Vaginal fødsel vs. Kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.729 visninger
15 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2018

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Jeg kommer lige fra scanning og er i dag i uge 35. De holder øje med om hun vokser som hun skal, da min 2. Graviditet endte i akut kejsersnit i uge 33 og han var meget lille. Min første fødte blev født almindeligt. Nu giver Skejby mig så valget, kejsersnit eller fødsel? Jeg er i tvivl. Hun er 12% for lille pt og de siger at hvis jeg skal føde normalt, Skal jeg højst sansyndligt sættes igang og i 30% af tilfældene kan det ende ud i akut kejsersnit. Hvad ville i vælge? Jeg er så meget i tvivl. Jeg vil jo på ingen måde udsætte mig barn for nogen risiko. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2018

Babilooo

Helt klart pks.

det er ikke sjovt med et akut kejsersnit.

Anmeld Citér

14. august 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Helt klart pks.

det er ikke sjovt med et akut kejsersnit.

De siger at 30% for akut kejsersnit ikke er meget. Men jeg synes alligevel det er meget ubehageligt at tænke på. Specielt fordi jeg ogsp fik det i uge 33. Og når sygehuset selv siger jeg må vælge, så synes jeg bare at de sætter mit i et dilemma, end hvis de havde sagt hvad de synes. 

Anmeld Citér

14. august 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg ville helt klart føde normalt hvis jeg fik valget. De kan “hurtigt” sadle om, og udføre et kejsersnit, men måske går fødslen bare som smurt?

Anmeld Citér

14. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har fået aks og født vaginalt efterfølgende.

når de ved der er en risiko, holder de mega gost øje med det hele, så et aks vil på ingen måde blive akut-akut som ved en normal fødsel uden særlige forhold de ser "problemerne" meget hurtigere ved et tilfælde som dit. 

Jeg ville tage vaginal fødsel, hvis du ikke er bange for det  

Anmeld Citér

14. august 2018

moar34

Jeg har både født vaginalt og ved planlagt kejsersnit. 

Jeg havde valgt kejsersnit.  Jeg ville ikke turde at føde vaginalt hvis der bare var den mindste risiko ved en almindelig fødsel.  Så heller kejsersnit. 

Men spørgsmålet er også om du ville kunne “slappe helt af” og “være i det” hvis du vælger vaginal fødsel? Eller om det vil ligge i baghovedet samtidig og dermed besværliggøre og overskygge fødslen og oplevelsen af det? 

Anmeld Citér

14. august 2018

Anonym

3 x vaginal + 1 kejsersnit har jeg været igennem.

Jeg ville vælge vaginal med god fødselsplan.

Anmeld Citér

14. august 2018

Anonym

Næsten præcis samme situation her. Første fødsel var igangsættelse der endte med meget akut kejsersnit. Nu er jeg gravid (34+6) med nr. 2, og ved at jeg (igen) ikke får lov at gå tiden ud. Så jeg går og håber at det vil gå igang af sig selv (inden 38+) og jeg kan føde vaginalt. 

Ellers har vi (læger, JM og jeg) lavet en fødeplan, der betyder at selv ved igangsættelse kan jeg få et “pks”. Med andre ord, så får jeg lov selv at kalde kejsersnit, i stedet for at der skal forsøges med alle mulige tiltag (hvis de ikke virker). Er det en mulighed for dig? 

Min første fødsel blev til aks fordi fødslen slet ikke skred frem. Efter 3 døgn havde jeg åbnet mig 1 cm mere end jeg var til start, og så ville baby ikke være med mere (jeg kunne nok heller ikke have fortsat!) 

Anmeld Citér

14. august 2018

FruStolpe

Ville da bare lige sige at jeg begge gange er sat i gang. Og begge gange har født vaginal 

De er jo også ekstra obs når de kender historien.. 

Anmeld Citér

14. august 2018

NosaNosa

Jeg ville prøve at føde selv først og så være åben overfor at det ender med kejsersnit. De giver dig chancen for at vælge og dermed siger de jo også at du godt kan føde vaginalt. 

Ved et kejsersnit har du altså en masse restiktioner bagefter. Dem ville jeg være foruden...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.