Sådan her skal det vel ikke være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde det også sådan over en lang periode, jeg tog til lægen da hun faktisk mistænkte en depression. 

Hun tog en masse blodprøver inden hun ville startet mig op på antidepressiv, men det viste sig jeg var i virkelig lav underskud af d vitamin og B12, så jeg skulle starte på nogle vitamin piller inden vi gjorde mere, og jeg må sige det hjalp fantastisk, jeg har endelig så meget energi at jeg ikke bare falder død om når jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg kan faktisk klare at være oppe til omkring kl 23 og stå op kl 7 og være super frisk. 

Ikke som før hvor jeg faldte i søvn på sofaen kl 17 og vågnede kun for at gå ind i seng og sov videre, og det bedste er min appetit er er normal, før kunne jeg spise flere gange i døgnet og være sulten kun 30 min efter

Det lyder super godt, at du har fået det så meget bedre! Hvor er det fantastisk.

Her falder jeg også i søvn om eftermiddagen, og det er næsten ligemeget hva tid jeg er stået op, og hvor længe jeg har været på arbejde.

Jeg føler mig også sulten hele tiden, og det er igen næsten uanset hvad jeg har spist i løbet af dagen.

Jeg har egentlig aldrig tænkt over at vitaminmangel og sult kunne hænge sammen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2018

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Har du fået en blodprøve for at se om du mangler jern? 

Har du tjekket om du er deprimeret? 

Jeg har det tit sådan.

Nej, jeg har ingenting fået tjekket endnu. Man tænker jo hele tiden at det går vel nok over, eller nå, sådan er det nok bare. 

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

En tur til lægen med dig!  - der kan være en million forklaringer på manglende energi og overskud, hvoraf nogle let kan løses, mens andre er mere alvorlige. Jeg har det som dig i lange perioder grundet alvorlig, kronisk sygdom - hvilket på ingen måde behøver at være tilfældet for dig - og det tærer selvfølgelig på psyken, når man altid er træt.

Ydermere skal du jo under ingen omstændigheder blive gravid, når du både fysisk og psykisk er så ramt. Dine tanker om, at livet ikke er værd at leve, er alvorlige, så du skal ikke kun vente, til kæresten er klar, men også, til du selv er det. 

Jeg tænker også at ringe til lægen i morgen, det er bare svært når de kun har telefontid i en time om morgenen hvor man møder på arbejdet. Men man har vel altid en undskyldning for at udskyde disse ting - for det går vel nok over og man vil ikke være til besvær. 

Selvfølgelig sætter jeg ingen børn i verden, så længe at, jeg har det sådan her. Jeg venter naturligvis til, at jeg har fået mere styr på mig selv. 

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Mange tak for at dele din "erfaring". 

Selvom det er jo ikke er fedt, at andre har det på samme måde, er det alligevel godt at vide, at man ikke er den eneste i verden, så tak!

Selv tak.  

kom afsted til lægen. Håber det “bare” er d vitamin mangel. Det er nemt at rette op på 

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det lyder super godt, at du har fået det så meget bedre! Hvor er det fantastisk.

Her falder jeg også i søvn om eftermiddagen, og det er næsten ligemeget hva tid jeg er stået op, og hvor længe jeg har været på arbejde.

Jeg føler mig også sulten hele tiden, og det er igen næsten uanset hvad jeg har spist i løbet af dagen.

Jeg har egentlig aldrig tænkt over at vitaminmangel og sult kunne hænge sammen. 

Jeg troede heller ikke de 2 ting hang sammen, men jeg blev klogere :-) 

Jeg kunne selv seriøst gå i seng kl 19 om aften på weekender og stå op næste dag kl 12-13 stykker, så jeg sov rigtig meget og havde ingen energi overhovedet. Kunne ikke engang finde energien til at gå ud i stuen nogle gange. 

Jeg var næsten sikker på jeg måtte være meget syg eller noget. 

Min læge forklarede mig at d vitamin mangel er den som kan gøre en energiforladt og søvnig. 

B12 forklarede hun ikke rigtig om udover at det var vigtigt at den var noget højere end hvad den var dengang. 

Min sult var også ude af kontrol, kunne spise en hel pizza for mig selv og 30 min senere kunne jeg smøre mig en rugbrød. 

Idag spiser jeg 3 gange i døgnet, måske en lille snack i mellem, men kan slet ikke spise på meget som jeg gjorde dengang 

Anmeld Citér

13. august 2018

Mortilah

Der kan være mange årsager. Hos mig var det kostomlægning og vitaminer som hjalp allermest. D, B12 og jernmangel. Sport hver dag. Bare en smule. Det er helt vanvittigt hvilken forskel det er. Jeg var træt og fuldstændig udkørt og jeg blev diagnosticeret med depression henover en længere periode. 

Efter jeg nu spiser helt anderledest og bevæger mig hver dag, har jeg det meget bedre. Jeg er for det meste lidt for frisk og dét trods langt mindre søvn end før/per nat. Når jeg indimellem “falder i” og spiser en stor portion fx flødeskumskage så bliver jeg kort tid efter simpelthen så træt og søvnig og sommetider falder i søvn siddende. Jeg kan kun anbefale at få vitaminerne, dyrket sport og spise fornurftigt. 

Anmeld Citér

15. august 2018

pb2017

Anonym skriver:

Det er rart at vide, at det ikke skal være sådan her. Jeg tænker, at give lægen et kald i morgen. Synes bare ikke det er fedt at skulle forbi lægen og være besværlig med sådan noget her. 

Du er overhovedet ikke besværlig!  håber du får det bedre! 

Anmeld Citér

18. august 2018

Anonym trådstarter

Mortilah skriver:

Der kan være mange årsager. Hos mig var det kostomlægning og vitaminer som hjalp allermest. D, B12 og jernmangel. Sport hver dag. Bare en smule. Det er helt vanvittigt hvilken forskel det er. Jeg var træt og fuldstændig udkørt og jeg blev diagnosticeret med depression henover en længere periode. 

Efter jeg nu spiser helt anderledest og bevæger mig hver dag, har jeg det meget bedre. Jeg er for det meste lidt for frisk og dét trods langt mindre søvn end før/per nat. Når jeg indimellem “falder i” og spiser en stor portion fx flødeskumskage så bliver jeg kort tid efter simpelthen så træt og søvnig og sommetider falder i søvn siddende. Jeg kan kun anbefale at få vitaminerne, dyrket sport og spise fornurftigt. 

Jeg er også i gang med at lægge min kost om. Jeg har i denne uge holdt mig fra søde sager og taget i fitness hver anden dag. Jeg skal bare lige bryde grænsen nu, ved at tage derop alene. De andre dage har min kæreste været med. Allerede nu her efter en uge synes jeg at jeg kan mærke en forskel. Jeg føler mig gladere og har mere energi. Så jeg må gøre mit allerbedste for at holde den gode stil denne gang.  Mine blodprøver viste ikke, at jeg manglede vitaminer.

Anmeld Citér

18. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er også i gang med at lægge min kost om. Jeg har i denne uge holdt mig fra søde sager og taget i fitness hver anden dag. Jeg skal bare lige bryde grænsen nu, ved at tage derop alene. De andre dage har min kæreste været med. Allerede nu her efter en uge synes jeg at jeg kan mærke en forskel. Jeg føler mig gladere og har mere energi. Så jeg må gøre mit allerbedste for at holde den gode stil denne gang.  Mine blodprøver viste ikke, at jeg manglede vitaminer.

Tjekkede lægen også blodprocent og stofskiftetal?

Anmeld Citér

19. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tjekkede lægen også blodprocent og stofskiftetal?

Ja, det er jeg ret sikker på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.