Må jeg høre hvordan jeres fødsel gik i gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg havde haft fået en hindeløsning om formiddagen og havde plukveer on/OFF hele dagen. Hen på aften blev de mere regelmæssige, men stadig til at holde ud. Vi gik i seng omkring kl 23. Jeg faldt aldrig rigtig i søvn pga plukveerrne og kl 1 gik jeg på wc. På vej tilbage fik jeg den første ve og jeg var slet ikke i tvivl om at det her var en ve, for den gjorde bare 1000gange mere ondt og var sådan at jeg ikke kunne tale og kun stå agtigt. Kl 08 ankom vi på fødegangen hvor jeg var 4 cm, kl 12 var jeg 10 cm og begyndte at få presseveer - men vores søn var kommet skævt ned og havde en hånd oppe så indtil kl 15 havde jeg presseveer hver 2-3 min, uden effekt. Kl 15 gav de mig veestimulerende da vores søn efterhånden var medtaget at den lange pressefase derinde. Kl 15:23 er han født! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg fik den første ve, da jeg trådte ud af badet ved middagstid. Var ikke i tvivl om det var en rigtig ve! Og så tog de ellers til, og kom ret hurtigt regelmæssigt. 

Vi kørte på hospitalet kl ca 21, og fødte 6.01.

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er gravid 39+0 i dag. Siden i går har jeg haft rigtig mange plukveer! I perioden kommer de som perler på en snor og andre gange kan der godt være 20 minutter i mellem. De føles som om de trykker ned ad og i lænden og er i perioder smertefulde, men ikke så det ikke er til at holde ud.  Ud over det er jeg generelt utilpas med kvalme og lidt dårlig mave. Og baby er meget aktiv!!

Jeg tør næsten ikke at håbe, men jeg har på fornemmelsen at der er noget der er ved at gå i gang

Jeg er førstegangs gravid og ved derfor ikke helt hvad jeg kan forvente, så jeg tænkte om der var nogen der havde lyst til at dele deres historie, omkring hvordan fødslen gik i gang? 

Var i i tvivl om at det var veer i oplevede? Hvad var jeres første tegn på fødsel? Min mand er på arbejde til sent i aften og jeg vil jo helst ikke ringe og bekymre ham, hvis det ikke bliver til noget...

Det er lidt svært når ens krop laver ting man ikke kender, så håber der er nogen erfarende damer på linjen der kan hjælpe mig lidt

Jeg har havde plukveer gennem hele min graviditet. Startede omkring uge 15. 

Dagen efter min termin gik jeg en lang tur for hyggens skyld (ikke med henblik på at sætte noget i gang) sammen med min drengs far. Under aftensmaden begyndte jeg at få det underligt i kroppen. Sådsn kvalme agtig selvom jeg ikk havde spist så meget. 

Ved 19:30 tiden begyndte det at murer meget i maven på sådan en menstruationsagtig måde. Få timer efter begyndte jeg har få mavekneb. Og omkring midnat begyndte veerne rigtig. Også tog de til udløbet af de næste mange timer. 

Fra jeg mærkede de første tegn ved 19:30 tiden til jeg havde født gik der 23 timer ca. 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym trådstarter

Jeg tror desværre det er gået i sig selv igen. Intensiteten er ihvertfald droslet gevaldigt ned! Øv! Jeg havde sådan håbet at vi snart kunne få lov til st møde vores datter! Jeg må væbne mig med tålmodighed

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym

Jeg havde plukveer som tog til i styrke dagen inden jeg fødte og havde nogen rigtig kraftige nogen som faktisk kom regelmæssigt, men der begyndte at gå længere tid i mellem dem, og pludselig var det som om det stoppede. Baby var meget aktiv hele tiden. Jeg fik dem igen og havde svært ved at sove. Jeg fik pludselig rigtig ondt og kunne mærke væske, det var mit vand der var gået. Det var grønt fostervand så afsted til fødegangen og fødte ellers en sund og rask baby 

Hav tålmodighed. Det kommer lige pludselig 

Anmeld Citér

8. august 2018

Anonym

Jeg blev sat i gang med min første datter. Så var en smule på bar bund med min yngste datter. Med min yngste datter gik vandet kl 6:30 havde ikke mærket skyggen af veer. Kl 7:30 begyndte jeg at bløde, men stadig ikke skyggen af veer. Kom på fødegangen kl 8:00 blev tjekket af en jordemor, der kunne fortælle at jeg var 10 cm åben og skulle på fødestuen. Stadig ingen veer, ja altsår jeg kunne ikke mærke noget. Kl 8:17 blev min yngste datter født. Så det gik stærkt og smærtefrit. 

Anmeld Citér

8. august 2018

FrkLarsen

Begge gange er jeg vågnet med veer  første gang vågnede jeg af en ve og så begyndte vandet at sive (39+3) , anden gang vågnede jeg med veer og vandet gik lige inden pressefasen af sig selv (39+3)

Anmeld Citér

8. august 2018

mor til 2 skønne piger .

Ved min første fødsel vågnede jeg med

”mens smeter i lænden og maven  “ kl 6 om morgen som tog til i løbet af dagen , tog på fødegangen kl 22 :30 og fødte min datter 01:44 

Anmeld Citér

9. august 2018

Stivdie

Første gang havde jeg været til et tjek på hospitalet lørdag formiddag (havde ssf, så var indlagt, men havde fået lov at være hjemme på overnatning så længe mit blodtryk var stabilt), hvor jordemoderen konstaterede, at jeg havde regelmæssige pluk e'er, og kunne da også svagt ane dem om i længen. Natten mellem lørdag og søndag vågnede jeg så omkring kl 2, da de rigtige veer gik i gang, men det var ikke værre end jeg kunne sove mellem dem. Vandet gik kl 9.50, og så gøtog vi på hospitalet. Fik presseveer i bilen, og hun er født kl 11.32 efter 30 min på hospitalet (37+5).

Så min oplevelse af veer var, kraftige nok til at vække en, men ikke værre end, jeg tvivlede på, om det virkelig var veer. 

Anmeld Citér

10. august 2018

EmilieSarah

Hej! 

Jeg har haft to fødsler. 

Den første startede med veer, der tog til og mere til, hvor jeg endte med at få prikket hul på vandet, på selve sygehuset. Jeg lå faktisk i 2 døgn, uden der skete noget som helst. 

Anden gang endte jeg med at blive sat i gang via stikpiller. Jeg var 11 dage over tid og meget stor. Lå i 5 timer med veer der. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.