Stress hos 2 årig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2018

Anonym

CKJ skriver:

Hej, 

har dagplejen sat noget i værk? En form for udredning? Det er jo ikke sikkert det skyldes stres, men måske han har en lille bitte ..... nu kommer det, skrækkelige ord, som jeg ikke selv bruger ret ofte... men.. diagnose? Det kan lyde lidt som sådan noget miniautist? Har du læst om asperger syndrom? Det er jo slet heller ikke sikkert der ER noget? Er han glad ellers i sin hverdag?? 

Ønsker det bedste! 

Diagnose er da ikke noget skrækkeligt ord. Det betyder jo bare, at lægerne har fundet en årsag til diverse symptomer. Influenza og blærebetændelse er diagnoser. Og for at drengen har en diagnose, har han allerede været igennem udredning, hvilket forældrene selvfølgelig ville vide i så fald. 

Den der berøringsangst og forkerte brug af ord gør ikke noget godt for nogen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
CKJ skriver:

Hej, 

har dagplejen sat noget i værk? En form for udredning? Det er jo ikke sikkert det skyldes stres, men måske han har en lille bitte ..... nu kommer det, skrækkelige ord, som jeg ikke selv bruger ret ofte... men.. diagnose? Det kan lyde lidt som sådan noget miniautist? Har du læst om asperger syndrom? Det er jo slet heller ikke sikkert der ER noget? Er han glad ellers i sin hverdag?? 

Ønsker det bedste! 

Hvorfor er diagnose et skrækkeligt ord? 

Anmeld Citér

7. august 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ
Mom skriver:

Hvorfor er diagnose et skrækkeligt ord? 

Ser I slet ikke tv?  At man skal passe på, ikke ar stemple alle børn med diagnoser! Det var udelukkende det, som var min tanke. Slet ikke noget man behøver fare op over  har man en diagnose er det rigtig fint og meget behjælpeligt for de parter som er involveret. Så inden vi begynder en diskussion om om mit indlæg I et indlæg... skulle vi nok forholde os til, den egentlig forespørgsel i denne debat: bekymringen om hendes søn  helt rolig - jeg var ikke ude på, at blive ‘skudt ned’ 

Anmeld Citér

7. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
CKJ skriver:

Ser I slet ikke tv?  At man skal passe på, ikke ar stemple alle børn med diagnoser! Det var udelukkende det, som var min tanke. Slet ikke noget man behøver fare op over  har man en diagnose er det rigtig fint og meget behjælpeligt for de parter som er involveret. Så inden vi begynder en diskussion om om mit indlæg I et indlæg... skulle vi nok forholde os til, den egentlig forespørgsel i denne debat: bekymringen om hendes søn  helt rolig - jeg var ikke ude på, at blive ‘skudt ned’ 

Joh det gør vi skam, vi tror bare ikke på alt hvad vi ser

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym

CKJ skriver:

Det var jo slet ikke det, du skrev. Du gjorde diagnose-ordet “skrækkeligt”. Det er ikke spor skrækkeligt, og du bruger det forkert. Ingen kan have en diagnose, før den er stillet af en læge. Det er det, diagnose betyder - at lægen har vurderet brækket arm, halsbetændelse eller ADHD, for eksempel. TS’ barn har måske en lidelse, men diagnosen er ikke stillet. 

Selvfølgelig skal man ikke stemple alle børn med diagnoser. Det gør man heller ikke ved at bruge ordet korrekt. Slå det eventuelt op. Det betyder ikke det, du tror. 

Anmeld Citér

7. august 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Det var jo slet ikke det, du skrev. Du gjorde diagnose-ordet “skrækkeligt”. Det er ikke spor skrækkeligt, og du bruger det forkert. Ingen kan have en diagnose, før den er stillet af en læge. Det er det, diagnose betyder - at lægen har vurderet brækket arm, halsbetændelse eller ADHD, for eksempel. TS’ barn har måske en lidelse, men diagnosen er ikke stillet. 

Selvfølgelig skal man ikke stemple alle børn med diagnoser. Det gør man heller ikke ved at bruge ordet korrekt. Slå det eventuelt op. Det betyder ikke det, du tror. 

Okay  jeg ville faktisk bare være sød og rar, det fejlede lidt. Jeg beklager jeg gjorde så mange sure  

men jeg ved altså godt hvad diagnose er. Jeg er pædagog og har arbejdet med det i mange år. Jeg mente blot jeg ikke ville gøre moren i denne tråd ‘stødt’ over brug af ordet. Men jeg er ked af jeg tændte et bål her.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.