasse. 

Jeg regner med at jeg skifter den ud når han skal i 3. Klasse - tænker han sikkert synes den er for barnlig til den tid. 

Anmeld Citér

16. august 2018

SofiaMik

Jeg skiftede den enes taske i 3. Klasse pga den anden var blevet for lille.  Men jeg kæmper faktisk lidt imod en stigende tendens til, at man skal have ny taske hvert år i mine børns klasser, da mine så også vil have nye og det kan jeg ikke se nogen grund til. 

Så jeg er lidt træt af denne modetendens!

Anmeld Citér

16. august 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min datter fik i 0. klasse. Hun fik ny da hun havde fødselsdag i marts i 2. klasse i gave. Den gamle blev givet væk til nogen der ikke havde så mange penge.

Grunden til, at hun gik en ny var, at hun synes, at den hun fik i 0. klasse var for barnlig

Anmeld Citér

16. august 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hun fik en da hun startede i 0. klasse. Hvis hun vil have en ny taske, før den enten er for lille eller er slidt, må hun ønske sig en eller selv spare op. 

Anmeld Citér

16. august 2018

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Min søn fik ny skoletaske til 0. klasse, og da han (sprang 3. klasse over) kom i 4. klasse fik han ny og er lige startet i 6. klasse, stadig med samme taske.. tænker han måske nok skal have en ny næste år 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.