Hej, arghh kender I det… jeg skal nok ikke blande mig, men begynder at miste mere og mere for min ellers gode veninde. Jeg har brug for at vide om I synes jeg bør lade være med at forholde mig til hendes situation og blot se veninden som den søde pige hun egentlig er eller droppe venskabet fordi jeg SLET ikke er enig i hendes måde og leve på og hendes værdier.
Historien er, at hun er lige blevet gravid og derudover er hun papmor til 2 andre børn som bor hos deres mor. Hendes mand og hende bor sammen, men har ikke samme adresse, så hun kan få boligsikring osv. Og nu når hun er blevet gravid, så vil hun selvfølgelig også have alle de tilskud hun kan få og så har de aftalt, at han ikke skal betale børnepenge og blot lade det overgå til staten. Derudover betaler han ikke børnepenge til sine nuværende børn. Og han BOR sammen med min veninde, de har været sammen i 6 år og han har adresse hos hans søster… jeg har simpelthen så svært ved det, fordi det irriterer mig. Det er mest begyndt at irritere mig efter hun er blevet gravid og de bevidst undersøger og gør alt for at få så mange penge som muligt, for som hun siger, så får hun jo flere penge som enlig mor. Men skal jeg blande mig udenom eller hvad ville I gøre?
Anmeld
Citér