Sådan her skal det vel ikke være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.914 visninger
19 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. august 2018

Anonym trådstarter

halløj! 

Jeg skriver herinde for at tale med nogle om mit “problem”. Sagen er den at jeg føler mig træt og uden overskud hele tiden. Det er rigtig deprimerende ikke at orke alle de ting man gerne vil. 

En anden ting er, at hvis jeg bliver bare det mindste sulten, så får jeg det fysik dårligt og bliver rigtig utilpas. Det gør det super svært at passe arbejde og skole optimalt.

Ofte tænker jeg, at hvis det skal være sådan her, så er det ikke det værd. Når jeg står op om morgenen glæder jeg mig egentlig bare til at kunne gå i seng igen om aftenen. Øv! 

Er der nogen som har haft det på samme måde? Jeg håber virkelig at det bliver bedre. Jeg har desværre haft det sådan længe  

(Jeg er IKKE gravid og har ingen børn. Jeg er blot på denne side fordi jeg brændende ønsker mig børn, og venter bare på at kæresten er klar. PB er derfor heller ikke startet endnu) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2018

pb2017

Tænker du skal en tur forbi lægen. Det kan være mange ting, som kan spille ind. 

For sådan skal det ikke være - i hvert fald ikke i længere tid! Alle kan have små perioder, hvor de er mere trætte og udmattede end normalt, men at have det sådan hele tiden, er ikke meningen  

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym

Jeg havde det sådan for ikke så længe siden. Jeg tog til lægen og fik foretaget en masse blodprøver. Synderen her var ekstrem mangel på d vitamin kombineret med forkerte p-piller. 

Jeg fik derfor nye p-piller og er nu på d vitamin tilskud. Jeg kunne mærke en forskel efter få dage. 

Så vil klart anbefale dig at smutte til lægen. For nej det er ikke sundt at have der sådan 

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym

Jeg havde det også sådan over en lang periode, jeg tog til lægen da hun faktisk mistænkte en depression. 

Hun tog en masse blodprøver inden hun ville startet mig op på antidepressiv, men det viste sig jeg var i virkelig lav underskud af d vitamin og B12, så jeg skulle starte på nogle vitamin piller inden vi gjorde mere, og jeg må sige det hjalp fantastisk, jeg har endelig så meget energi at jeg ikke bare falder død om når jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg kan faktisk klare at være oppe til omkring kl 23 og stå op kl 7 og være super frisk. 

Ikke som før hvor jeg faldte i søvn på sofaen kl 17 og vågnede kun for at gå ind i seng og sov videre, og det bedste er min appetit er er normal, før kunne jeg spise flere gange i døgnet og være sulten kun 30 min efter

Anmeld Citér

13. august 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

halløj! 

Jeg skriver herinde for at tale med nogle om mit “problem”. Sagen er den at jeg føler mig træt og uden overskud hele tiden. Det er rigtig deprimerende ikke at orke alle de ting man gerne vil. 

En anden ting er, at hvis jeg bliver bare det mindste sulten, så får jeg det fysik dårligt og bliver rigtig utilpas. Det gør det super svært at passe arbejde og skole optimalt.

Ofte tænker jeg, at hvis det skal være sådan her, så er det ikke det værd. Når jeg står op om morgenen glæder jeg mig egentlig bare til at kunne gå i seng igen om aftenen. Øv! 

Er der nogen som har haft det på samme måde? Jeg håber virkelig at det bliver bedre. Jeg har desværre haft det sådan længe  

(Jeg er IKKE gravid og har ingen børn. Jeg er blot på denne side fordi jeg brændende ønsker mig børn, og venter bare på at kæresten er klar. PB er derfor heller ikke startet endnu) 

Har du fået en blodprøve for at se om du mangler jern? 

Har du tjekket om du er deprimeret? 

Jeg har det tit sådan.

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

halløj! 

En tur til lægen med dig!  - der kan være en million forklaringer på manglende energi og overskud, hvoraf nogle let kan løses, mens andre er mere alvorlige. Jeg har det som dig i lange perioder grundet alvorlig, kronisk sygdom - hvilket på ingen måde behøver at være tilfældet for dig - og det tærer selvfølgelig på psyken, når man altid er træt.

Ydermere skal du jo under ingen omstændigheder blive gravid, når du både fysisk og psykisk er så ramt. Dine tanker om, at livet ikke er værd at leve, er alvorlige, så du skal ikke kun vente, til kæresten er klar, men også, til du selv er det. 

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym

Jeg er også helt vildt træt. Jeg er gravid, og jeg orker ikke at stå op om morgenen og jeg orker faktisk INGENTING. Burde jeg også ringe til lægen? Jeg er en beg type, og jeg mangler garanteret d vitamin blandt andet...

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er også helt vildt træt. Jeg er gravid, og jeg orker ikke at stå op om morgenen og jeg orker faktisk INGENTING. Burde jeg også ringe til lægen? Jeg er en beg type, og jeg mangler garanteret d vitamin blandt andet...

Du kan da starte med at tage d-vitamin, når du er sikker på, du mangler det. Det behøver lægen jo ikke bekræfte dig i. Ellers er træthed jo et almindeligt graviditetssymptom, så det er ikke i sig selv bekymrende. 

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym trådstarter

pb2017 skriver:

Tænker du skal en tur forbi lægen. Det kan være mange ting, som kan spille ind. 

For sådan skal det ikke være - i hvert fald ikke i længere tid! Alle kan have små perioder, hvor de er mere trætte og udmattede end normalt, men at have det sådan hele tiden, er ikke meningen  

Det er rart at vide, at det ikke skal være sådan her. Jeg tænker, at give lægen et kald i morgen. Synes bare ikke det er fedt at skulle forbi lægen og være besværlig med sådan noget her. 

Anmeld Citér

13. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde det sådan for ikke så længe siden. Jeg tog til lægen og fik foretaget en masse blodprøver. Synderen her var ekstrem mangel på d vitamin kombineret med forkerte p-piller. 

Jeg fik derfor nye p-piller og er nu på d vitamin tilskud. Jeg kunne mærke en forskel efter få dage. 

Så vil klart anbefale dig at smutte til lægen. For nej det er ikke sundt at have der sådan 

Mange tak for at dele din "erfaring". 

Selvom det er jo ikke er fedt, at andre har det på samme måde, er det alligevel godt at vide, at man ikke er den eneste i verden, så tak!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.