Spontan abort? Skal jeg kontakte lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2018

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Det kan også komme af, at du på anden måde har belastet kroppen.. Båret tunge ting, gået for langt eller noget.. Jeg kan godt begynde at bløde, hvis jeg bærer på noget, der vejer mere end 5 kg.. Så er slet ikke sikkert, at det er en SA 

Tak for svar

Jeg tror også, at det er en overbelastning. Jeg har en datter, der lige er fyldt 1 år. Godt nok en lille spirrevip, men tror alligevel det er fordi jeg har båret på hende. Jeg har forsøgt at undgå det så vidt det er muligt i weekenden - bare svært når hun er så lille.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Tak for svar

Jeg tror også, at det er en overbelastning. Jeg har en datter, der lige er fyldt 1 år. Godt nok en lille spirrevip, men tror alligevel det er fordi jeg har båret på hende. Jeg har forsøgt at undgå det så vidt det er muligt i weekenden - bare svært når hun er så lille.

Det kan MEGET vel være det.. Bløder du stadig, og hvor meget har du løftet hende i weekenden?

Anmeld Citér

12. august 2018

Anonym trådstarter

Det kan MEGET vel være det.. Bløder du stadig, og hvor meget har du løftet hende i weekenden?

Jeg bløder ikke længere. Blødte indtil jeg gik i seng fredag aften. Lørdag morgen var der ingenting. Jeg har været en del alene med hende fra lørdag eftermiddag til i dag ved 11-tiden, og der har jeg løftet på hende. Men efter min kæreste kom hjem har jeg stort set ikke. Nu hvor jeg tænker mig om, så var jeg ude at handle med hende torsdag (inden jeg begyndte at bløde) og bar både hende og varerne op på 3. sal. Så du har ret. Det må være derfor.

Men hvad Søren gør jeg? Jeg kan selvfølgelig godt undgå at bære tunge varer m.m., men det er dælme svært slet ikke at bære min datter. Hun går ikke endnu og er kun lige fyldt 1 år

Anmeld Citér

12. august 2018

Unicorn1

Anonym skriver:

Jeg bløder ikke længere. Blødte indtil jeg gik i seng fredag aften. Lørdag morgen var der ingenting. Jeg har været en del alene med hende fra lørdag eftermiddag til i dag ved 11-tiden, og der har jeg løftet på hende. Men efter min kæreste kom hjem har jeg stort set ikke. Nu hvor jeg tænker mig om, så var jeg ude at handle med hende torsdag (inden jeg begyndte at bløde) og bar både hende og varerne op på 3. sal. Så du har ret. Det må være derfor.

Men hvad Søren gør jeg? Jeg kan selvfølgelig godt undgå at bære tunge varer m.m., men det er dælme svært slet ikke at bære min datter. Hun går ikke endnu og er kun lige fyldt 1 år

Du kan ikke gøre så meget desværre.. Kun få hjælp af din kæreste, så fremover tager han alle de tunge løft og helst også hende så meget som muligt.. Og så må du sidde ned med hende.. Og er du alene med hende, hvor hun skal bæres på, så må du bare gøre det.. Det kan du desværre ikke helt undgå.. Men bare du prøver at passe på, så tror jeg, at det går ..

Men slut med at bære både hende og varer op på 3. sal 

Anmeld Citér

12. august 2018

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Du kan ikke gøre så meget desværre.. Kun få hjælp af din kæreste, så fremover tager han alle de tunge løft og helst også hende så meget som muligt.. Og så må du sidde ned med hende.. Og er du alene med hende, hvor hun skal bæres på, så må du bare gøre det.. Det kan du desværre ikke helt undgå.. Men bare du prøver at passe på, så tror jeg, at det går ..

Men slut med at bære både hende og varer op på 3. sal 

Det er helt slut  

Det er heldigvis ikke ofte jeg er alene med hende, så hvis jeg/vi tænker os om. Så satser jeg på det går.

Pyhhh alle de bekymringer - både i forhold til den bette og baby i maven. Graviditeten er ikke planlagt og synes det har været lidt af en rutsjetur de få uger siden vi fandt ud af det. Men ønsket er den i hvert fald og det er dejligt at det ikke er en spontan abort der er tegn på  

Tak for svar 

Anmeld Citér

12. august 2018

Unicorn1

Anonym skriver:

Det er helt slut  

Det er heldigvis ikke ofte jeg er alene med hende, så hvis jeg/vi tænker os om. Så satser jeg på det går.

Pyhhh alle de bekymringer - både i forhold til den bette og baby i maven. Graviditeten er ikke planlagt og synes det har været lidt af en rutsjetur de få uger siden vi fandt ud af det. Men ønsket er den i hvert fald og det er dejligt at det ikke er en spontan abort der er tegn på  

Tak for svar 

Det var godt ..

Ja man skal lige omstille sig på tingene.. Jeg er nu 28 uger henne, og jeg kan stadig komme til at løfte for tunge ting, selvom jeg ved, at jeg kan komme til at bløde af det.. Min kæreste bliver altid så sur på mig ..

Men det er godt at høre, at den lille i maven er ønsket.. Og så glæd dig over, at de to får ekstremt meget glæde af hinanden, når der er så kort mellem dem 

Anmeld Citér

12. august 2018

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Det var godt ..

Ja man skal lige omstille sig på tingene.. Jeg er nu 28 uger henne, og jeg kan stadig komme til at løfte for tunge ting, selvom jeg ved, at jeg kan komme til at bløde af det.. Min kæreste bliver altid så sur på mig ..

Men det er godt at høre, at den lille i maven er ønsket.. Og så glæd dig over, at de to får ekstremt meget glæde af hinanden, når der er så kort mellem dem 

Har du snakket med lægen om det? Altså at du kommer til at bløde? Det er godt med lidt påmindelse fra kæresten - det kunne jeg vist også bruge lidt af  

De får nemlig rigtig meget glæde af hinanden. Tror bare lige jeg skal vende mig til tanken  

Anmeld Citér

12. august 2018

Unicorn1

Anonym skriver:

Har du snakket med lægen om det? Altså at du kommer til at bløde? Det er godt med lidt påmindelse fra kæresten - det kunne jeg vist også bruge lidt af  

De får nemlig rigtig meget glæde af hinanden. Tror bare lige jeg skal vende mig til tanken  

Ja under begge graviditeter.. Mistede desværre den første ved MA, men ved den blødte jeg af at løfte lidt tunge ting.. Og fik ekstrem skideballe af lægen, da man ikke må løfte mere end 5 kg i starten af graviditeten..
Her ved anden gravidtet bløder jeg mest ved sex eller gyn undersøgelse, men har vist en enkelt gang blødt ved at løfte tunge varer.. Sex og gyn undersøgelse er der ikke noget at gøre ved, men tunge løft skulle jeg helst lade være med, sagde lægen (min egen læge den her gang)..
Hehe ja du må sige til din kæreste, at han skal være lidt efter dig, så du får en reminder engang imellem ..

Selvfølgelig skal du lige vænne dig til tanken.. Det skal alle, der lige er blevet gravide, og især når det ikke er planlagt.. Men en dag går virkeligheden op for dig, og så kan du panikke ligesom os andre

Anmeld Citér

13. august 2018

Baby2017

Anonym skriver:

Jeg bløder ikke mere. Så er overbevist om, at det er/var harmløst

Hvor er det godt at høre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.