Brug af ægdonor - erfaringer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.728 visninger
16 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. august 2018

Mor til F

Er der mon nogle piger/kvinder herinde der har haft brug for donoræg for at opnå graviditet?

Det skal lige siges at den endelige beslutning for os ikke er taget endnu.Manden og jeg er i behandling for at forsøge at opfylde ønsket om barn nummer 2. Vi har indtil nu været igennem 4 IUI og 3 IVF uden resultat.

Jeg har lukkede æggeledere efter graviditet og ks. Forsøgt åbnet i sep 2017, en åbnet dog skadet så den ikke virker. Derudover hjerteformet livmoder + arvæv fra ks + tidligere operation i mave/tarm. Mit AMH blev målt til 4,4 i sep 2017.

Ved ÆU bliver mellem 50-75 % af æggene befrugtet og deler sig. Dog går de alle samnen til mellem dag 3 og 6, altså inden de kan fryses. 1 æg er lagt tilbage i hvert forsøg af god kvalitet. Min umiddelbare tanke er at æggene ikke deler sig rigtigt efter befrugtningen og derfor heller ikke kan sætte sig fast.

Vi skal snart til samtale på klinikken efter eget ønske, da jeg har brug for en lægefaglig vurdering af hvad der er det smarteste at gøre i forhold til fortsat behandling eller slut. 

Jeg må ærligt indrømme at jeg har lidt svært ved tanken om donoræg, da jeg er bange for om tanken "det er ikke mit biologiske barn" vil fylde for meget. Jeg har grædt mange tårer og aner ikke hvad jeg skal tænke..

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres erfaringer, jeg vil blive rigtig glad hvis i vil dele jeres forløb.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2018

esioul

Vi har ikke rigtig erfaringer endnu, men vi står på venteliste til donoræg. For os var beslutningen ikke svær, men det var svært st beslutte om det skulle være åben eller anonym donor 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym

Hej med dig  

jeg har desværre ingen lægefaglig vurdering at give dig, kun min egen personlige erfaring. 

vi står også på venteliste til donoræg, vi kører på 5. måned nu. 

Beslutningen var egentlig ikke svær, vi tænkte mere “vi får et frø, men blomsten er vores” og den tanke hjalp rigtig meget! 

Det er et bump på vejen, men det er hvad der skal til for at få vores drømmebaby, så vi var altid ret afklaret med det. 

Kram og tanker til dig!

Anmeld Citér

8. august 2018

Babilooo

Tror mange tænker dette før men ikke efter.

jeg kan ikke forestille mig og jeg har aldrig mødt nogen som har tænkt “du er ikke mit barn”.

ved donoræg kommer du til at bære barnet og då barnet fra første sek.

du vil gå til samme scanninger og opleve samme graviditet og fødsel.

ville ikke bekymre mig - jeg har to og har aldrig tænkt tanken. De er var mine børn.

go for it

der er ikke ventetid i Grækenland hvis du alligevel selv skal betale.

Anmeld Citér

8. august 2018

Carina:-)

Har ikke selv men kender efterhånden et par stykker der har.

Ingen af dem har nogensinde sagt de har haft tankerne om hvor børnene kommer fra bagefter. 

Vi kender også et par der har adoptetet  og de elsker de to drenge så ingen kan være i tvivl om at de er deres.

Her får du graviditeten spark fødsel Amning osv  altså alt den tilknytning tidligt som ved dine egne æg.

Desuden så fortalte en veninde mig at forskning havde vist at fostret får en prægning af mor inde i livmoderen.

Kan ikke huske hvad hun kaldte det men kan finde ud af det . Måske det kan hjælpe dig at læse lidt om det så du kan få noget ro på din beslutningen. 

En har forresten lige været i Athen og det skulle være billigere end i DK og ingen ventetid.

Anmeld Citér

8. august 2018

Mor til F

esioul skriver:

Vi har ikke rigtig erfaringer endnu, men vi står på venteliste til donoræg. For os var beslutningen ikke svær, men det var svært st beslutte om det skulle være åben eller anonym donor 

Hvor lang ventetid er der på donoræg, der hvor i et skrevet på venteliste? Må jeg spørge hvad iendte med at beslutte jer for ift anonym/åben donor?

Anmeld Citér

8. august 2018

Mor til F

Anonym skriver:

Hej med dig  

jeg har desværre ingen lægefaglig vurdering at give dig, kun min egen personlige erfaring. 

vi står også på venteliste til donoræg, vi kører på 5. måned nu. 

Beslutningen var egentlig ikke svær, vi tænkte mere “vi får et frø, men blomsten er vores” og den tanke hjalp rigtig meget! 

Det er et bump på vejen, men det er hvad der skal til for at få vores drømmebaby, så vi var altid ret afklaret med det. 

Kram og tanker til dig!

Det er en sød tanke �� Hvor lang ventetid er der der hvor i står på venteliste? Har hørt det er meget forskelligt alt efter hvor i landet det er.

Anmeld Citér

8. august 2018

Mor til F

Smølfine123 skriver:

Tror mange tænker dette før men ikke efter.

jeg kan ikke forestille mig og jeg har aldrig mødt nogen som har tænkt “du er ikke mit barn”.

ved donoræg kommer du til at bære barnet og då barnet fra første sek.

du vil gå til samme scanninger og opleve samme graviditet og fødsel.

ville ikke bekymre mig - jeg har to og har aldrig tænkt tanken. De er var mine børn.

go for it

der er ikke ventetid i Grækenland hvis du alligevel selv skal betale.

Tak for at dele din historie.�� Ja, jeg skal selv betale, da vi har et barn i forvejen.

Anmeld Citér

8. august 2018

Mor til F

Carina:-) skriver:

Har ikke selv men kender efterhånden et par stykker der har.

Ingen af dem har nogensinde sagt de har haft tankerne om hvor børnene kommer fra bagefter. 

Vi kender også et par der har adoptetet  og de elsker de to drenge så ingen kan være i tvivl om at de er deres.

Her får du graviditeten spark fødsel Amning osv  altså alt den tilknytning tidligt som ved dine egne æg.

Desuden så fortalte en veninde mig at forskning havde vist at fostret får en prægning af mor inde i livmoderen.

Kan ikke huske hvad hun kaldte det men kan finde ud af det . Måske det kan hjælpe dig at læse lidt om det så du kan få noget ro på din beslutningen. 

En har forresten lige været i Athen og det skulle være billigere end i DK og ingen ventetid.

Mange tak for dit svar �� Jeg tror mest af alt jeg er lidt skræmt af situatuonen. Det koster jo kassen og ville være knust hvis ikke det virker. For tænker lidt " ville et donoræg have bedre chance for at sætte sig fast? Jeg har jo hjerteformet livmoder + arvæv.

Må se hvad lægen siger på klinikken imorgen. Mine nerver kører i hvert fald på højtryk.

Anmeld Citér

8. august 2018

Babilooo

Ja donoræg har en lang bedre chance når dine æg har klaret sig så dårligt i forhold til at dele sig. Her er der tale om at man typisk får 5 dages æg lagt op, så man ved at de er i god kvalitet. Der er fertile donorer på ca 26 år. 

Du kan sikkert også på din klinik få lavet priming af din livmoder (forbedre chancerne for succes).

jeg ville kigge på klinikker i Grækenland. Og nej - de kommer ikke til at ligne grækere nødvendigvis. Der er mange donorer fra Rusland fx.

min søn har lyst hår og violblå øjne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.