Råd til en mere overskuelig hverdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2018

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Tænker, der er masser rengøringsfirmaer derude. Tjek okrent.dk. Så ved I også, det er et firma med gode forhold for de ansatte. 

Rengøring, måltidskasser og varer bragt til døren er vores 'redning' ud af det trælse hamsterhjul. Håber, det lykkedes .

Vh. 

Tak. - vi er ikke rige, men tænker det første 6 måneder til 1 år med en nyfødt skal overlevelse på en behagelig måde, så vi stadig kan nyde hinanden.

okrent.dk havde ikke noget tæt på hvor vi bor, men kigger videre  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Her hjælper det at lave store portioner mad til flere dage. Min mand arbejder skiftende arbejdstider så jeg har ofte aften alene, her har vi altid planlagt at jeg bare skal Varme nogle rester, koge noget pasta eller andet nemt. 

Få noget rengøringshjælp lyder virkelig som en god ide. 

Her vil jeg sige det har hjulpet at sætte forventningerne ned. Det er altså okay at der står noget rent vasketøj nogle dage inden det bliver lagt sammen, eller at legetøjet flyder i alle hjørner og alt ikke er hjemmebag og spelt og der ikke står friskbagt mad og kage når familien kommer på besøg.  Det er sku okay med rod og nullermænd en gang i mellem - så tager man et læs når overskuddet er der. Det hjalp os meget at tænke sådan da vi fik vores søn og kommer klart til at tage tankegangen i brug igen når nr 2 ankommer. 

Anmeld Citér

14. august 2018

EmilieSarah

Anonym skriver:

Vi går snart fra 3 til 4 

vores første barn er bevist 3,5 år da han skal være storebror - 

Nu da vi snart skal være så mange mangler jeg ideer at lave vores hverdag mere overskueligt.

kan i hjælpe?

Har en mand der køber ind, og henter, men kan ikke lave mad  han kan gøre rent, men så skal jeg være efter ham - Han har intet intiativ at gøre det selv - Hans 3-5 timer foran pc HVER eneste aften er meget vigtigt for ham ( højt uddannet indenfor it branchen) 

- hvordan hænger jeres hverdag samme? Så i er nogle Lunde lykkelige?

- jeg savner alt slags råd - er oprigtigt bange for min overskue er væk efter 1 måned med baby, da vi også har et barn i forvejen.

alt råd tages med kyshånd 

Jeg er alene mor til to, studere til ernærings assistent og kostvejleder, og er kun på den lave elevløn. Alt er presset hos mig! Det er værst når jeg er på arbejde i praktikken, fordi så har jeg først fri kl 15, og har 45 minutter før jeg står det første sted og henter et barn. 

Jeg laver madplan. Køber ALT ind til ugen om søndagen. Det gode ved madplaner er også, at folk med ide løshed, kan få en ide til hvad retten den enkelte dag skal indeholde. Madplaner giver mig masser af ekstra tid!!

Jeg laver maden dagen før.. sådan så når mine børn er kommet i seng (det gør de meget tidligt, for ellers kan de ikke stå op, så tidligt som vi skal), så laver jeg retten til dagen efter. Simpelthen fordi vi først er hjemme omkring 16.30-17 stykker .. Så hvis jeg skal nå lektier med den store og andre ting med den lille, så skal det være nemt. Man behøver ikke sætte mere af end 30 min til at lave aftensmaden (og man kan tit gøre aftensmaden nem lækker sund og enkel sammentidig).

Anmeld Citér

14. august 2018

Babilooo

Men 3-5 timer dagligt er ikke for de fleste familier  realistisk st tage væk fra fællesskabet.

jeg synes du skal fortælle ham at du har fundet din indre malerpige frem og vil dyrke denne nye hobbie 3 timer dagligt ... 

det er en god deal han har, at du bare accepterer det...?

Få en rengøringshjælp og få bragt mad og lav ellers store portioner. Fordel pligter på forskellige dage mellem jer. Så ingen er i tvivl om hvem der står for hvad... og selvfølgelig kan en voksen mand lave mad...???? WTF...? Han er vel ikke 80.

hvad så hvis du dør .. så kan han ikke koge er æg? Synes bestemt at du skal lade ham have en mad-dag eller flere om ugen. 

En anden ting - stiller du meget høje krav? Du skriver han ikke kan lave mad - er det dig der siger det..? Du skriver også st han gør rent ... men at du er over han. Accepter hans måde at gære det på - hans evt dårligere mad end din osv. Måske er du fanget at forventning om hæje standarder.

Anmeld Citér

14. august 2018

HBV

Jeg kan ikke komme med konkrete råd om fordeling af pligter derhjemme.  Jeg er selv alene med en søn og venter en pige om ganske få dage. 

Det eneste jeg har forberedt er at fylde min fryser op med færdiglavet mad som bare skal varmes op. Jeg håber at det vil hjælpe /aflaste mig lidt. 

Mht madvarer bragt til døren...hvilke firmaer/hjemmesider kan I andre anbefale ? Det må også være en god hjælp i hverdagen tænker jeg 

Anmeld Citér

14. august 2018

Lje

HBV skriver:

Jeg kan ikke komme med konkrete råd om fordeling af pligter derhjemme.  Jeg er selv alene med en søn og venter en pige om ganske få dage. 

Det eneste jeg har forberedt er at fylde min fryser op med færdiglavet mad som bare skal varmes op. Jeg håber at det vil hjælpe /aflaste mig lidt. 

Mht madvarer bragt til døren...hvilke firmaer/hjemmesider kan I andre anbefale ? Det må også være en god hjælp i hverdagen tænker jeg 

Vi bruger coop.dk til dagligvarer og skifter ml. Skagenfood og Aarstiderne til måltidskasser.

Vh.

Anmeld Citér

14. august 2018

migxher

Du skal få hanket op i din mand. Selvfølgelig skal han ikke sidde så mange timer foran computeren hver dag og bare forvente at du klare alt andet. At få rengøringshjælp er i min optik symptombehandling og bekræftelse for ham i at han da bare kan forsætte sine mange timer foran computeren fordi du og rengøringshjælpen klare det hele for ham.

Niksen, den var ikke gået her.

Hvorfor har I overhovedet valgt at få et barn mere når situationen er som den er.? 

Hvor får jeg dog længe patter af de mange tråde her inde omkring dovne mænd hvor kvinden bare har ladet stå til og leget husmor for en doven mand. 

Snak med ham! Og forklar ham at nu er det slut og der må andre boller på suppen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.