Jeg er lidt både og, i forhold til hva jeg ville "råde" dig til..
Første gang fik jeg aks i uge 34 pga ssf, som udviklede sig til hellp. Anden gang måtte jeg så selv vælge om jeg helst ville ha pls eller forsøge at føde selv. Jeg hældte mest til pks.
Alle var meget opsat på at jeg sku føde selv, da kroppe kommer sig hurtigere efterfølgende, det er bedre for baby osv osv.
Jeg endte med at beslutte at prøve selv, men måtte ik gå over tid, så blev sat igang på termin dato.
Jeg blev rigtig dårlig under fødslen pga epi, baby havde det fint. På et tidspunkt stod de 7 læger på min stue og ville ha at jeg sku ha ks. Mine veer gik i står og jeg blev ret forskrækket, for det var jo ik planen, for alle havde sagt at alm fødsel var bedre. Jeg blev mega frustreret/sur, og endte med at "smide" dem ud fra min stue. Fik at vide, at hvis ik baby var ude indenfor 30 min, var det ks. Da de gik, gik mine veer igang igen, og hun blev født 20 min sener, uden problemer for hende.
Dog fik jeg en styrt blødning, og endte med at være noget dårligere i længer tid, end efter mit aks, som bare var en fantastisk oplevelse på trods.
Så det jeg nok vil, med min lille historie, er at du ska kigge på, hvordan du havde det efter fødslen og hvordan du havde det efter ks, også tage udgangspunkt i det. Vh Stine
Anmeld
Citér