Jeg fik et kejsersnit efter tre døgns veer, da jeg simpelthen var for udmattet, og min datter sad fast i bækkenet og ikke rokkede sig længere ned. Vi prøvede alt muligt, men hun var for langt oppe til en cup, så løsningen blev, at jeg bad om et kejsersnit frem for at prøve videre.
Og jeg mødte to jordemødre på barselsgangen, som mente, jeg havde taget den nemme udvej. Jeg var knust. Jeg fik så uendelig dårlig samvittighed og en efterfødselsreaktion, fordi jeg følte mig uduelig.
MEN - og det er et vigtigt men - alle andre var søde og forstående. De var venlige og rare og forstod, at et kejsersnit aldrig er den nemme løsning.
Jeg møder stadig engang i mellem kvinder, som mener, jeg skulle have håndteret det anderledes. Nu trækker jeg bare på skuldrene. For ved du hvad? De forstår ikke en skid. Og jeg ville ikke drømme om at lyve for deres skyld, også selvom det måske ville gøre mit liv nemmere. Jeg står ved mit valg og min situation.
Jeg siger ikke, at du ikke skal lyve, hvis det gør dit liv nemmere. Jeg siger bare, at jeg synes, du er sej, fordi du gør det rigtige for dig selv og dit barn, og at du fortjener at stå fast ved det.
Anmeld
Citér