Skal jeg droppe min veninde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.986 visninger
16 svar
38 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2018

Anonym trådstarter

Hej, arghh kender I det… jeg skal nok ikke blande mig, men begynder at miste mere og mere for min ellers gode veninde. Jeg har brug for at vide om I synes jeg bør lade være med at forholde mig til hendes situation og blot se veninden som den søde pige hun egentlig er eller droppe venskabet fordi jeg SLET ikke er enig i hendes måde og leve på og hendes værdier.

Historien er, at hun er lige blevet gravid og derudover er hun papmor til 2 andre børn som bor hos deres mor. Hendes mand og hende bor sammen, men har ikke samme adresse, så hun kan få boligsikring osv. Og nu når hun er blevet gravid, så vil hun selvfølgelig også have alle de tilskud hun kan få og så har de aftalt, at han ikke skal betale børnepenge og blot lade det overgå til staten. Derudover betaler han ikke børnepenge til sine nuværende børn. Og han BOR sammen med min veninde, de har været sammen i 6 år og han har adresse hos hans søster… jeg har simpelthen så svært ved det, fordi det irriterer mig. Det er mest begyndt at irritere mig efter hun er blevet gravid og de bevidst undersøger og gør alt for at få så mange penge som muligt, for som hun siger, så får hun jo flere penge som enlig mor. Men skal jeg blande mig udenom eller hvad ville I gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2018

Mortilah

Jeg synes faktisk du sagtens kan sige noget. I min optik synes jeg der er bagatelgrænser. Reglerne siger selvfølgelig noget andet. Men jeg synes det er moralsk forkert at melde folk, når de lige skal have en chance for at se hinanden an og om de virkelig vil bo sammen..

Men når det har varet så længe så er det decideret bedrag! Jeg synes du skal sige at du finder det forkert og snyd. De må finde en anden løsning. Jeg ville have det svært ved at være venner med dem. 

Anmeld Citér

31. juli 2018

Anonym

Jeg ville snakke med min veninde om det var ulovligt det kun havde gang i.

Jeg har det lidt svært med at selv “indberette” hende, men ville nok komme til at fortælle at hun snyder systemet til fx sundhedsplejersken, børnehaven eller et andets offentligt sted hvor de kender hende. 

Anmeld Citér

31. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er bedrageri. Anonym anmeldelse og så har du gjort din pligt. Lyder ikke til de går stille med deres planer, så det kunne vel være hvem som helst der havde lavet en anmeldelse. 

Ps. Ved de godt at ubetalte børnebidrag ikke bare overgår til udbetaling dk, men ryger ind som skattegæld til ham.? Der er ingen penge sparet ved at lade være at betale på længere sigt. Det er nok den dummeste antagelse. 

Anmeld Citér

31. juli 2018

Anonym

Når det har stået på i så mange år og de bevidst vælger snyde systemet. Så havde jeg ærlig talt med dem. Og havde ikke gjort det anonymt. Der er jeg kold i r****. 

Synes det er noget svineri af format. Ville ikke have sådan en person i mit liv 

Anmeld Citér

31. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ville ikke bryde mig om at have nære venner, der udviser så skævvredet moral og manglende solidaritet, som din veninde. Hvis vores venskab skulle have overlevelseschancer, ville jeg snakke med hende og fortælle hende, at jeg fandt det uværdigt og urimeligt, at hun snød sig til at bruge vores allesammens skattekroner. Jeg ville tale om hende om, at hun ikke "får sine penge" et tilfældigt sted fra, men at de penge hun stjæler bliver taget fra andre i vores samfund, som har behov for dem og ret til dem.

Og så ville jeg til sidste spørge hende, om det var sådan et forbillede hun ønskede at opdrage sine børn med.

Anmeld Citér

31. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Når jeg skriver du skal anmelde og ikke tale med dem om det, er det fordi jeg går udfra at de udemærket ved det er ulovligt og en "snak med dem" derfor ingen betydning får. Medmindre du fortæller dem at du vil anmelde dem hvis de ikke ændrer det, så sker der nada. Og hvis du er rigtig heldig siger de bare at de nok skal følge reglerne nu, og efterfølgende fortsætter de og bare bilder dig noget andet ind. 

Derfor. Anmeld. De ved godt det er ulovligt. 

Anmeld Citér

31. juli 2018

Babilooo

Svineri.... anmeld hende. Jeg ville havde det meget svært ved at være veninde med en der bevidst snyder på den måde. Det er jo ikke pengetræ staten bare plukker penge fra. Det er os alle sammen.

Sikke en snylter af rang. 

Anmeld Citér

31. juli 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Hej, arghh kender I det… jeg skal nok ikke blande mig, men begynder at miste mere og mere for min ellers gode veninde. Jeg har brug for at vide om I synes jeg bør lade være med at forholde mig til hendes situation og blot se veninden som den søde pige hun egentlig er eller droppe venskabet fordi jeg SLET ikke er enig i hendes måde og leve på og hendes værdier.

Historien er, at hun er lige blevet gravid og derudover er hun papmor til 2 andre børn som bor hos deres mor. Hendes mand og hende bor sammen, men har ikke samme adresse, så hun kan få boligsikring osv. Og nu når hun er blevet gravid, så vil hun selvfølgelig også have alle de tilskud hun kan få og så har de aftalt, at han ikke skal betale børnepenge og blot lade det overgå til staten. Derudover betaler han ikke børnepenge til sine nuværende børn. Og han BOR sammen med min veninde, de har været sammen i 6 år og han har adresse hos hans søster… jeg har simpelthen så svært ved det, fordi det irriterer mig. Det er mest begyndt at irritere mig efter hun er blevet gravid og de bevidst undersøger og gør alt for at få så mange penge som muligt, for som hun siger, så får hun jo flere penge som enlig mor. Men skal jeg blande mig udenom eller hvad ville I gøre?

Staten betaler ikke, de kan godt lægge pengene ud, men han skal stadig betale, og hvis han ikke betaler, så trækker de pengene direkte fra arbejdsgiver, inden han får penge, dvs. hans arbejdsgiver informeres om, at han er skyldner. 

Hvis hun ikke selv kan finde ud af, hvordan man opfører sig, så må hun have hjælp til at forstå det!

Anmeld Citér

31. juli 2018

Anonym trådstarter

Hendes mand har aldrig betalt børnepenge til de 2 andre børn og ved derfor godt, at han kommer til at skylde pengene til SKAT. Han er på kontanthjælp og får ”så” lidt, at de ikke tager udlæg i hans offentlige ydelse men at hans skattegæld blot vokser – men det er han ligeglad med og derfor gider han heller ikke have et arbejde, for så kan de jo pludselig tage udlæg i hans løn hvis han tjener for meget og skylder til det offentlige. Han har aldrig arbejdet i den tid jeg har kendt dem.

Tusind tak for alle jeres inputs, er glad for, at jeg ikke er forkert på den når jeg har trukket mig en del fra hende på det sidste… havde lidt dårlig samvittighed over det, men har det meget mærkeligt med det.

Jeg havde slet ikke overvejet muligheden omkring en anmeldelse – ved ikke om jeg kan få mig selv til det, men tænk sig, at det jo ellers fortsætter de næste 18 år… plus de 2 andre børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.