Anonym skriver:
Hej piger, de damer og mænd
Min Mand og jeg overvejer at få os en rengøringsdame, da vi synes vi bruger tiden på det stede for at lege med vores pige og tiden er heller ikke altid til det. samt det når men kommer hjem fra 37 timer om uge vil man bare gerne slappe af også
Har nogle af jer erfaringer med sådan noget?
Tænker at det bare kan være sort? Det er vel det billigste?Hvor lang tid ad gangen har I jeres og hvad gør de?
Er det bedst at have en gammel dame rendende eller en ung pige? Kan man stole på folk?
har I en hvad gør /laver de ?
Mange spørgsmål, men vil bare forhøre mig, inden jeg kaster mig ud i alt muligt.
manden er på arbejde 36 dage ude altså hvor han ikke er hjemme i dk. og så er han hjemme i 3-4 uger uden noget altså fri 24/7 i 3-4 uger(der har han tid til næsten det hele ud over, at han henter pigene kl. 13 fra bh hvor de så også møder kl.9-9:30). så det er tit kun mig(arbejder 37 timer ) og vores piger på 3 og 4 år.
vi kan begge ikke lide at lægge tøj sammen og det er fx en ting vi er sikker på vi gerne vil ha hende til det. andre der vil komme med hvad hun/han gør ved jer ?
Jeg har en ‘privat’ kvinde. Hvidt. Hun gør rent, mens ser også hvad der trænger. Jeg har prøvet rengøringsfirma, men brød mig ikke om det. De lavede det samme hver gang uden at se på, hvad der trængte. Og det hjalp ikke at lægge beskeder. De, der rent faktisk kom i mit hjem, talte ikke et ord dansk.
jeg er så glad for hende, jeg har nu. Når der kun er lidt mad i køleskabet, giver hun det en tur - jeg har aldrig haft så rent et køleskab. Hvis jeg glemmer en maskinfuld vasketøj, hænger hun det op. Så kan det være, at der ikke bliver taget spindelvæv i stueloftet den dag, men kun støvsuget på gulvet. Vi har aftalt nogle faste ting, men jeg er så glad for, at hum selv kigger på, hvad der trænger. Og gør det, der er behov for. Vi har fx en aftale, om at jeg rydder op, så der er klar til at gøre rent, men i en stresset periode med mange lange dage, orkede jeg et par gange ikke at få ryddet stuegulvet for sønnens legetøj. Jeg kom hjem til snorlige kasser med sorteret legetøj og et støvsuget stuegulv. Og sammenlagt vasketøj. Jeg var ved at tude af glæde. Så er det helt fint, at det næsten rene badeværelsesgulv, først blev vasket ugen efter.