5-årig med hold i nakken, hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.958 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. oktober 2009

linemus

Sebastian vågnede i morges med hold i nakken, og det er meget voldsomt for ham. Han kan slet ikke sidde/gå, fordi han ikke helt forstår, hvad der sker. Han kan kun ligge på sofaen med hovedet til den ene side.

Hvad skal jeg gøre for at hjælpe ham? Synes det er hårdt at se ham have så ondt.

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2009

Tynen

Ej, for dælan!
Er det fordi han har lagt forkert i nat?

Ved ikke om man må give så "små" børn Ibumetin, for det er ret effektivt mod sådan noget - I hvert fald skal man nok lige ringe til lægen og spørge.

Ellers kan du give ham en varmepude så det varmer musklerne lidt op og måske løsner lidt?!

God bedring med ham i hvert fald!
Det er sgu ikke sjovt at gå weekenden i møde med

Anmeld

16. oktober 2009

Lene76

ja gi ham et varmt omslag på imens han ligger på sofaen..... ring evt til lægen og hør om du kan gøre noget andet ku jo være at han havde et triks.... go berdring med ham.

Anmeld

16. oktober 2009

linemus

Han er på vej til lægen nu med far og bedstemor. Han skreg helt vildt i bilen, så nu tuder jeg helt vildt og skal afsted til møde i Aalborg. Lortedag 

Anmeld

16. oktober 2009

Rasmine

ÆV Line, fanme træls.

Håber de kan hjælpe ham ASAP!!!!!!!!!

Meld lige tilbage om hvordan det går...

Anmeld

16. oktober 2009

Kaufie

Stakkels dreng - det er da heller ikke til at forstå hvorfor det skal gøre ondt når man ikke er syg.

Og stakels Line-mor - det er slet ikke til at holde ud når vi ikke kan gøre noget for de små (eller store) pus.

God bedring med ham

Anmeld

16. oktober 2009

linemus

Det var ellers noget af en dag.

De kørte jo afsted til lægen med ham skrigende på bagsædet, fordi han ikke kunne ligge ordentligt. Ikke skide sjovt bare at lukke døren og lade dem køre, mens han var så ulykkelig.

Så kørte jeg tudende og fuld af hormoner til Aalborg, og da jeg næsten var fremme, fik jeg en opringning, at nu var de på vej til børnemodtagelsen på Aalborg Sygehus Nord. Han har nemlig også fået nogle mystiske stik/knopper i panden og ned langs øret, som vi opdagede i aftes. Så han skulle lige tjekkes ordentligt, og lægen havde snakket noget om Herbes. På det tidspunkt kunne han hverken sidde eller stå op, og hylede hysterisk inde ved lægen. Og det er altså en dreng, der for en måned siden overhovedet ikke fortrak en mine, da han blev vaccineret.

Så var jeg jo tudeklar igen og prøvede at få styr på det på vej op til mødet (ved 2. aktør ang. jobsøgning - standardmøde). Deroppe fik jeg at vide, at de havde dobbeltbooket og om jeg kunne vente en halv time. Det ville jeg jo nødigt, sagde jeg med våde øjne (mildt sagt), og det kunne hun godt forstå, så jeg fik lov at gå.

Ved børnemodtagelsen var det igen en grædende dreng, der blev båret ind. Han havde sovet i bilen. Da vi så sad i venteværelset, livede han op, fik lidt at spise og kunne sidde selv. Hvor var det en lettelse. Derfra gik det hele meget bedre. Nakken blev bedre, han kunne mere, og da han kom til undersøgelse og blev undersøgt overalt af den sødeste læge, var der ingenting. De kunne simpelthen ikke finde ud af, hvad de knopper kom fra, og det mærkelige var, at der kom flere,  mens vi var der, så det kunne jo ikke være bid. De gættede på evt. en allergisk reaktion på fx et loppebid, men nu må vi se, om det bliver værre.

Han er heldigvis helt sig selv igen, og det lyder som ingenting, men hvor var det hårdt, ikke at kunne hjælpe ham med smerterne og ikke at vide, hvad der var galt. Nu er han taget i sommerhus med bedsteforældrene (de skulle have været afsted imorges), men nøj, hvor jeg savner ham denne gang

Anmeld

16. oktober 2009

Anja

Sikke dog, Line. Godt at det hele endte fint. Man når bare at blive så pokkers bange og alle mulige tanker flyver rundt i ens hovede, når sådan noget sker.

Anmeld

16. oktober 2009

Rasmine

Årh Line...

Dælme godt det gik over, men er lidt spændt på hvad det er for nogen knopper...

Anmeld

16. oktober 2009

Lene76

godt at høre at han har fået det bedre.... og er med besteforældrene. Mystisk med de knopper......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.