Råd til en mere overskuelig hverdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.619 visninger
16 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august 2018

Anonym trådstarter

Vi går snart fra 3 til 4 

vores første barn er bevist 3,5 år da han skal være storebror - 

Nu da vi snart skal være så mange mangler jeg ideer at lave vores hverdag mere overskueligt.

kan i hjælpe?

Har en mand der køber ind, og henter, men kan ikke lave mad  han kan gøre rent, men så skal jeg være efter ham - Han har intet intiativ at gøre det selv - Hans 3-5 timer foran pc HVER eneste aften er meget vigtigt for ham ( højt uddannet indenfor it branchen) 

- hvordan hænger jeres hverdag samme? Så i er nogle Lunde lykkelige?

- jeg savner alt slags råd - er oprigtigt bange for min overskue er væk efter 1 måned med baby, da vi også har et barn i forvejen.

alt råd tages med kyshånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2018

Ciss

Lav lister over de ting, som skal gøres hver uge/hver dag. Skriv på hvem som gør det. Sørg for at lave listerne sammen. Bagefter kan du nøje dig med at koncentrere dig om dine egne opgaver=mindre stres. Selvfølgelig kan man hjælpe hinanden, når der er brug for det, men man slipper hele tiden at skulle huske alt og organisere, hvem som gør hvad fra dag til dag. Jeg synes, det letter en del. 

Anmeld Citér

13. august 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

3-5 timer lyder af meget, men ikke nødvendigvis et problem hvis tiden er til det. Men det lyder ikke som du synes den er det. Er det arbejde/vidensopbygning eller fritidsaktiviteter han laver?

Anmeld Citér

13. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vi går snart fra 3 til 4 

Nu da vi snart skal være så mange mangler jeg ideer at lave vores hverdag mere overskueligt.

kan i hjælpe?

Har en mand der køber ind, og henter, men kan ikke lave mad  han kan gøre rent, men så skal jeg være efter ham - Han har intet intiativ at gøre det selv - Hans 3-5 timer foran pc HVER eneste aften er meget vigtigt for ham ( højt uddannet indenfor it branchen) 

- jeg savner alt slags råd - er oprigtigt bange for min overskue er væk efter 1 måned med baby, da vi også har et barn i forvejen.

Hvorfor er det vigtigt for din mand med så mange foran pc hver aften? Pga job?

Anmeld Citér

13. august 2018

Lje

Vi går snart fra 3 til 4 

kan i hjælpe?

Rengøringshjælp hver uge og madvarer bragt til døren.

Så kan hans tid blive brugt på oprydning, at sætte rugbrødsmadder frem, tømme opvaskeren, ordne tøj eller hvad, der så skal være hans del af de daglige tjanser, når han får frigivet 3-5 timer om ugen (ingen indkøb og rengøring). 

Du får dermed mindre at lave OG du skal ikke være efter ham. Det gider ingen jo. Hverken den jagtede eller den, der jager. Du kan jeg spørge ham, hvad han vil byde ind med, når rengøring og indkøb bliver fjernet fra listen af tjanser.

Vh.

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

3-5 timer lyder af meget, men ikke nødvendigvis et problem hvis tiden er til det. Men det lyder ikke som du synes den er det. Er det arbejde/vidensopbygning eller fritidsaktiviteter han laver?

Jeg er overhovedet ikke fan af det 

det er alt, arbejde, videnopbygning og youtube, men han har brug for det på en eller anden plan - Da vores søn var født var han oppe til kl 02.00 selvom han nogle gange hjælp med at give flaske Til baby da han vågende hele tiden, og jeg var mega dårlig pga. Det.

- Så det bliver ikke mindre uanset 

- vilde bare ønske en time af det gik til oprydning ....

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Rengøringshjælp hver uge og madvarer bragt til døren.

Så kan hans tid blive brugt på oprydning, at sætte rugbrødsmadder frem, tømme opvaskeren, ordne tøj eller hvad, der så skal være hans del af de daglige tjanser, når han får frigivet 3-5 timer om ugen (ingen indkøb og rengøring). 

Du får dermed mindre at lave OG du skal ikke være efter ham. Det gider ingen jo. Hverken den jagtede eller den, der jager. Du kan jeg spørge ham, hvad han vil byde ind med, når rengøring og indkøb bliver fjernet fra listen af tjanser.

Vh.

Vi søgte rengøring hjælp da vi havde første baby men fandt aldrig en desværre -

mad til døren det kan vi kigge på

Tak 

Anmeld Citér

13. august 2018

ErDuHerIkkeSnart

Første og bedste råd til en overskuelig hverdag er så absolut, at dele husholdning og pligter ligeligt mellem begge voksne, og på den måde vise respekt for hinanden og tage fælles ansvar - så bliver der fint med tid til alt det hyggelige nærvær og de gode ting man gerne vil sammen som familie.

Ud over at stille de samme krav til min partner, som jeg stiller til mig selv, så er jeg stor fan af pragmatiske løsninger og at “springe over hvor gærdet er lavest”. Om det er ved at handle på Nemlig.com når alt presser sig på, eller spise rugbrød til aftensmad to dage i træk er underordnet. Vi arbejder begge fuldtid men med fleksible jobs, hvilket betyder at vi har en fast “arbejdsaften” begge to, så vi kan gå tidligere hjem andre dage. Der ud over er computer og telefon slukket når der er familietid - og jeg glor rigeligt på en computer på arbejdet.

Og ja, det er et stort spørgsmål at svare på, men jeg vil vove den påstand, at jeg er bund-lykkelig. Jeg synes at livet som småbørnsfamilie er federe, end jeg havde turde håbe på 

Anmeld Citér

13. august 2018

lineog4

Anonym skriver:

Vi går snart fra 3 til 4 

kan i hjælpe?

Hvis han er på det stadie, hvordan skal bruge så meget interesse tid på sit arbejde, så håber jeg han tjener nok til rengøringshjælp 

Ej ærligt få rengøringshjælp, hvis I har råd.

Lav madplaner så I ikke skal købe ind så tit, hav en eller to dage med koldt mad som din mand kan lave. Udfordr ham, og sig du giver et eller andet hvis han lærer at lave tre retter som I alle kan lide, for når du skal sidde og amme, så er det fedt, at han kan lave mad.

Jeg er ikke den af lister, men for nogen hjælper det. Jeg er mere fan af, at så er der bare mere rodet hvis overskuddet ikke er der. 

Husk at nyd de to små fremtid at fokusere på nullermændene.

En anden ting der hjælp mig var, at jeg ikke både skulle hente og bringe, så hvis du  mand fx kan bringe så giver det ro. Eller en bedste kan hjælpe, jeg havde mormor der kom og afleverede i skole da jeg fik nummer 3, så jeg ikke skulle nå det til bestemt tidspunkt. Nu gjorde det i de første 2 med og det var guld værd.

Det var vist det....

Anmeld Citér

13. august 2018

Lje

Anonym skriver:

Vi søgte rengøring hjælp da vi havde første baby men fandt aldrig en desværre -

mad til døren det kan vi kigge på

Tak 

Tænker, der er masser rengøringsfirmaer derude. Tjek okrent.dk. Så ved I også, det er et firma med gode forhold for de ansatte. 

Rengøring, måltidskasser og varer bragt til døren er vores 'redning' ud af det trælse hamsterhjul. Håber, det lykkedes .

Vh. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.