8 måneder - dårlig opførsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2018

Anonym

Mener du seriøst at en flok 3 årige børn bare har siddet passivt imens en baby har kravlet rundt på dem, slået og kradset for at lege med dem og til sidst er de 3 årige bare brudt sammen i gråd 

Er det "specielle" børn siden de ikke kan finde ud af at rejse sig at gå? 

"Brudt sammen i gråd" er et  meget ekstremt udtryk! Det lyder som om børnene er blevet presset i nærmest ptsd grad til de er knækket sammen. 

Og hvad er det for nogen uprofessionelle pædagoger? Du skal da være klar over at de formentlig også bagtaler dit barn til de andre forældre. Det kan være de har sagt til babys forældre at din datter er en pylrer røv der ikke kan finde ud af at sige fra. Det er ikke en rar tanke at nogen bagtaler ens barn, så hvis de gør den slags igen ville jeg minde dem om tavshedspligten. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2018

300515

1. Barnet på 8 mdr er helt normalt.

2. Barnet på 8 mdr opfører sig ikke dårligt eller er ondt.

3. Ingen gruppe af 3 årige sidder passivt og finder sig stiltiende i, at blive kradset, slået og bidt.

4. Ingen pædagoger sidder stille og ser børn blive overfaldet i en sådan grad, som du fremstiller det her.

5. Det lyder som om den dårlige opførsel kommer fra de voksne. Hvem dælen finder på at omtale en 8 mdrs opførsel som dårlig. Jeg tror simpelthen ikke på, at pædagogerne ikke har mødt et sådan barn før. Og jeg må ærligt indrømme, at jeg tvivler på, at de fortæller om det barn på den måde. Er du sikker på, at de ikke bare har sagt noget i stil med, at ja h*n kan godt være lidt nysgerrig og kommer dermed tæt på. Det kan virke voldsomt og nærgående på de andre børn, da så små børn jo bruger hænder og mund til at undersøge og kommunikere.

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym

HVIS pædagogerne havde sagt sådan, havde du vel bare stolet på det og ikke stillet dette spørgsmål? 

HVIS pædagogerne har sagt sådan, er jeg flov over at have taget en professionsbachelor og stadig have så uprofessionelle kollegaer derude  

Min datters dagplejemor holder langt fra sin tavshedspligt generelt om både mit og de andres børn. Men hun er heller ikke uddannet. Har nævnt det flere gange, for at hun måske lige kan tænke lidt over det. Havde hun været pædagog var den ikke gået! 

Og nej.. Baby på 8 mdr er HELT som baby skal være. En lille nysgerrig baby, som selvfølgelig skal guides. Så håber da der er nogen kompetente voksne til det! 

Anmeld Citér

7. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
CKJ skriver:

De siger forhåbentlig ingenting 

Enig - men udfra TS indlæg, så siger de alt fald lidt, så spørgsmålet er nok mere "hvor meget pædagogerne siger"?

Anmeld Citér

7. august 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har et barn på 8 måneder. Han kan godt lide at tage fat i mit hår og hive i det - han ved ikke det gør ondt. Jeg tager selvfølgelig hans hånd væk hver gang og siger av.

han gør det ikke fordi han vil hive mig i håret men fordi han sikkert synes det er spændende. Ligesom han synes det er sjovt at tage fat i min næse. 

Hab kan også tale højt engang imellem (det som du kalder at skrige andre i hovedet). 

Han er en nysgerrig dreng der er ved at udforske verden. Jeg tror nu de fleste babyer på 8 måneder er sådan. 

Jeg kan ikke forestille mig at alle treårige i den vuggestue ikke kan finde ud af at flytte sig fra en baby. At de bliver siddende mens baby "slår", "river" og "råber". 

Måske er du bare en mor der er lidt pylret og du derfor tolker nysgerrighed som slå/rive/råbe. Måske skal du tale med din datter om at hun skal flytte sig hvis hun ikke kan lide det baby gør. 

Måske skal du og pædagogerne ikke tale om babyen men om hvad din datter kan gøre i disse situationer hvor baby er lidt nærgående. 

Jeg er forarget over din beskrivelse - man skulle tro du taler om en som mobber de andre børn. 

Anmeld Citér

7. august 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ
Mom skriver:

Enig - men udfra TS indlæg, så siger de alt fald lidt, så spørgsmålet er nok mere "hvor meget pædagogerne siger"?

Det er sødt, du har en kommentar til alle mine kommentarer. Men ja, hvad jeg MENTE var, at de ikke MÅ sige noget. Jeg skal fremadrettet være mere tydelig, kan jeg fornemme

Anmeld Citér

7. august 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det lyder som en hel normalt barn på 8 måneder?? Undrer mig mere over de 3-årige?

Anmeld Citér

7. august 2018

Abracadabra

Mom skriver:

De kan jo faktisk have sagt nærmest ingenting, men bare have lavet en anerkendende mine, hvis TS har sagt “hun er godt nok voldsom, hva’?”

Selv ikke pædagoger er lavet af sten, så at de sket intet må sige om børnegruppen er vist utopisk at tro...

Anmeld Citér

7. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
CKJ skriver:

Det er sødt, du har en kommentar til alle mine kommentarer. Men ja, hvad jeg MENTE var, at de ikke MÅ sige noget. Jeg skal fremadrettet være mere tydelig, kan jeg fornemme

Sødt ligefrem. Det er vel almindelig pli, at svare tilbage hvilket var det jeg gjorde, vil du ikke have svar, kam du jo lade være med at citere mig. Og må indrømme at det først er nu jeg ser at du har citeret mig 2 gange på forskellige tråde.

Anmeld Citér

7. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

De kan jo faktisk have sagt nærmest ingenting, men bare have lavet en anerkendende mine, hvis TS har sagt “hun er godt nok voldsom, hva’?”

Selv ikke pædagoger er lavet af sten, så at de sket intet må sige om børnegruppen er vist utopisk at tro...

Slet ikke uenig, men det er for mig ikke at læse udfra TS indlæg om hvor meget de har udtalt sig. De kan som du nævner have sagt næsten ingenting, og TS har tolket, eller de kan have sagt lidt eller for meget. Derfor var jeg nysgerrig på hvor meget pædagogerne rent faktisk havde sagt om pågældende barn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.