Anonym skriver:
Hendes mand har aldrig betalt børnepenge til de 2 andre børn og ved derfor godt, at han kommer til at skylde pengene til SKAT. Han er på kontanthjælp og får ”så” lidt, at de ikke tager udlæg i hans offentlige ydelse men at hans skattegæld blot vokser – men det er han ligeglad med og derfor gider han heller ikke have et arbejde, for så kan de jo pludselig tage udlæg i hans løn hvis han tjener for meget og skylder til det offentlige. Han har aldrig arbejdet i den tid jeg har kendt dem.
Tusind tak for alle jeres inputs, er glad for, at jeg ikke er forkert på den når jeg har trukket mig en del fra hende på det sidste… havde lidt dårlig samvittighed over det, men har det meget mærkeligt med det.
Jeg havde slet ikke overvejet muligheden omkring en anmeldelse – ved ikke om jeg kan få mig selv til det, men tænk sig, at det jo ellers fortsætter de næste 18 år… plus de 2 andre børn.
Det er mange mange uberettigede penge der går i deres lommer hvis de bare får lov. Og tænk på at børnene vokser op og ser at det er sådan man gør. Så laver de samme nummer om 20 år når de selv får børn. Anmeld og håb på at de lærer noget af det, og deres børn dermed vokser op i et hjem hvor man lever lovlydigt.
Hvis ikke du skulle anmelde, hvem skulle så? Der er så mange i det her land der snylter på det system og de bliver kun flere hvis ikke de vidende omkring dem gør noget! Det er vores allesammens velfærd det går udover hver gang en familie vælger at tage lidt ekstra til dem selv. Der er en grund til at vores politikere ser ned på og skærer i kh systemet, taler om for/imod børnecheken osv, fordi de VED at hele systemet kan udnyttes og at folk er egoistiske nok til at gøre det. Hvis ingen udnyttede det, ville der ikke være grund til at forringe det.
Anmeld
Citér