5. Spontan Abort, hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.956 visninger
20 svar
2 synes godt om
28. juli 2018

HåberPåMirakler

Så står min mand og jeg her igen .. 

Jeg er i gang med min 5. Spontane abort indenfor 3 år og jeg kan snart ikke mere.

Vi er udredt for kromosomfejl, og jeg er udredt for blodpropper i det tidlige stadie af graviditet.

Vi fejler intet.

Jeg har PCOS og er overvægtig, det er det eneste.

Hvad kan vi gøre? 

Det sker mellem uge 6 og uge 10 hver gang.

Hvad skal jeg presse på for at blive undersøgt for? Jeg mangler simpelthen en liste at kunne remse op overfor lægerne, så de kan hjælpe os mere.

Vi fik bare at vide vi skulle henvende os ved ny graviditet, så ville vi blive fulgt. Men ingenting nåede de at gøre inden jeg begyndte at bløde og have smerter.

Jeg er så ked af Det, og jeg overvejer at sige stop og at vi aldrig kommer til at få børn. For det gør så ondt i mit hjerte hver eneste gang det sker.

Jeg håber nogen af jer kan give nogle råd eller en liste over ting vi skal snakke med lægen om at blive undersøgt for 

Tak, og god weekend .. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2018

Abracadabra

I skal da henvises til en abortus habitualis-klinik - altså en klinik, der varetager par med tilbagevendende aborter. Men det er måske dem, der har udredt for kromosomfejl og blodpropper?

Der kører i øjeblikket kampagner på dr.dk omhandlende bedring af fertiliteten, hvor de skriver om blandt andet vægttab for både mænd og kvinder. Det ville måske bedre jeres chancer. 

Hvor bliver I fulgt?

Anmeld Citér

28. juli 2018

Babilooo

Hvad med progesteron tilskud..? Hvis du ikke udvikler nok aborterer man

Anmeld Citér

28. juli 2018

Abracadabra

www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/graviditet/sygdomme/komplikationer-i-graviditeten/gentagne-spontane-aborter/

Det ligner, at et vægttab muligvis vil kunne hjælpe - men at progesteron ikke nødvendigvis er løsningen.

Anmeld Citér

28. juli 2018

Baby2017

HåberPåMirakler skriver:

Jeg er i gang med min 5. Spontane abort indenfor 3 år og jeg kan snart ikke mere.

Vi er udredt for kromosomfejl, og jeg er udredt for blodpropper i det tidlige stadie af graviditet.

Vi fejler intet.

Hvad kan vi gøre? 

Hvad skal jeg presse på for at blive undersøgt for? Jeg mangler simpelthen en liste at kunne remse op overfor lægerne, så de kan hjælpe os mere.

Vi fik bare at vide vi skulle henvende os ved ny graviditet, så ville vi blive fulgt. Men ingenting nåede de at gøre inden jeg begyndte at bløde og have smerter.

Jeg er så ked af Det, og jeg overvejer at sige stop og at vi aldrig kommer til at få børn. For det gør så ondt i mit hjerte hver eneste gang det sker.

Jeg håber nogen af jer kan give nogle råd eller en liste over ting vi skal snakke med lægen om at blive undersøgt for 

Tak, og god weekend .. 

Først og fremmest kæmpe krammer

Jeg kender en der er gået igennem lidt det samme som dig, fejlede intet begge var sunde og raske men hun var overvægtig. Efter et stort vægttab lykkedes det at opnå graviditet igen og denne gang blev den der. 

Jeg er ikke ekspert men tænker desværre overvægt kan spille en stor rolle. 

Håber det snart lykkedes for jer. Sender positive tanker jeres vej

Anmeld Citér

28. juli 2018

Iby1210

Først vil jeg sige jeg er ked af det på jeres vegne læste for et par dage siden at mange par oplever abort fordi mænden har dna skader i deres sæd. Altså der er mange svømmere osv men at dna i dem er skadet og så aborterer kvinder. Undersøgelsen koster vist 3000 kr. Måske skal I prøve det? (Hvis ikke I har). Håbet det lykkedes for jer.

Anmeld Citér

28. juli 2018

esioul

HåberPåMirakler skriver:

Vi fejler intet.

Hvad kan vi gøre? 

Tak, og god weekend .. 

Hvem har udredt dig? 

Jeg fik også taget lidt prøver hos egen læge, inden jeg blev henvist til Ole Bjarne, som har forsket indenfor spontane aborter. Dog fandt de stadig ingenting og konklussionen er dårlig ægkvalitet. 

Det gør mig iøvrigt ondt 

Anmeld Citér

28. juli 2018

HåberPåMirakler

Tusinde tak for svar alle sammen.

Jeg er udredt på Åbenrå sygehus afdelingen for kvindesygdomme og Esbjerg sygehus.

Jeg er i gang med vægttab, men i og med jeg blev gravid og er i gang med at miste igen er det gået i stå .. synes det er så svært når man mangler psyken pt.

Men jeg må i gang igen, og håbe på det kan hjælpe ..

Jeg har sagt til min mand at han skal kontakte sin læge og få tjekket sæd, så vi ved der ikke også gemmer sig en "fejl" der.

Igen tak for svar, det er dejligt at I gider ♡ 

Anmeld Citér

28. juli 2018

Iby1210

HåberPåMirakler skriver:

Tusinde tak for svar alle sammen.

Jeg er udredt på Åbenrå sygehus afdelingen for kvindesygdomme og Esbjerg sygehus.

Jeg er i gang med vægttab, men i og med jeg blev gravid og er i gang med at miste igen er det gået i stå .. synes det er så svært når man mangler psyken pt.

Men jeg må i gang igen, og håbe på det kan hjælpe ..

Jeg har sagt til min mand at han skal kontakte sin læge og få tjekket sæd, så vi ved der ikke også gemmer sig en "fejl" der.

Igen tak for svar, det er dejligt at I gider ♡ 

https://www.bt.dk/sundhed/tema-ny-forklaring-paa-barnloeshed-dna-fejl-i-saed-kan-vaere-aarsagen-hos-hvert

Her kan du læse lidt mere om dna skade i sædcellerne. 

Anmeld Citér

28. juli 2018

koeapabshicar

Abracadabra skriver:

I skal da henvises til en abortus habitualis-klinik - altså en klinik, der varetager par med tilbagevendende aborter. Men det er måske dem, der har udredt for kromosomfejl og blodpropper?

Der kører i øjeblikket kampagner på dr.dk omhandlende bedring af fertiliteten, hvor de skriver om blandt andet vægttab for både mænd og kvinder. Det ville måske bedre jeres chancer. 

Hvor bliver I fulgt?

Jeg har ledt og ledt på DR.dk. Hvad er det for kampanger? Jeg er meget interesseret i vægttab og forbedring af fertilitet. Jeg skulle vel ikke være så heldig at du har et link til det? :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.