Anonym skriver:
Vi går snart fra 3 til 4 
vores første barn er bevist 3,5 år da han skal være storebror -
Nu da vi snart skal være så mange mangler jeg ideer at lave vores hverdag mere overskueligt.
kan i hjælpe?
Har en mand der køber ind, og henter, men kan ikke lave mad
han kan gøre rent, men så skal jeg være efter ham - Han har intet intiativ at gøre det selv - Hans 3-5 timer foran pc HVER eneste aften er meget vigtigt for ham ( højt uddannet indenfor it branchen)
- hvordan hænger jeres hverdag samme? Så i er nogle Lunde lykkelige?
- jeg savner alt slags råd - er oprigtigt bange for min overskue er væk efter 1 måned med baby, da vi også har et barn i forvejen.
alt råd tages med kyshånd
Jeg er alene mor til to, studere til ernærings assistent og kostvejleder, og er kun på den lave elevløn. Alt er presset hos mig! Det er værst når jeg er på arbejde i praktikken, fordi så har jeg først fri kl 15, og har 45 minutter før jeg står det første sted og henter et barn.
Jeg laver madplan. Køber ALT ind til ugen om søndagen. Det gode ved madplaner er også, at folk med ide løshed, kan få en ide til hvad retten den enkelte dag skal indeholde. Madplaner giver mig masser af ekstra tid!!
Jeg laver maden dagen før.. sådan så når mine børn er kommet i seng (det gør de meget tidligt, for ellers kan de ikke stå op, så tidligt som vi skal), så laver jeg retten til dagen efter. Simpelthen fordi vi først er hjemme omkring 16.30-17 stykker .. Så hvis jeg skal nå lektier med den store og andre ting med den lille, så skal det være nemt. Man behøver ikke sætte mere af end 30 min til at lave aftensmaden (og man kan tit gøre aftensmaden nem lækker sund og enkel sammentidig).

Anmeld
Citér