pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg har et barn på 8 måneder. Han kan godt lide at tage fat i mit hår og hive i det - han ved ikke det gør ondt. Jeg tager selvfølgelig hans hånd væk hver gang og siger av.
han gør det ikke fordi han vil hive mig i håret men fordi han sikkert synes det er spændende. Ligesom han synes det er sjovt at tage fat i min næse.
Hab kan også tale højt engang imellem (det som du kalder at skrige andre i hovedet).
Han er en nysgerrig dreng der er ved at udforske verden. Jeg tror nu de fleste babyer på 8 måneder er sådan.
Jeg kan ikke forestille mig at alle treårige i den vuggestue ikke kan finde ud af at flytte sig fra en baby. At de bliver siddende mens baby "slår", "river" og "råber".
Måske er du bare en mor der er lidt pylret og du derfor tolker nysgerrighed som slå/rive/råbe. Måske skal du tale med din datter om at hun skal flytte sig hvis hun ikke kan lide det baby gør.
Måske skal du og pædagogerne ikke tale om babyen men om hvad din datter kan gøre i disse situationer hvor baby er lidt nærgående.
Jeg er forarget over din beskrivelse - man skulle tro du taler om en som mobber de andre børn.
Anmeld
Citér