Gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. august 2018

Anonym trådstarter

Hej alle sammen  Ja jeg er næppe den eneste der sider i problemet. Det høre jo bare med når man er gravid. Nå men vil høre om der er nogle der kan komme med gode råd, jeg døger meget med at være forstoppet. Har efter hånden prøvet en del. Jeg er meget aktiv, også som gravid. Jeg er til træning 2-3 gange om ugen, når jeg så ikke er til træning så træner jeg hjemme. Jeg spiser meget varieret og sundt. Har prøvet at tage husk, både i pille form og alm pulver, uden hjælp. Jeg har prøvet at drikke sviske juice, samt alm sviske uden held. Jeg drikker omkring 3-4 litter væske dagligt, men det er nok mest på grund af varmen lige nu. Er nogle der ved hvad jeg ellers kan prøve? Jeg har været vej af lægen, der var der ikke så magen hjælpe at hente, ud over det jeg alderede gør. Er ved at være godt træt af at være forstoppet, så alle gode råd er velkommen  På forhånd tak her fra

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvor langt er du henne, og tager du jern?

Anmeld Citér

4. august 2018

Birthdaybaby

Magnesia. Det er det eneste der dur for mig. Tager pt 1 stk hver aften, men det er meget forskelligt hvor mange der skal til.

I en periode passede det med at tage 1, springe en dag over, tage 2, springe en dag over og så forfra. 

Anmeld Citér

4. august 2018

Anonym trådstarter

EKAB skriver:

Hvor langt er du henne, og tager du jern?

Ja jeg tager jern men, har fået af vide at hemojern er det beste, det skulle ikke have helt den samme bivirkning som mange andre jernpiller har. Jeg er 8+5 så jeg er ikke så langt henne endnu. 

Anmeld Citér

4. august 2018

Anonym trådstarter

Birthdaybaby skriver:

Magnesia. Det er det eneste der dur for mig. Tager pt 1 stk hver aften, men det er meget forskelligt hvor mange der skal til.

I en periode passede det med at tage 1, springe en dag over, tage 2, springe en dag over og så forfra. 

Det har jeg fået af ved at jeg ikke må tage, af min læge. Så derfor har jeg ikke prøvet det

Anmeld Citér

4. august 2018

HvidSne

Jeg kan varmt anbefale AminoJern i stedet 

Anmeld Citér

4. august 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Ja jeg tager jern men, har fået af vide at hemojern er det beste, det skulle ikke have helt den samme bivirkning som mange andre jernpiller har. Jeg er 8+5 så jeg er ikke så langt henne endnu. 

Jeg ville tage aminojern i stedet.

Men hvorfor tager du allerede jern nu? Det vil nik være bedst at lige tage en uges pause, så du kan få styr på maven. 

Anmeld Citér

4. august 2018

Camillos

Anonym skriver:

Hej alle sammen  Ja jeg er næppe den eneste der sider i problemet. Det høre jo bare med når man er gravid. Nå men vil høre om der er nogle der kan komme med gode råd, jeg døger meget med at være forstoppet. Har efter hånden prøvet en del. Jeg er meget aktiv, også som gravid. Jeg er til træning 2-3 gange om ugen, når jeg så ikke er til træning så træner jeg hjemme. Jeg spiser meget varieret og sundt. Har prøvet at tage husk, både i pille form og alm pulver, uden hjælp. Jeg har prøvet at drikke sviske juice, samt alm sviske uden held. Jeg drikker omkring 3-4 litter væske dagligt, men det er nok mest på grund af varmen lige nu. Er nogle der ved hvad jeg ellers kan prøve? Jeg har været vej af lægen, der var der ikke så magen hjælpe at hente, ud over det jeg alderede gør. Er ved at være godt træt af at være forstoppet, så alle gode råd er velkommen  På forhånd tak her fra

Har du prøvet movicol? 

Anmeld Citér

4. august 2018

Anonym

Stop dog med at tage jern, vent og se, om det bliver nødvendigt. Der er mange kvinder, der ikke behøver jerntilskud, jeg er selv gået igennem 4 graviditeter ude at røre det, min blodprocent lå fint højt.

Anmeld Citér

4. august 2018

Anonym trådstarter

EKAB skriver:

Jeg ville tage aminojern i stedet.

Men hvorfor tager du allerede jern nu? Det vil nik være bedst at lige tage en uges pause, så du kan få styr på maven. 

Det gør jeg fordi min blodprocenten ikke er høj nok. Så det er en anbefaling fra lægen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.