Anonym skriver:
Jeg er gravid 39+0 i dag. Siden i går har jeg haft rigtig mange plukveer! I perioden kommer de som perler på en snor og andre gange kan der godt være 20 minutter i mellem. De føles som om de trykker ned ad og i lænden og er i perioder smertefulde, men ikke så det ikke er til at holde ud. Ud over det er jeg generelt utilpas med kvalme og lidt dårlig mave. Og baby er meget aktiv!!
Jeg tør næsten ikke at håbe, men jeg har på fornemmelsen at der er noget der er ved at gå i gang
Jeg er førstegangs gravid og ved derfor ikke helt hvad jeg kan forvente, så jeg tænkte om der var nogen der havde lyst til at dele deres historie, omkring hvordan fødslen gik i gang?
Var i i tvivl om at det var veer i oplevede? Hvad var jeres første tegn på fødsel? Min mand er på arbejde til sent i aften og jeg vil jo helst ikke ringe og bekymre ham, hvis det ikke bliver til noget...
Det er lidt svært når ens krop laver ting man ikke kender, så håber der er nogen erfarende damer på linjen der kan hjælpe mig lidt
Hej,
jeg fødte for godt og vel 2,5 måned siden mit første barn. Jeg havde plukkeveer jævntligt fra ca 37-38+, og var til jordemodertjek i uge 39, hvor jeg fik plukkeve, bare af at ligge mig op på briksen. Hun troede bestemt ikke hun kom til at se mig til min tid, når jeg var 41 uger henne.. men det gjorde hun! 
Min fødsel startede med veer.. og den første ve kom én time før jeg skulle sættes i gang (41+5).. så heldigvis startede det af sig selv, men mega provokerende, at have forberedt sig på ‘nederlaget’ over at skulle sættes i gang, og så blive snydt af baby alligevel 

der var flere gange inden termin, hvor jeg troede at fødslen var ved at gå i gang, men så gik det hele i sig selv.. det var en ret frustrerende tid, fordi jeg jo følte mig klar til at føde - men det skete bare ingenting!
heldigvis er der ingen graviditeter der et ens, og dine plukkeveer kan jo godt være tegn på, at fødslen snart kommer
held og lykke når du kommer der til!