Spontan abort? Skal jeg kontakte lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.699 visninger
18 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. august 2018

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg er gravid i uge 7+4 og begyndte at bløde i går eftermiddags. Eller jeg opdagede lyserødt blod på papiret da jeg tørrede mig, tog et trusseindlæg på og der blødte jeg lidt i. Ind til jeg gik i seng blødte jeg ikke mere i trusseindlæget men stadig lyserødt blod nøds jeg tørrede mig. I dag er det dét samme. Blod når jeg tørre mig. Ingen smerter. Jeg har ikke ringet til lægen, fordi jeg nok tænker det er harmløst og hvis jeg er i gang med at abortere, hvad kan lægen så stille op? Jeg har en tid mandag eftermiddag til første graviditetsundersøgelse. 

Det er tredje graviditet og har kun oplevet samme symptomer efter sex, men da varede blødningen ikke så længe. Jeg har ikke været sammen med kæresten seksuelt, så det kan ikke være derfor. 

Hvad ville I gøre? Måske der er nogen der har prøvet en spontan abort, der vil fortælle mig hvordan det gik til? 

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Når det ik er mere end det, så ville jeg klart vente til på mandag, hvor du alligevel, ska til lægen. 

Tænker de fleste oplever, at pletbløde lidt, mens de er gravide. Vh Stine 

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Når det ik er mere end det, så ville jeg klart vente til på mandag, hvor du alligevel, ska til lægen. 

Tænker de fleste oplever, at pletbløde lidt, mens de er gravide. Vh Stine 

Det er også det min fornuft siger, men samtidig svært ikke at blive lidt nervøs og komme i tvivl. 

Tak får svar

Anmeld Citér

10. august 2018

Baby2017

Anonym skriver:

Det er også det min fornuft siger, men samtidig svært ikke at blive lidt nervøs og komme i tvivl. 

Tak får svar

Jeg blødte omkring uge 7 og lidt ala det du beskriver. Jeg ringede til lægen og fik tid til blodprøve for at mple hcg. De blev taget med 2 eller 3 dages mellemrum og steg som de skulle. Jeg kunne dog ikke vente og fik en selvbetaltet trygheds scanning og der var hjerteblink og alt så fint ud. 

Er du meget nervøs kan det helt klart anbefales

Men det lyder ganske harmløst

Anmeld Citér

10. august 2018

Camillos

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg er gravid i uge 7+4 og begyndte at bløde i går eftermiddags. Eller jeg opdagede lyserødt blod på papiret da jeg tørrede mig, tog et trusseindlæg på og der blødte jeg lidt i. Ind til jeg gik i seng blødte jeg ikke mere i trusseindlæget men stadig lyserødt blod nøds jeg tørrede mig. I dag er det dét samme. Blod når jeg tørre mig. Ingen smerter. Jeg har ikke ringet til lægen, fordi jeg nok tænker det er harmløst og hvis jeg er i gang med at abortere, hvad kan lægen så stille op? Jeg har en tid mandag eftermiddag til første graviditetsundersøgelse. 

Det er tredje graviditet og har kun oplevet samme symptomer efter sex, men da varede blødningen ikke så længe. Jeg har ikke været sammen med kæresten seksuelt, så det kan ikke være derfor. 

Hvad ville I gøre? Måske der er nogen der har prøvet en spontan abort, der vil fortælle mig hvordan det gik til? 

På forhånd tak 

Oplevede det samme med begge mine piger.. Det stod på i ugevis... Det er irriterende fordi man bliver bekymret. De gange 6 gange jeg har haft SA er blødningen tiltaget hurtigt .

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym trådstarter

Baby2017 skriver:

Jeg blødte omkring uge 7 og lidt ala det du beskriver. Jeg ringede til lægen og fik tid til blodprøve for at mple hcg. De blev taget med 2 eller 3 dages mellemrum og steg som de skulle. Jeg kunne dog ikke vente og fik en selvbetaltet trygheds scanning og der var hjerteblink og alt så fint ud. 

Er du meget nervøs kan det helt klart anbefales

Men det lyder ganske harmløst

Tak for svar 

Min fornuft siger mig også, at det er harmløst. Kan du huske hvor længe du blødte? 

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Oplevede det samme med begge mine piger.. Det stod på i ugevis... Det er irriterende fordi man bliver bekymret. De gange 6 gange jeg har haft SA er blødningen tiltaget hurtigt .

Rigtig irriterende og bekymringen er ikke mindre selvom det tredje graviditet og min fornuft siger mig det er harmløst. Blødningen er ikke taget til og jeg har ikke ondt, så jeg tror ikke det er alvorligt. Jeg kan godt forstå, hvis du var bekymret med din historik.

Tak for svar 

Anmeld Citér

11. august 2018

Baby2017

Anonym skriver:

Tak for svar 

Min fornuft siger mig også, at det er harmløst. Kan du huske hvor længe du blødte? 

For mog var det kun et døgns tid, men til gengæld blødte jeg så også i uge 10 og 16. Ved ikke hvorfor jeg blødte. Det var ikke efter sex men slimhinderne er jo ekstremt sarte alligevel. 

Anmeld Citér

11. august 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hejsa

På forhånd tak 

Det kan også komme af, at du på anden måde har belastet kroppen.. Båret tunge ting, gået for langt eller noget.. Jeg kan godt begynde at bløde, hvis jeg bærer på noget, der vejer mere end 5 kg.. Så er slet ikke sikkert, at det er en SA 

Anmeld Citér

12. august 2018

Anonym trådstarter

Baby2017 skriver:

For mog var det kun et døgns tid, men til gengæld blødte jeg så også i uge 10 og 16. Ved ikke hvorfor jeg blødte. Det var ikke efter sex men slimhinderne er jo ekstremt sarte alligevel. 

Jeg bløder ikke mere. Så er overbevist om, at det er/var harmløst

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.