Min søn er efterhånden normalt god til pottetræning i hverdagen.
Altid i dagplejen, men også oftest dagligt én til to gange hjemme. Han ville dog første gang i dagplejen dengang, fordi der os var andre børn som sad på potte, hvorimod han herhjemme ikke altid gad det. (Gad ikke sidde stille på den potte). Hvis han begyndte at græde, ville jeg ikke gøre det til en dårlig ting og satte potten væk for dagen.
Han har ikke villet en eneste gang her i sommerferien på snart to uger. Dog er hverdagen jo også lidt (meget) anderledes med knap så mange ture, rejse, gæster, invitationer til ting osv. Det der med at vi ikke fast er hjemme på samme tid osv osv. Det svært når vi er ude, fordi folk ikke har en potte og han ikke vil sidde på toilettet uden ekstra lille bræt, da han ikke kan sidde der selv.
Hvad er jeres bedste ide til at komme sådan ordentlig igang igen hjemme? Har altid synes det var lidt en hård kamp. Frygter han skal starte forfra nu
..
Han er en dreng med krudt i røven og har altid været hurtig til alt. Han er 2,5 år ca.
Er han langsom i forhold til alle andre børn? Et andet barn blev pottetrænet fra 1,5 års alderen, hvorfor dp også begyndte på min søn på samme tid (begge går stadig med ble), men tænkte bare, at jeg synes det var tidligt, hvilket jeg også sagde til dp, men hun var fast besluttet på at begge skulle starte der. Dog er jeg førstegangsmor og frygter nu det er helt unormalt det skal være så svært stadigvæk i hans nuværende alder?
Hvad er jeres erfaringer?
Han plejer at få en lille belønning når han tisser, som han normalt elsker. Han græder ikke når jeg tager ham med ud til potten, som de første gange jeg prøvede hjemme, men gider simpelthen bare ikke sidde der som han plejer. Jeg vil bare ikke tvinge det ned over hovedet på ham. Vil gerne gøre det til en leg, eller noget godt. Så hvordan kan man gøre det, uden man nu skal til at ud på potten?
Jeg må bare erkende jeg ikke er verdens bedste pottetræner. Jeg er super dygtig til meget andet, men lige pottetræning ik? Det synes jeg er svært.