Rengøringsdame

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har I en rengøringsdame

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.577 visninger
14 svar
24 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juli 2018

Anonym trådstarter

Hej piger, de damer og mænd 
Min Mand og jeg overvejer at få os en rengøringsdame, da vi synes vi bruger tiden på det stede for at lege med vores pige og tiden er heller ikke altid til det. samt det når men kommer hjem fra 37 timer om uge vil man bare gerne slappe af også 

Har nogle af jer erfaringer med sådan noget?

Tænker at det bare kan være sort? Det er vel det billigste?Hvor lang tid ad gangen har I jeres og hvad gør de?

Er det bedst at have en gammel dame rendende eller en ung pige? Kan man stole på folk?

har I en hvad gør /laver de ? 

Mange spørgsmål, men vil bare forhøre mig, inden jeg kaster mig ud i alt muligt.

manden er på arbejde 36 dage ude altså hvor han ikke er hjemme i dk. og så er han hjemme i 3-4 uger uden noget altså fri 24/7 i 3-4 uger(der har han tid til næsten det hele ud over, at han henter pigene kl. 13 fra bh hvor de så også møder kl.9-9:30). så det er tit kun mig(arbejder 37 timer ) og vores piger på 3 og 4 år. 

vi kan begge ikke lide at lægge tøj sammen og det er fx en ting vi er sikker på vi gerne vil ha hende til det. andre der vil komme med hvad hun/han gør ved jer ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Min Mand og jeg overvejer at få os en rengøringsdame, da vi synes vi bruger tiden på det stede for at lege med vores pige og tiden er heller ikke altid til det. samt det når men kommer hjem fra 37 timer om uge vil man bare gerne slappe af også 

Tænker at det bare kan være sort? Det er vel det billigste?Hvor lang tid ad gangen har I jeres og hvad gør de?

Er det bedst at have en gammel dame rendende eller en ung pige? Kan man stole på folk?

Mange spørgsmål, men vil bare forhøre mig, inden jeg kaster mig ud i alt muligt.

manden er på arbejde 36 dage ude altså hvor han ikke er hjemme i dk. og så er han hjemme i 3-4 uger uden noget altså fri 24/7 i 3-4 uger(der har han tid til næsten det hele ud over, at han henter pigene kl. 13 fra bh hvor de så også møder kl.9-9:30). så det er tit kun mig(arbejder 37 timer ) og vores piger på 3 og 4 år. 

vi kan begge ikke lide at lægge tøj sammen og det er fx en ting vi er sikker på vi gerne vil ha hende til det. andre der vil komme med hvad hun/han gør ved jer ? 

Hvad med en aupair..? Så kan hun handle, lægge tøj sammen, vaske gøre rent fx

Tror ikke du får en almindelig rengøringshjælp til at lægge tøj sammen...

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym

Nej, det kan ikke "bare" være sort. Selvfølgelig skal der betales skat af det arbejde ligesom alt andet.

Nu ved jeg ikke hvor i landet I bor, men der findes jo en del firmaer som udbyder forskellige former for rengøringshjælp eller formidler det. Søg på Google. Og husk der er jo stadig håndværkerfradrag på rengøring.

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, det kan ikke "bare" være sort. Selvfølgelig skal der betales skat af det arbejde ligesom alt andet.

Nu ved jeg ikke hvor i landet I bor, men der findes jo en del firmaer som udbyder forskellige former for rengøringshjælp eller formidler det. Søg på Google. Og husk der er jo stadig håndværkerfradrag på rengøring.

så fint det havde også snakket om altså ha det på skat mm

Anmeld Citér

26. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Helt fint med rengøringshjælp, hvis man ikke selv kan overkomme det - men jeg kunne leve med ikke at sikre ordentlige arbejdsforhold for vedkommende, herunder pension, forsikring, osv. - og som verdens største selvfølge, skal der selvsagt betales skat - alt andet finder jeg dybt amoralsk. Så jeg ville finde et ordentligt firma med forhold, løn og arbejdsvilkår i orden, ellers ville jeg lade være ...

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Helt fint med rengøringshjælp, hvis man ikke selv kan overkomme det - men jeg kunne leve med ikke at sikre ordentlige arbejdsforhold for vedkommende, herunder pension, forsikring, osv. - og som verdens største selvfølge, skal der selvsagt betales skat - alt andet finder jeg dybt amoralsk. Så jeg ville finde et ordentligt firma med forhold, løn og arbejdsvilkår i orden, ellers ville jeg lade være ...

det var mere et spørgsmål om hvad flok gør ni om dage. bi vil gerne ha det hvidt for vi ved det kan tages fra i skat 

Anmeld Citér

26. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

det var mere et spørgsmål om hvad flok gør ni om dage. bi vil gerne ha det hvidt for vi ved det kan tages fra i skat 

Det du skriver er at det bare skal være “sort og billigt” - hertil svarer jeg, at det ville jeg finde forkasteligt at fokusere på, for de andre ting er for mig langt vigtigere i forhold til en ret “råden” branche. 

Du kan formentlig få ordner de mest nødvendige ting for et par timer om ugen og vedkommende kan foretage sig de opgaver I sammen aftaler og har brug for.

Anmeld Citér

26. juli 2018

L-mor

Anonym skriver:

Jeg har en ‘privat’ kvinde. Hvidt. Hun gør rent, mens ser også hvad der trænger. Jeg har prøvet rengøringsfirma, men brød mig ikke om det. De lavede det samme hver gang uden at se på, hvad der trængte. Og det hjalp ikke at lægge beskeder. De, der rent faktisk kom i mit hjem, talte ikke et ord dansk.

jeg er så glad for hende, jeg har nu. Når der kun er lidt mad i køleskabet, giver hun det en tur - jeg har aldrig haft så rent et køleskab. Hvis jeg glemmer en maskinfuld vasketøj, hænger hun det op. Så kan det være, at der ikke bliver taget spindelvæv i stueloftet den dag, men kun støvsuget på gulvet. Vi har aftalt nogle faste ting, men jeg er så glad for, at hum selv kigger på, hvad der trænger. Og gør det, der er behov for. Vi har fx en aftale, om at jeg rydder op, så der er klar til at gøre rent, men i en stresset periode med mange lange dage, orkede jeg et par gange ikke at få ryddet stuegulvet for sønnens legetøj. Jeg kom hjem til snorlige kasser med sorteret legetøj og et  støvsuget stuegulv. Og sammenlagt vasketøj. Jeg var ved at tude af glæde. Så er det helt fint, at det næsten rene badeværelsesgulv, først blev vasket ugen efter.

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Når jeg skal i gang med rengøring hjemme så tænker jeg tit “gid man havde rengøringshjælp” men når det kommer til stykket så nej tak. Jeg er alt for privat et menneske til at bryde mig om at der går nogen rundt og gør rent i mit snavs og når jeg først er i gang så går det hurtigt. 

Så jeg har stemt nej 

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym

Vi har ikke pt, men skal have igen når jeg har født nr 2. 

Jeg vil klart foretrække en ældre og erfaren, end en ung pige. De har ligesom bedre tag på rengøring og er mere stabile. 

Dem vi har haft, har vi taget en regulær ansættelsessamtale med, og afstemt forventninger. Så hvis du gerne vil have lagt tøj sammen, tager du den bare der. Vi fik altid strøget min mands skjorter, for jeg kan ikke finde ud af at stryge. :-) Som en anden nævner, er det GULD værd med en erfaren dame, som selv kan se hvad der trænger. Vi havde selvfølgelig nogle faste ting der skulle ordnes, men derudover tog hun altid noget ekstra. Fx tørre paneler og døre af, ordne køkkenlåger og skabe, tørre vinduerne af indeni osv.

Hvor ofte og hvor længe, afhænger af jeres hjems størrelse og behov. Senest havde vi “kun” 3 timer hver anden uge, og så tog vi selv støvsugning og badeværelser i de modsatte uger. Det dækkede fint vores behov. Men I kan jo næppe nøjes med at få lagt sammen hver anden uge ;-)  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.