Brug af ægdonor - erfaringer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2018

esioul

Mor til F skriver:

Hvor lang ventetid er der på donoræg, der hvor i et skrevet på venteliste? Må jeg spørge hvad iendte med at beslutte jer for ift anonym/åben donor?

Jeg ved ikke den nøjagtige ventetid, da det afhænger af hvor mange som donerer. Vi har pt ventet i 8 mdr og tror det bliver inden længe. En del skulle godkendes som donor før ferien. 

Vi skrev under på begge, da vi prioriterer det bedst mulige match. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2018

Mor til F

Smølfine123 skriver:

Ja donoræg har en lang bedre chance når dine æg har klaret sig så dårligt i forhold til at dele sig. Her er der tale om at man typisk får 5 dages æg lagt op, så man ved at de er i god kvalitet. Der er fertile donorer på ca 26 år. 

Du kan sikkert også på din klinik få lavet priming af din livmoder (forbedre chancerne for succes).

jeg ville kigge på klinikker i Grækenland. Og nej - de kommer ikke til at ligne grækere nødvendigvis. Der er mange donorer fra Rusland fx.

min søn har lyst hår og violblå øjne.

Mange tak for svaret. Godt at høre, at de har bedre chance for at sætte sig fast. Det er jo afgørende hvis det overhovedet skal lykkes �� 

De forsøgte at lave priming efter 2. IVF, det kunne ikke lade sig gøre  min livmoderhals er åbenbart MEGET foroverbøjet - sagt af lægen der forsøgte at prime. Fik endda "klemmer" på livmoderhalsen for at forsøge at rette den ud. Av og en voldsom blødning efterfølgende.

Anmeld Citér

8. august 2018

Mor til F

esioul skriver:

Jeg ved ikke den nøjagtige ventetid, da det afhænger af hvor mange som donerer. Vi har pt ventet i 8 mdr og tror det bliver inden længe. En del skulle godkendes som donor før ferien. 

Vi skrev under på begge, da vi prioriterer det bedst mulige match. 

Det synes jeg godt nok er længe..men man gør meget og går en del på kompromis i denne "verden".  for at det snart sker for jer. Held & lykke.

Anmeld Citér

8. august 2018

Babilooo

Je var heldig første gang ar ventetiden kun var er halvt år på æg. Den havde været på 2 år+

anden gang var i Grækenland - her tog det en måned.

Anmeld Citér

8. august 2018

Mor til F

Smølfine123 skriver:

Je var heldig første gang ar ventetiden kun var er halvt år på æg. Den havde været på 2 år+

anden gang var i Grækenland - her tog det en måned.

Hold da op! Det var noget af en forskel. Men så skal sæden vel sendes? Hvordan med behandling/hormoner? Og man skal jo rejse for ÆO. Hvad med de resterende blastocystee (hvis der er flere)? Undskyld de mange spm. Hvad har det kostet jer? Hvis det er ok at jeg spørger.

Anmeld Citér

8. august 2018

Babilooo

Hold da op! Det var noget af en forskel. Men så skal sæden vel sendes? Hvordan med behandling/hormoner? Og man skal jo rejse for ÆO. Hvad med de resterende blastocystee (hvis der er flere)? Undskyld de mange spm. Hvad har det kostet jer? Hvis det er ok at jeg spørger.

Første gang: 

vi holdt ferie i thessaloniki og var der i 10 dage.

min mand gav prøve første dag. Jeg blev ikke gravid og ingen til frys.

anden gang: Min mand tog alene til Thesaloniki og gav prøve. Jeg tog dertil efter en måned ca. Her passede det med nogle fridag. Det hele var nemt at planlægge da de var dyrket til blastocyster.

Blev ikke gravid

tredje gang:fik frosne bladtoer og fra den forrige donation lagt op. 2 seks og blev gravid med et barn. Sidste gang fik jeg priming før afrejse og min mand behøvede ikke at rejse før mig. Æggene lå jo bare på frost.

Vi valgte ikke at sende sæd. Det var dyrt.

alt i alt har vores søn nok kostet ca 100.000kr

fly medicin, mad hotel behandling osv. 

Men jeg var også uheldig at skulle forsøge tre gange. Normalt er der 70 pct chance hver gang.

Anmeld Citér

8. august 2018

Babilooo

Grunden til at der er flere æg i Grækenland er fordi donoren bliver tilbudt ca 1000 euro ( 7500kr) pr donation af klinikkerne.

i Danmark bliver man kun kompenseret med 500kr då vidt jeg ved. Der er ikke mange der synes hormonbehanlinger og smerter mm er 500 kr værd.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.