Anonym skriver:
Hej.
Jeg har altid haft et anstrengt forhold til mine forældre og det bliver værre og værre som jeg bliver ældre.
Mit største problem er at de lyver, både over for deres børn men også for alle andre.
F.eks når det er over for fremmed kan det være at de lyver sig selv eller deres børn bedre end hvad der er rigtigt. Det er mest min far der gør det. Han har fortalt en person at jeg arbejde som revisor, en anden at jeg er læge, tandlæge, læser jura... jeg gør ingen af delene. Jeg synes selv at jeg har en god uddannelse og en løn i middelklasse, så det er ikke fordi at han er flov over at jeg ikke laver noget, han siger at han lyver omkring det, fordi de andre ikke skal tro de er noget. Ingen af mine forældre har en uddannelse og jeg tjener flere penge og er bedre uddannet end de er, så de har ikke haft højere forventninger til mig, så det er hellere ikke derfor. I bund og grund, så skal hans børn være bedre end alle andres børn.
Så kommer vi til det værste, de lyver overfor mig. Min mands bedstemor døde for nogle måneder siden og mine forældre gad ikke at komme til begravelsen (mine forældre har aldrig interesseret sig for andre end sig selv og deres børn), men jeg var helt i chok da jeg finder ud af, at der ikke lå en bårebuket fra dem af. Bedstemoren har hjulpet min mand og mig økonomisk og har budt mig velkommen i deres familie og taget imod mig med åben arme, hun har tit spurgt til mine forældre og har gerne ville lære min familie bedre at kende. Hun var en person som jeg var glad for. Alt dette ved mine forældre, og mine forældre har på ingen måde vist interesse i hendes liv. Men synes at det mindste de kunne gøre var at sende en bårebuket, både for hendes skyld, min mands og for min skyld. Jeg finder det yderst respektfuld at man kan være så ligeglad med et menneske som kun har villet deres datter det bedste og taget imod deres datter som den datter hun aldrig selv fik.