Er lidt i tvivl om mine tanker er normale når man nu er blevet mor? Hvis ikke de er det så overvejer jeg virkelig det der tankefeltterpi, nogen der kender? Jeg har være i behandling før og fået koniktiv adfærds terpi da jeg har generaliseret angst og social angst, det har hjulpet en del på min social angst, men ikke min generaliseret angst. Desuden har siden jeg var 8 år gammel haft perioder med dødsangst ikke noget jeg har været i behandling for og blev bedre med årne til at skubbe tanken væk og til sidst havde jeg dem næsten aldrig. Men siden jeg fik min datter er jeg begyndt få mange katastrofetanker og dødsangst, de kommer par gange i ugen, men hvor tanken går væk igen.
Men de her de sidste 14 dag vil de pludselig ikke gå væk og efter alt den varme vi har haft og en udsendelse jeg kom til at se i go aften Danmark om at vi kun havde 80 år. tilbage på jorden er min tanker gået helt amok og jeg kan næste ikke være i mig selv mere. Kan ikke tænke på andet end katastrofer, får ondt i maven, kan næsten ikke spise, kan ikke li at være alene hjemme (fordi jeg tænker jeg) , græder om natten, svimmel, kan ikke sove, kvalme, hjerte banken, svedtur.
Har heletiden følelsen af at der sker noget forfærdeligt snart og at jeg mister min datter og hver gang jeg tænker på fremtiden bare en månede frem eller hvis folk snakker om fortiden, så tænker jeg at der er min lille familie her nok ikke. Når jeg står op om morgen er jeg bange for at kigge ud af vinduet, for hvis nu der er krig og ødelæggelse. Undgår at se film hvor folk dør, nyhederne eller vejret. Tænker alt muligt med at vi bliver oversvømmet, tørster, ekstrem varme, tornado eller solen går uden. Ja alt muligt og det er forfærdeligt det er heletiden, medmindre at jeg ser film eller ikke er hjemme. Jeg får samtidig også en skyld følese for det er så synd for min datter for føler ikke rigtig jeg kan være i nuet. Heldigvis har hende far haft ferie så han har leget med hende når jeg ikke lige havde det godt. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre med alle de tanker, håber ikke det er normalt og håber virkelig det kan behandles.
Anmeld
Citér