Ramt af gynge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.267 visninger
6 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. august 2018

Anonym trådstarter

Hej. Havde en uheldig oplevelse på legepladsen idag med mine tre yngste børn. Den mindste på 16 mdr gik bagved sin storesøster der gyngede og hun ramte ham i siden, fordi hun ikke opdagede ham og mit og hans storebrors forsøg på at nå hen til ham i tide var forgæves. Han fik jo et slag så han røg afsted og landede hårdt på underlaget. Nu er det sådan noget specielt underlag som er lidt blødt i det og da jeg tog ham op havde han ingen synlige skrammer. Han græd men blev hurtigt glad igen og ville gynge i babygyngen og har været glad og som han plejer efterfølgende. Men alligevel bekymrer det mig. Børnene kom i bad da vi kom hjem og jeg kiggede på hans krop, men har ingen mærker kunne finde nogen steder. Så kan ikke se hvor han blev ramt men tænker bare på om han nu også er ok. Ved jo godt hvad man skal holde øje med hvis de slår hovedet, men ved sådan et slag mod kroppen er jeg mere blank. Hans storesøster på 5 år vejer jo ca. 20 kg og det er jo alligevel et skub med både fart og vægt bag. Måske er jeg bare overbekymret og skuffet over jeg ikke selv var opmærksom nok.Jeg plejer altid at passe godt på når de gynger fordi jeg altid frygter sådan en situation så forstår ikke jeg overså faren. Men hvis nogen ved hvad jeg skal være opmærksom på udover det man ved om hvis man har slået hovedet og hvor længe efter sådan et uheld må I gerne skrive. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2018

Cvbn

Der er ikke noget, du skal være opmærksom på. I og med at han ikke engang har fået et blåt mærke, så er der ingenting sket. Uheld sker og børn får knubs, men der sker jo altså sjældent noget slemt. Lyt til dit barn- han blev forskrækket men har ikke siden været påvirket af uheldet, så han har det helt fint.

Anmeld Citér

7. august 2018

Dorthe1986

Her skete nærmest det samme igår. Storebror på 7 år gyngede vildt og lillesøster på 2 år,  kom løbende bagved og blev ramt lige i ansigtet så hun også fløj tilbage. Ingen synlige skrammer eller beklagelser. Det skete mens far havde dem med på legeplads og da jeg kom hjem var hun helt sig selv. Og det er hun stadig

Så jeg ville tage det roligt så længe han virker som sig selv og tilpas.

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym trådstarter

Cvbn skriver:

Der er ikke noget, du skal være opmærksom på. I og med at han ikke engang har fået et blåt mærke, så er der ingenting sket. Uheld sker og børn får knubs, men der sker jo altså sjældent noget slemt. Lyt til dit barn- han blev forskrækket men har ikke siden været påvirket af uheldet, så han har det helt fint.

Ja du har nok ret. Tak for dit svar.. 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Her skete nærmest det samme igår. Storebror på 7 år gyngede vildt og lillesøster på 2 år,  kom løbende bagved og blev ramt lige i ansigtet så hun også fløj tilbage. Ingen synlige skrammer eller beklagelser. Det skete mens far havde dem med på legeplads og da jeg kom hjem var hun helt sig selv. Og det er hun stadig

Så jeg ville tage det roligt så længe han virker som sig selv og tilpas.

Ja ok. Det er jo nok lidt en klassiker. Det ser bare så voldsomt ud. Men godt at høre hun har det godt selvom hun blev ramt i ansigtet og tak for dit svar. 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym

Jeg gyngede i sidste uge på en gynge og min søn på en anden, pludselig hopper han af og løber ind foran, jeg når slet ikke at reagere og får simpelthen losset ham lige i ansigtet! Han blev vildt forskrækket, det samme gjorde jeg. Men han havde det fint 5 min efter. Jeg føler mig stadig som en kæmpe idiot mor.. 

Men pointen er jeg vejer 64 kilo, knægten er så ældre end din og vejer 22 kilo. Men altså det er immervæk 42 kilos forskel  

Og ja ingen traumaer her udover lidt trist mor.. 

Så er sikker på din dreng er helt okay 

Anmeld Citér

17. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg gyngede i sidste uge på en gynge og min søn på en anden, pludselig hopper han af og løber ind foran, jeg når slet ikke at reagere og får simpelthen losset ham lige i ansigtet! Han blev vildt forskrækket, det samme gjorde jeg. Men han havde det fint 5 min efter. Jeg føler mig stadig som en kæmpe idiot mor.. 

Men pointen er jeg vejer 64 kilo, knægten er så ældre end din og vejer 22 kilo. Men altså det er immervæk 42 kilos forskel  

Og ja ingen traumaer her udover lidt trist mor.. 

Så er sikker på din dreng er helt okay 

Hold da op, det var slemt. Ja kan godt se din pointe og undskyld det sene svar. Har først se din besked nu og ja han har været helt ok. Men din oplevelse viser jo også hvor uforskyldt det kan være fordi det simpelthen går så stærkt. Men ja hvor man får godt nok en slem samvittighed også selvom man godt ved man ikke kan undgå uheld helt. Vi må være glade for de er ret så hårdføre men puha. Tak for dit svar og beroligende ord. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.