Tidligere tnbc (med ny profil)
NosaNosa skriver:
Vi venter barn nummer to og det har sat mange tanker i gang angående pasning af den kommende storesøster. Jeg har altid sagt at jeg ville holde de størrer børn hjemme mens jeg er på barsel med den nytilkomne. Men vil jeg nu også det? Jeg forestiller mig at det er rigtig hårdt, men tanken om alt tiden med begge børn hjemme er også dejlig.
Vi er glade for vores DP. Vores datter er meget social. Hun har intet imod stoee sammenkomster. Hun elsker virkeligt at være sammen med andre. Jeg spekulerer over om det er "synd" at tage hende væk fra DP? Efter min barsel er hun snart klar til børnehave og jeg tænker på om det er svært at gå fra at være hjemmepasset til at være børnehavebarn? Jeg er jo nok lidt typen der synes at børn bruger MANGE år af deres liv på institution og skole og vil gerne nyde hende mens jeg kan.
Hvad ville i selv gøre? Hvad har i selv gjort? Er der flere emner jeg skal overveje? Hvordan er det at passe to børn hjemme? Hvordan er det at sende den ene afsted når man er hjemme i et år?
Du ved jo ikke hvilket barn du får. Hvis du får kolikbarn, en der vil hænge hele tiden, spise hver time, eller andet, er det jo ikke meget tid du har til den store, så synes jeg det er bedre at hun er et sted, hvor der er opmærksomhed, andre hun kan lege med.
Du kan jo altid sende hende af sted i kortere tid, korte dage, fri dage, og sådan. vent og se når du har født, hvordan næste baby bliver.
Man kan sagtens passe to hjemme, der er legestuer, hvor der også er ældre børn.
Lege med storesøster når den lille sover, lad hende hjælpe til. Tag på ture, baby i barnevogn, storesøster på løbecykel... Besøg venner, familie...
Anmeld
Citér