Min mand spørger ikke hvordan jeg har det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.182 visninger
12 svar
13 synes godt om
15. august 2018

Anonym trådstarter

Jeg bliver så frustreret over min mand! Jeg har en meget hård graviditet først med hypermesis, så bækkenløsning og rygsmerter. Nu kvalme, svimmelhed og hovedpine.

Min mand spørger ALDRIG hvordan jeg har det! Selv de dage hvor han ved, at jeg skal til læge eller jordmoder spørger han ikke hvordan det er gået. Er det ikke underligt? Jeg spørger da altid ham hvordan det er gået, hvis han har været ved læge.

Nu er jeg stoppet med, at fortælle ham hvad læge og jordmoder siger. Men ærlig talt så tror jeg ikke han tænker over det.

Jeg sagde til ham for nylig at jeg synes det var underligt, at han aldrig spurgte hvordan det var gået ved læge og jordmoder, hans svar var “hvordan gik det så” - fuldstændig uinteresseret! 

Men måske er mænd bare sådan?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2018

ErDuHerIkkeSnart

Nej, sådan synes jeg bestemt ikke at det er fair at sige, at “mænd er”. Nogle mænd er måske - og det synes jeg ikke er er særligt charmerende karaktertræk. Det er fuldt forståeligt hvis det kan være lidt svært for ham lige at vide, hvad der foregår i den gravide krop. Og det er måske meget almindeligt at (nogle) mænd går lidt mindre op i en graviditet end deres gravide kærester - fred med det.

Men almindelige interesse og omsorg i er forhold er afgørende for mig og jeg ville ikke trives i andet. Kan du ikke “bare” fortælle ham, hvordan du har det?

Anmeld Citér

15. august 2018

Camillos

Anonym skriver:

Jeg bliver så frustreret over min mand! Jeg har en meget hård graviditet først med hypermesis, så bækkenløsning og rygsmerter. Nu kvalme, svimmelhed og hovedpine.

Min mand spørger ALDRIG hvordan jeg har det! Selv de dage hvor han ved, at jeg skal til læge eller jordmoder spørger han ikke hvordan det er gået. Er det ikke underligt? Jeg spørger da altid ham hvordan det er gået, hvis han har været ved læge.

Nu er jeg stoppet med, at fortælle ham hvad læge og jordmoder siger. Men ærlig talt så tror jeg ikke han tænker over det.

Jeg sagde til ham for nylig at jeg synes det var underligt, at han aldrig spurgte hvordan det var gået ved læge og jordmoder, hans svar var “hvordan gik det så” - fuldstændig uinteresseret! 

Nogle mænd har svært ved at sætte sig ind i situationen.. Hvordan med din mave nusser han og snakker til den?... For nogle er det først 4 real når baby kommer ud og er sund og rask. 

Anmeld Citér

15. august 2018

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Min mand er ikke sådan. Så ikke alle mænd er sådan. 

Men det lyder til at han bare ikke tænker over det. Måske er hans hverdag fyldt og han lige misser at få spurgt dig. 

Hvis der var noget galt, ville du vel fortælle ham det med det samme? Nu spørger min mand uanset, men hvis der har været noget jeg syntes der var vigtigt, har jeg fortalt ham det før han har nået at spørge. 

Men prøv da at fortælle ham hvordan du har det og hvad det betyder for dig at han viser noget mere interesse. Istedet for at “straffe” ham ved ikke at fortælle hvordan det er gået, tænker jeg du bare skal fortsætte med at fortælle ham det. 

Måske har han lidt svært ved at forholde sig til graviditeten. Han mærker det jo ikke på egen krop, som du. 

Prøv at tal med ham. Ud fra hvad du skriver har du “kun” fortalt at du syntes det var underligt at han ikke spørger ind til dig. Prøv i stedet at sige hvad du føler omkring det og hvad du ønsker fra ham

Anmeld Citér

15. august 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker at det er meget "normalt" at man selv fortæller, hvordan man har det, i stedet for at gå og vente på, at andre spørg!

Måske han tænker, at intet nyt er godt nyt, i forhold til feks jordemor osv. Personligt ville jeg nok være mere træt af, at han ik tog med til jordmoren, selvom det self er ret så kedeligt i forhold til manden. 

Hvis han ellers er sød, og hjælpsom i forhold til at tage lidt extra over, så du bedre ka slappe af osv, så betyder ord måske knap så meget?! Vh Stine 

Anmeld Citér

15. august 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
StineW79 skriver:

Jeg tænker at det er meget "normalt" at man selv fortæller, hvordan man har det, i stedet for at gå og vente på, at andre spørg!

Måske han tænker, at intet nyt er godt nyt, i forhold til feks jordemor osv. Personligt ville jeg nok være mere træt af, at han ik tog med til jordmoren, selvom det self er ret så kedeligt i forhold til manden. 

Hvis han ellers er sød, og hjælpsom i forhold til at tage lidt extra over, så du bedre ka slappe af osv, så betyder ord måske knap så meget?! Vh Stine 

Simpelthen så rigtigt. Hvorfor skal det være en konkurrence om hvem der spørger eller fortæller først? Fortæl dog hvis der er noget at berette - og hvis han virker ligeglad så er det jo hans tab, men er han i hvert fald informeret.

Anmeld Citér

15. august 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nej sådan er mænd ikke - nogle er. 

Min mand deltog i så meget som muligt og spurgte tit hvordan jeg har det, sørgede for jeg kunne få slappet af i løbet af dagen. 

Han købte en Graviditetsbogen så vi kunne følge med i graviditeten uge for uge. 

Men har du fortalt ham at du føler at han er uinteresseret og du har et behov for at han viser lidt omsorg ift. de gener du har men også interesse ift. lægebesøg osv. Altså jeg tænker at det ikke hjælper du kommer med hints - du må fortælle hvad du har brug for. 

Anmeld Citér

15. august 2018

CBbaby

Min mand deltog på eget intiativ i alle mine undersøgelser, samtaler osv. Han tog ikke med til dem, hvor jeg direkte bad ham om at lade være, fordi det ikke gav mening. 

Han spurgte/spørger altid om min dag og helbred osv. Men jeg spørger også ham. Det er vel normalt, at man har intresse i hinandens liv? Så hvis han aldrig spørger, så er han ikke ret sympatisk anlagt. Men måske gør han noget andet for dig? Har han altid været sådan? Kan det være en begyndende depression eller noget andet? Eller er det bare hans personlighed? 

Alle mennesker er forskellige. Jeg har en mand som er ekstremt omsorgsfuld og kærlig i min hverdag. Til gengæld er han voldsomt glemsom ved større begivenheder - men han er ved at komme efter det nu. Jeg ønskede en mand, som kunne tale om følelser eller som i hvertfald gad tale og lære om det. Og en mand som ville familien og hele lortet - for jeg kan ikke rigtigt babyer. Og det fik jeg. 

For mig var det vigtigt med en mand, som deltog 50% af tiden og ville fællesskabet og familien selvom han har en ret god karriere i et ministerium. 

Det jeg vil frem til er; gør din mand noget andet? Hvad forelskede du dig i? Gør han stadig det? Har han aldrig spurgt til dig? Eller er den en ændring i hans adfærd - og har du sagt til ham, at du finder det underligt at du aldrig spørges om din dag og jeres baby? 

Anmeld Citér

15. august 2018

BabyMama2016

Min er sådan  jeg fejler ikke noget, men vil stadig gerne ha han er interesseret er 28 uger

baby nr 2 får ingen spørgsmål eller noget - jeg har sagt det til ham flere gange om han ikke er interesseret?

så siger han hvordan går det så....

Anmeld Citér

15. august 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Fortæl selv hvordan du har det og hvordan der er gået. Ikke alle mænd går ligeså meget op i det som man ønsker. 

Min eks spurgte aldrig hvordan det gik hos læger og jordmor. Det rørte mig ikke det mindste. Fortalte ham det bare selv når jeg kom hjem. 

Hvis du føler der er noget vigtigt at fortælle. Så åben munden. Bare fordi han ikke selv spørger betyder ikke han ikke er interesseret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.