Må jeg høre hvordan jeres fødsel gik i gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.991 visninger
21 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. august 2018

Anonym trådstarter

Jeg er gravid 39+0 i dag. Siden i går har jeg haft rigtig mange plukveer! I perioden kommer de som perler på en snor og andre gange kan der godt være 20 minutter i mellem. De føles som om de trykker ned ad og i lænden og er i perioder smertefulde, men ikke så det ikke er til at holde ud.  Ud over det er jeg generelt utilpas med kvalme og lidt dårlig mave. Og baby er meget aktiv!!

Jeg tør næsten ikke at håbe, men jeg har på fornemmelsen at der er noget der er ved at gå i gang

Jeg er førstegangs gravid og ved derfor ikke helt hvad jeg kan forvente, så jeg tænkte om der var nogen der havde lyst til at dele deres historie, omkring hvordan fødslen gik i gang? 

Var i i tvivl om at det var veer i oplevede? Hvad var jeres første tegn på fødsel? Min mand er på arbejde til sent i aften og jeg vil jo helst ikke ringe og bekymre ham, hvis det ikke bliver til noget...

Det er lidt svært når ens krop laver ting man ikke kender, så håber der er nogen erfarende damer på linjen der kan hjælpe mig lidt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2018

JD

Jeg rejste mig op fra sengen, og kunne mærke vandet gå. Jeg stormede ud på badeværelset, sprang ind i brusekabinen, og så væltede det ud med vand imellem mine ben. Det føltes som en 10liter spand der blev vendt på hovedet.

15 min efter startede veerne, kraftige og regelmæssige.

Så jeg nåede aldrig at være i tvivl om at nu var jeg i fødsel 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym trådstarter

JD skriver:

Jeg rejste mig op fra sengen, og kunne mærke vandet gå. Jeg stormede ud på badeværelset, sprang ind i brusekabinen, og så væltede det ud med vand imellem mine ben. Det føltes som en 10liter spand der blev vendt på hovedet.

15 min efter startede veerne, kraftige og regelmæssige.

Så jeg nåede aldrig at være i tvivl om at nu var jeg i fødsel 

Nej det kan jeg godt se, så kan man ikke være i tvivl om hvad der foregår! Det var da godt du var hjemme og ikke i Netto

Var der ingen optakt til at vandet gik? 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er gravid 39+0 i dag. Siden i går har jeg haft rigtig mange plukveer! I perioden kommer de som perler på en snor og andre gange kan der godt være 20 minutter i mellem. De føles som om de trykker ned ad og i lænden og er i perioder smertefulde, men ikke så det ikke er til at holde ud.  Ud over det er jeg generelt utilpas med kvalme og lidt dårlig mave. Og baby er meget aktiv!!

Jeg tør næsten ikke at håbe, men jeg har på fornemmelsen at der er noget der er ved at gå i gang

Jeg er førstegangs gravid og ved derfor ikke helt hvad jeg kan forvente, så jeg tænkte om der var nogen der havde lyst til at dele deres historie, omkring hvordan fødslen gik i gang? 

Var i i tvivl om at det var veer i oplevede? Hvad var jeres første tegn på fødsel? Min mand er på arbejde til sent i aften og jeg vil jo helst ikke ringe og bekymre ham, hvis det ikke bliver til noget...

Det er lidt svært når ens krop laver ting man ikke kender, så håber der er nogen erfarende damer på linjen der kan hjælpe mig lidt

Hej,

jeg fødte for godt og vel 2,5 måned siden mit første barn. Jeg havde plukkeveer jævntligt fra ca 37-38+, og var til jordemodertjek i uge 39, hvor jeg fik plukkeve, bare af at ligge mig op på briksen. Hun troede bestemt ikke hun kom til at se mig til min tid, når jeg var 41 uger henne.. men det gjorde hun!  Min fødsel startede med veer.. og den første ve kom én time før jeg skulle sættes i gang (41+5).. så heldigvis startede det af sig selv, men mega provokerende, at have forberedt sig på ‘nederlaget’ over at skulle sættes i gang, og så blive snydt af baby alligevel 

der var flere gange inden termin, hvor jeg troede at fødslen var ved at gå i gang, men så gik det hele i sig selv.. det var en ret frustrerende tid, fordi jeg jo følte mig klar til at føde - men det skete bare ingenting!

heldigvis er der ingen graviditeter der et ens, og dine plukkeveer kan jo godt være tegn på, at fødslen snart kommer  held og lykke når du kommer der til! 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej,

jeg fødte for godt og vel 2,5 måned siden mit første barn. Jeg havde plukkeveer jævntligt fra ca 37-38+, og var til jordemodertjek i uge 39, hvor jeg fik plukkeve, bare af at ligge mig op på briksen. Hun troede bestemt ikke hun kom til at se mig til min tid, når jeg var 41 uger henne.. men det gjorde hun!  Min fødsel startede med veer.. og den første ve kom én time før jeg skulle sættes i gang (41+5).. så heldigvis startede det af sig selv, men mega provokerende, at have forberedt sig på ‘nederlaget’ over at skulle sættes i gang, og så blive snydt af baby alligevel 

der var flere gange inden termin, hvor jeg troede at fødslen var ved at gå i gang, men så gik det hele i sig selv.. det var en ret frustrerende tid, fordi jeg jo følte mig klar til at føde - men det skete bare ingenting!

heldigvis er der ingen graviditeter der et ens, og dine plukkeveer kan jo godt være tegn på, at fødslen snart kommer  held og lykke når du kommer der til! 

Jeg har haft masser af plukveer siden uge 30, men de her føles anderledes. De fleste plukveer jeg har haft tidligere har været provokeret af bevægelse - fx også når jeg ligger mig på briksen ved jordemoderen. Tidligere har jeg ikke mærket dem særlig meget, mest ved at maven blev sten hård, og måske lidt trykken i lænden, hvis jeg fik dem mens jeg fx gik. De her føles markant anderledes og det er det der gør at jeg bliver i tvivl.

Dejligt at du gik i gang af dig selv, selv om det jo er længe at gå og vente når man føler sig klar! Tak for dit svar

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym

Med den første opdagede jeg pludselig en dag, at "anfallende" kom meget regelmæssigt, og med bare 3 minutter imellem. De var ikke spesielt onde, men når de stod på ville kroppen ikke andet. Ikke gå, ikke snakke osv. Der var ikke så meget tvivl.

Anden gang genkendte jeg fornemmelsen ved den første lille ve. De føles anderledes end plukveer. Men det er ikke så let at beskrive.

Anmeld Citér

7. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Første gang fik jeg veer.. var egentlig ikke rigtig i tvivl. Vågnede bare om morgenen og kunne mærke jeg fik sådan nogen mens smerter, og de kom så gentagende gange - og så var jeg ret sikker.

andrn gang gik jeg ikke i gang. På dag 9 efter termin fik jeg opsat ballonkateter og dagen efter tog de vandet. 

Anmeld Citér

7. august 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Første gang fik jeg ikke veer... jeg skulle bare virkelig på toilet og lave nr. 2 (undskyld detaljer!) 

presseveerne kom så ude på toilettet imens. 

Med nr. 2, tror jeg nok, jeg havde veer... men det føltes som om jeg skulle skide  men kunne mærke noget var i gære. Denne gang vidste jeg jo også, at det kunne gå hurtigt igen.

jeg havde dog dagen forinden haft en hård mave ude på noget at dagen, så tænker der måske har været gang i noget der, selvom jeg ikke kunne mærke noget. Kun se det ude på min mave? 

Jeg ønsker dig held og lykke med den kommende fødsel! 

Anmeld Citér

7. august 2018

JD

Anonym skriver:

Nej det kan jeg godt se, så kan man ikke være i tvivl om hvad der foregår! Det var da godt du var hjemme og ikke i Netto

Var der ingen optakt til at vandet gik? 

Min slimprop kom ud dagen inden. Ellers intet 

Gik 4 dage over termin. 

Anmeld Citér

7. august 2018

God-mor

Anonym skriver:

Første gang gik mit vand meget tidligt om morgenen i det jeg trådte ud af sengen. Ingen tegn eller optakt til noget som helst. 

Anden gang fik jeg den første lille rigtige ve omkring kl. 21 om aftenen, og derefter tog de hurtigt til, og var overhovedet ikke i tvivl. Kort efter gik vandet og jeg fik tegnblødning. 

Det kan måske godt være at der er noget under opsejling, men det er ikke altid der er optakt til noget. Det kan også bare komme ud af det blå

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.