8 måneder - dårlig opførsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.879 visninger
19 svar
80 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2018

Anonym trådstarter

Er det normalt at en baby på kun 8 mdr kravler helt op i hovedet på andre børn- også børn som er meget større og som sidder og leger, og råber og skriger dem i hovedet. Samtidig med at baby slår og river?

sådan en er startet i min datters vuggestue og min datter på knap 3 er bange for babyen, og flere af børnene er også. 

Har aldrig oplevet sådan en lille en være sådant? ��‍♀️

Babyen er virkelig EKSTREMT nærgående. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2018

Happiness(backagain)

8mdr?! Laver du sjov?

Baby udforsker som 8mdr, og ja, kravler hen til det de synes er spændende. Selvfølgelig skal de voksne hjælpe med at sige nej, og evt fjerne baby, hvis det bliver for meget for de andre børn. Og især når baby kommer til at slå/rive, så skal der selvfølgelig gribes ind.

Jeg har oplevet MANGE 8mdr babyer der gør sådan. Det er en så fin del af deres udvikling

Anmeld Citér

6. august 2018

Soonmom

Enig med overståede og det burde være muligt for de store og flytte sig

Anmeld Citér

6. august 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Enig med overståede og det burde være muligt for de store og flytte sig

Jo men baby er ualmindeligt voldsom- det siger pædagogerne også. 

Det er sådan så flere af de store har brudt grædende sammen fordi de er blevet "angrebet" midt i en leg. Vi er vant til små børn i vuggestuen men det har aldrig været sådan her..

Anmeld Citér

6. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det er sådan så flere af de store har brudt grædende sammen fordi de er blevet "angrebet" midt i en leg. Vi er vant til små børn i vuggestuen men det har aldrig været sådan her..

Hvad siger pædagogerne? 

Men enig med de andre, helt normal udforskende adfærd fra en baby

Anmeld Citér

6. august 2018

Happiness(backagain)

Anonym skriver:

Synes det er foruroligende at pædagogerne taler om børns opførsel med andre end de pågældende forældre. De har tavshedspligt!

Hvis problemet er så stort, må de jo lave nogle tiltag. De store kan komme på legepladsen, et andet lokale eller lignende, så de små har rum til at udforske uden at ramme de store Laves tumletid med de små, så de får lov at klatre og udforske, eller noget helt 3. ... Jeg tænker at et uddannet personale burde kunne løse det. Om ikke andet er der konsulenter i kommunerne der bør hjælpe, og ikke en tilfældig person på et debatforum  

Anmeld Citér

6. august 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

den lille er 8måneder, så må pædagogerne være omkring og stoppe babyen, og de store kan lære at gå. At en på 8 måneder kan Bully en 3årig lyder voldsomt. 

Men ja de opdager verden, men hvis de ikke får et nej eller bliver fjernet så sker der intet.

og så skal pædagogerne ikke gå og snakke med andre forældre om et barn, kun hvad det måske har gjort ved din datter. 

Anmeld Citér

6. august 2018

Anonym

Har du i ramme alvor lavet en titel der hedder ''8 måneder - dårlig opførsel?''  

Hm. Jeg tænker, at jeg håber at de uprofessionelle pædagoger der arbejder i din datters vuggestue, tager hånd om det, at give baby en god start i det 'at være sammen med andre børn'. Nogle babyer vil det bare så vanvittigt gerne og har masser af gå-på-mod, så de tager den kontakt de gerne vil have. Og ja, babyer slår, kradser, bider og river. Lær' din datter, at babyer ikke mener det ''ondt'' de gør og, at hun som knapt 3 år gammel er stor nok til at gå væk. Lær' hende for guds skyld ikke din neandertale-indstilling til babyer. 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym

Det kunne være min baby du beskrev. Udover at vi stadig går hjemme. Men jeg forsøger at guide og vise min hvordan man skal være sammen med andre børn for h*n bliver bare meget nærgående og ved ikke hvornår man er for tæt på samt hvornår man niver, tager hårdt fat eller lign. H*n skriger også andre ind i hovedet men altså det er jo ikke skrig som sådan det er bare kommunikation på den måde de kan finde ud af det. 

Først og fremmest er der nogle meget uprofessionelt pædagoger i dit barns vuggestue! Hvis de taler om andre børn til dig så taler de nok også om dit til andre forældre. Det ville jeg være obs på. 

Derudover så tænker jeg at du og pædagogerne må lære dit barn at babyen på 8 mdr er sød og god og kan ikke være ond eller det der ligner. Den udforsker blot verdenen. Lær dit barn at trække sig fremfor at en baby er ond!! 

Anmeld Citér

7. august 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ
Mom skriver:

Hvad siger pædagogerne? 

Men enig med de andre, helt normal udforskende adfærd fra en baby

De siger forhåbentlig ingenting 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.