Sko til 1,5 årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.084 visninger
8 svar
2 synes godt om
11. august 2018

NosaNosa

Hvilke sko skal jeg skaffe til vores barn på 16 måneder, som hun skal bruge nu hvor efteråret sætter ind? Indtil nu har hun gået med bare fødder og brugt nogle begynder sko som egentligt ikke egner sig udendørs.

Skal hun have et par almindelige sko og så et par vandtætte støvler? Eller? Og køber jeg dem i babysam eller i skobutik? 

Tager imod anbefalinger og links med kyshånd! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2018

100%anonym

NosaNosa skriver:

Hvilke sko skal jeg skaffe til vores barn på 16 måneder, som hun skal bruge nu hvor efteråret sætter ind? Indtil nu har hun gået med bare fødder og brugt nogle begynder sko som egentligt ikke egner sig udendørs.

Skal hun have et par almindelige sko og så et par vandtætte støvler? Eller? Og køber jeg dem i babysam eller i skobutik? 

Tager imod anbefalinger og links med kyshånd! 

Jeg har altid et par vandrette termostøvler og et par kondisko til at skifte med.  

køber alle sko i deichman. 

Anmeld Citér

11. august 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg har altid købt den primære sko i en skobutik - fx skoringen. De er rigtig gode til at vejlede i forhold til børns fødder, så vi har altid købt minimum 1 par gode kvalitetssko pr sæson der til vores søn. Fx 1 par vinterstøvler, gummisko og sandaler. 

Dem han primært bruger i vuggestuen og går mest i købes der. Så kan vi godt finde på at købe nogle andre sko i fx føtex, deichman eller andet, som en ekstra sko hvis de andre er våde, i vuggestuen eller ande. Herhjemme har vi altid haft det sådan at de små fødder skal gå i nogle ordentlige sko når de stadig render så meget rundt og leger og vokser. 

Anmeld Citér

11. august 2018

Soonmom

Vi har lige købt kondisko som vi imprægner (så spare man lige lidt i forhold til sko med goretex)

så har han sandaler (men sæsonen er nok snart over)

Og gummistøvler.

vi venter så længe så muligt med vinterstøvler da de fødder altså groer som ukrudt for tiden

Anmeld Citér

12. august 2018

NosaNosa

Soonmom skriver:

Vi har lige købt kondisko som vi imprægner (så spare man lige lidt i forhold til sko med goretex)

så har han sandaler (men sæsonen er nok snart over)

Og gummistøvler.

vi venter så længe så muligt med vinterstøvler da de fødder altså groer som ukrudt for tiden

Ja jeg tænker også at vente med vinterstøvler, der er jo alligevel lidt tid til!

Anmeld Citér

12. august 2018

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Hvis du slet ingen erfaring har med sko til småbørn,vil jeg helt klart,anbefale du tager bettemusen med i skoringen,så du får den nødvendige hjælp.

Efter et stykke tid,får man så meget erfaring,at man begynder,at kunne bestille fodtøj på nettet.

Anmeld Citér

12. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har siden ungerne begyndte at gå, købt "efterårssko" til den periode der snart kommer. Det er sko med lidt højde op ad anklen, så de kan stå lidt imod mudder og vådt græs, uden strømperne bliver våde. Ved alm kondier synes jeg hurtigt der kommer vand ind hvis de går rundt i vådt græs eller det småregner lidt en dag. Husk at vælge en meget bøjelig sko til sådan en lille størrelse  jeg har god erfaring med skoringen, de er altså dygtige til børnefusser

Og så gummistøvler til de helt våde dage. Gerne med plads til Varme sokker i  

Anmeld Citér

12. august 2018

lineog4

Først: jeg ville købe i en skobutik, hvor de kan hjælpe i forhold til pasform - der er stor forskel på pasformen i fx Sofus og bundgård og længden er vigtig, men det er bredden også. Så ind ar få hjælp at de som ved noget.

Derudover så med så små fødder og ankler. Der anbefaler man fodtøj der støtter op om anklen, de fleste har en tendens til st gå ind af uden støtte. Så jeg ville vælge a la støvletter, ikke kondisko eller lignende. Men ugen spørg i en skobutik.

Gummistøvler ville jeg være varsom med igen fordi de ikke støtter og pasform er en by i Rusland.

Anmeld Citér

12. august 2018

NosaNosa

Mor11 skriver:

Jeg har siden ungerne begyndte at gå, købt "efterårssko" til den periode der snart kommer. Det er sko med lidt højde op ad anklen, så de kan stå lidt imod mudder og vådt græs, uden strømperne bliver våde. Ved alm kondier synes jeg hurtigt der kommer vand ind hvis de går rundt i vådt græs eller det småregner lidt en dag. Husk at vælge en meget bøjelig sko til sådan en lille størrelse  jeg har god erfaring med skoringen, de er altså dygtige til børnefusser

Og så gummistøvler til de helt våde dage. Gerne med plads til Varme sokker i  

Vi har lige købt gummistøvler i babysam i dag.

Du har ret i det med at kondisko, her i det våde efterår ikke er særligt optimalt. Det var nok ellers det jeg valg jeg havde gået med, hvis ikke det var for din besked  Jeg har planer om at tage hende med i en skobutik en af de følgende dage, så hun kan få et par gode første sko 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.