Lad mig starte med at sige at jeg hader at være gravid! Eller hader er måske et lidt voldsomt ord, men jeg er ikke en af dem der har nydt sin graviditet. Jeg har bækkenløsning og har været sygemeldt i en længere periode og har generelt haft alle de irriterende “bivirkninger”, som man kan støde på som gravid. Så jeg har ikke gået rundt i en bobel af glimmer og graviditets glød, mere en bobel ha voldsomt temperament og lange suk.
Nu er jeg 38+4 og har lyst til at give op! Jeg kan snart ikke holde til det her mere. Jeg har ondt over alt, jeg bliver konstant utilpas fordi baby fylder så meget og trykker på alt inden i mig, så jeg bliver forkvalmet lige så snart jeg har spist, jeg render på toilet konstant - både og skal tisse, men har også så rigeligt gang i tarmene for tiden. Når jeg står eller går bliver jeg svimmel fordi livmoderen trykker på mine blodkar, og så tuder jeg konstant og er bare fuldstændig udmattet! Ja, og så hjælper varmen jo da heller ikke på noget...
Jeg ved godt at der ikke er nogen magisk løsning til at få gang i den her fødsel, men måske er der nogen der har nogle gode råd, til hvordan man får slæbt sig igennem det sidste hårde træk?
Venlig hilsen en 1. Gangs gravid, der aldrig havde forestillet sig at man kunne glæde sig SÅ meget til at føde!
Anmeld
Citér