Bedsteforældre og konflikter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.825 visninger
7 svar
2 synes godt om
2. august 2018

Nomnom

Overskriften er måske lige voldsom nok for der er ikke som sådan konflikter.

Men det drejer sig om at vores søn på snart 3, har nogle fantastiske bedster:

mormor

Farfar og farmor (som er min mands fars kone)

Bedstemor og bedstefar (som er min mands mors kæreste)

Det er skønt og dejligt at de alle vil ham og de bor også alle i samme by som os. Desværre oplever vi, at de godt kan blive ret misundelige på hinanden. De går meget op i hvor meget vores søn er sammen med de enkelte og det er faktisk lidt drænene i længden. Ikke at de siger det direkte og hele tiden, men det kommer sådan i stikpiller hvis I forstår?

Vi har oplevet bedsteforældredage til henholdsvis gymnastik og i vuggestuen, hvor vi simpelthen ikke har spurgt bedsterne, fordi, vi ikke kan have alle 5 med til et arrangement og derfor bliver nød til at udelukke nogen fra et arrangement - og det vil vi for alt i verden ikke, altså give dem en følelse af at være udelukket fra sønnens liv. Men det er også lidt trættende at skulle være varsom når man taler. Jeg passer eksempelvis på at nævne for min mor at vores søn er hos bedstemor og vi siger ikke til bedstemor hvis han er hos min mor. 

Vi har talt om herhjemme, at det måske ville være godt hvis bedsterne generelt fik et bedre forhold sammen? De ses jo kun når vi holder noget - hvilket vi bestemt ikke har været gode til.

Vi overvejer, at indføre en ugentlig spiseaften for alle bedsterne en fast hverdagsaften herhjemme, hvor vi kunne spise aftensmad og bare hygge alle sammen. Men ved ikke om det vil falde i god jord, da min mands forældre også har det ret så stramt med hinanden. Men vi tænker at vi vil prøve.

Har I andre råd? Og har I også oplevet at jeres børns bedsteforældre konkurrere om jeres børns opmærksomhed?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Nomnom skriver:

Overskriften er måske lige voldsom nok for der er ikke som sådan konflikter.

Men det drejer sig om at vores søn på snart 3, har nogle fantastiske bedster:

mormor

Farfar og farmor (som er min mands fars kone)

Bedstemor og bedstefar (som er min mands mors kæreste)

Det er skønt og dejligt at de alle vil ham og de bor også alle i samme by som os. Desværre oplever vi, at de godt kan blive ret misundelige på hinanden. De går meget op i hvor meget vores søn er sammen med de enkelte og det er faktisk lidt drænene i længden. Ikke at de siger det direkte og hele tiden, men det kommer sådan i stikpiller hvis I forstår?

Vi har oplevet bedsteforældredage til henholdsvis gymnastik og i vuggestuen, hvor vi simpelthen ikke har spurgt bedsterne, fordi, vi ikke kan have alle 5 med til et arrangement og derfor bliver nød til at udelukke nogen fra et arrangement - og det vil vi for alt i verden ikke, altså give dem en følelse af at være udelukket fra sønnens liv. Men det er også lidt trættende at skulle være varsom når man taler. Jeg passer eksempelvis på at nævne for min mor at vores søn er hos bedstemor og vi siger ikke til bedstemor hvis han er hos min mor. 

Vi har talt om herhjemme, at det måske ville være godt hvis bedsterne generelt fik et bedre forhold sammen? De ses jo kun når vi holder noget - hvilket vi bestemt ikke har været gode til.

Vi overvejer, at indføre en ugentlig spiseaften for alle bedsterne en fast hverdagsaften herhjemme, hvor vi kunne spise aftensmad og bare hygge alle sammen. Men ved ikke om det vil falde i god jord, da min mands forældre også har det ret så stramt med hinanden. Men vi tænker at vi vil prøve.

Har I andre råd? Og har I også oplevet at jeres børns bedsteforældre konkurrere om jeres børns opmærksomhed?

Hvorfor kan de alle ikke være med til bedstedage? Ellers ville jeg invitere blodbedsterne med(hvilket sikkert heller ikke bliver populært, men så man forklarer hvorfor) 

Har de direkte sagt at de er jaloux eller er det noget i føler? 

Hvis det er noget der er blevet sagt, jamen så invitere dem over og forklar hvad det gør for jer, og at I ikke synes det er rart at skulle skjule ting(ikke kunne snakke om sønnens tid med det er par Bedster til der andet sæt Bedster) Og at I gør hvad I kan for at fordele, men det er en dreng delt mellem tre grupper, og nogle gange ser man en mere end anden, og næste uge er det anderledes. De kan ikke forvente at I laver et skema for at være sikker på at de har præcis lige lang tid. Hvad med at de bare er glade for at de får lov til at se ham.

Anmeld Citér

2. august 2018

Dash

BAE skriver:

Hvorfor kan de alle ikke være med til bedstedage? Ellers ville jeg invitere blodbedsterne med(hvilket sikkert heller ikke bliver populært, men så man forklarer hvorfor) 

Har de direkte sagt at de er jaloux eller er det noget i føler? 

Hvis det er noget der er blevet sagt, jamen så invitere dem over og forklar hvad det gør for jer, og at I ikke synes det er rart at skulle skjule ting(ikke kunne snakke om sønnens tid med det er par Bedster til der andet sæt Bedster) Og at I gør hvad I kan for at fordele, men det er en dreng delt mellem tre grupper, og nogle gange ser man en mere end anden, og næste uge er det anderledes. De kan ikke forvente at I laver et skema for at være sikker på at de har præcis lige lang tid. Hvad med at de bare er glade for at de får lov til at se ham.

Må jeg spørger hvorfor du ville splitte ud fra hvem der er biologisk knyttet til barnet? 

Jeg ville personlig aldrig selv lave den model nemlig 

Anmeld Citér

2. august 2018

Soonmom

Jeg ville være total ligeglad om den ene del havde barnet mere og en af de andre finder ud af det. Hvad så?

Ang bedsteforældredage, er det jo så dem der er biologiske 

Anmeld Citér

2. august 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Må jeg spørger hvorfor du ville splitte ud fra hvem der er biologisk knyttet til barnet? 

Jeg ville personlig aldrig selv lave den model nemlig 

Hvis det er fordi at der ikke er plads til alle fem(ellers forstår jeg ikke hvorfor alle fem ikke kan være med til bedstedag(Børn kan jo have op til fire(uden ekstra) bedster).. Men jeg ville heller ikke gøre det(hvis det kan undgås), det er bare et forslag til TS. Men hvis det ikke er muligt at alle kommer med, så ved man jo godt hvem der bliver valgt.

Anmeld Citér

2. august 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er lige som de andre nysgerrig på, hvorfor de ik alle må komme med til bedsteforældredage?

Her har vi også 5 bedsteforældre, fordelt udover mormor, farmor og foffi, farfar og ims. Og selv foffi og ims ik er bio bedsteforældre, er de altid med til bedsteforældredage, santalucia optog, klippe klistredage osv i børnehave/skole.

På trods af skilsmisse osv, blir alle inviteret og hygger sig sammen, for sådan er det altså bare, at være en familie på godt og knap så "godt" 

Ang din idé, med at spise sammen, alle sammen, så syntes jeg det lyder som en rigtig god og hyggelig ide. Vh Stine 

Anmeld Citér

2. august 2018

God-mor

Her skiftes bedsterne altså også til bedsteforældre dage. Simpelthen fordi de har så mange pga. mine forældre er skilt. Så derfor er det min mor og far + partner der er afsted det ene år og året efter farmor og farfar. Det er for meget for børnene med alle bedster samtidig sådan en dag, og da det er en lille integreret inst. mine børn går i, kan den ikke rumme, hvis alle tropper op med 6 bedsteforældre sådan en dag. Det er dog ikke nogen hemmelighed, og alle har det fint med den ordning. 

Der var lidt jalousi i starten fra farmor og farfars side da vi fik den ældste. Det var alles første barnebarn, og som mange kvinder nu gør, så spørger de oftest deres egen mor til råds og ser mere til sine egne forældre. Det gjorde undertegnede også. Derfor skabte det jalousi, men efter vi flyttede en spytklat væk fra farmor og farfar, og jeg er blevet meget opmærksom på det, så har der intet været siden og de ser nu begge børnene stort set lige meget. Nok mest til farmor og farfars fordel faktisk  

Jeg syntes da det lyder rigtig fint, at forslå at I samles noget mere allesammen. 

Anmeld Citér

2. august 2018

klmf

Super idé at spise sammen noget oftere. )Jeg ville nu nok ikke orke oftere end hver 2.-3. uge, men jeg har også aftenvagter og arbejder hger 2.weekend, så de få aftener jeg er hjemme bliver ikke fyldt for meget op.)

Måske I - når fællesspisningen kører godt - kan smide svesken på disken en aften og få sagt det I tænker om millimeterdemokratiet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.